  • 1. Data: 2003-12-15 10:44:04
    Temat: Zasady % kredytów w Multibanku i mBanku
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    Witajcie,
    Interesuje mnie na jakich zasadach zmienia się w trakcie trwania umowy
    kredytowej oprocentowanie kredytów w mBanku i Multibanku - chodzi mi o
    kredyty hipoteczne w ramach planów finansowych.
    Nie wiem po prostu, czy w umowie jest napisane stricte "WIBOR + xx p.p.
    marży", czy zamiast WIBOR lub inna stopa bazowa bank stosuje własną,
    wewnętrzną stopę, którą zmienia wg. własnego uznania.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2003-12-15 10:47:51
    Temat: Re: Zasady % kredytów w Multibanku i mBanku
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Grzegorz <g...@o...pl> wrote:
    > Nie wiem po prostu, czy w umowie jest napisane stricte "WIBOR + xx
    > p.p. marży", czy zamiast WIBOR lub inna stopa bazowa bank stosuje
    > własną, wewnętrzną stopę, którą zmienia wg. własnego uznania.

    Wg. uznania prezesa

  • 3. Data: 2003-12-15 10:50:38
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    -- skoro tak, to szkoda... a już się cieszyłem "mechanizmem bilansującym"...

  • 4. Data: 2003-12-15 19:39:04
    Od: "Marcin Kozlowski" <z...@U...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > -- skoro tak, to szkoda... a już się cieszyłem "mechanizmem
    bilansującym"...

    ja bym tak nie skreslal od razu z tego powodu
    wlasnie na duzy plus sa te "mechanizmy bilansujace" i inne
    np. to ze mam w Multi kredyt mieszkaniowy, to linia kredytowa jest
    oprocentowana na poziomie 9% z kawalkiem oraz zniesiona jest oplaca roczna
    za
    odnowienie kredytu... co przy wiekszej linii kredytowej daje spore
    oszczednosci
    w stosunku do innych bankow.

    pozdro
    SirmarK

  • 5. Data: 2003-12-15 20:04:08
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "Marcin Kozlowski" <z...@U...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wlasnie na duzy plus sa te "mechanizmy bilansujace" i inne
    > np. to ze mam w Multi kredyt mieszkaniowy, to linia kredytowa jest

    A nawet i 7% dla Aquariusa.

    --

    Leszek Grelak - Lesio5
    "Ino to ciarachy tworde, trza by stoć i walić w morde"

  • 6. Data: 2003-12-16 11:25:42
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    > A nawet i 7% dla Aquariusa.

    Interesuje mnie właśnie taka sytuacja:
    - mam kredyt mieszkaniowy w Multiplanie, załóżmy na 7%
    - środki bilansujące zmniejszają saldo kredytu od którego są naliczane
    odsetki,
    - jeżeli brakuje mi kasy na bieżące wydatki, to po co mi linia kredytowa,
    lepiej wybierać kasę z oszczędności na rachunku bilansującym, jeżeli już nie
    mam środków bilansujących, to wtedy uruchamiam linię kredytową w rachunku,
    który jest wyżej oprocentowany niż kredyt hipoteczny
    - rozumiem, że nawet jeżeli mam mozliwość odkładać coś co miesiąc na
    środkach bilansujących, to warto mieć na wszelki wypadek limit zadłużenia na
    koncie, a jeżeli rzadko z niego korzystam, to najlepiej, jeżeli nie byłoby
    prowizji na uruchomienie i coroczne odnawianie....

    reasumując całość brzmi interesująco,,,

    czy mógłby ktoś podzielić się doświadczeniami, na ile% otrzymał, lub ktoś
    kogo znacie, na ile % otrzymał kredyt hipoteczny... tabela oprocentowania
    podaje, że oprocentowanie >= 5,95%, ale jak to wygląda w praktyce

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 7. Data: 2003-12-16 11:31:41
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    > czy mógłby ktoś podzielić się doświadczeniami, na ile% otrzymał, lub ktoś
    > kogo znacie, na ile % otrzymał kredyt hipoteczny... tabela oprocentowania
    > podaje, że oprocentowanie >= 5,95%, ale jak to wygląda w praktyce

    Kredyt hipoteczny na 3,4 % w CHF
    Limit debetu w rachunku biezacym 30 000 zl na 7%.
    Aquarius

  • 8. Data: 2003-12-16 12:08:17
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    > Kredyt hipoteczny na 3,4 % w CHF
    > Limit debetu w rachunku biezacym 30 000 zl na 7%.
    > Aquarius
    > --
    Czy od tego limitu płacisz co roku prowizje za odnowienie? Czy była jakaś
    prowizja za przyznanie?
    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 9. Data: 2003-12-16 12:17:46
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    > Czy od tego limitu płacisz co roku prowizje za odnowienie?

    Jeszcze nie, bo to swiezy kredyt. Ale jest to w regulaminie.

    Czy była jakaś
    > prowizja za przyznanie?

    Czego? Hipoteki czy kredytu w rachunku? Hipoteki - tak. Limitu - nie.

  • 10. Data: 2003-12-17 13:27:21
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > kogo znacie, na ile % otrzymał kredyt hipoteczny... tabela oprocentowania
    > podaje, że oprocentowanie >= 5,95%, ale jak to wygląda w praktyce

    Kredyt hipoteczny w PLN w mBanku na 5,95% jest tylko nieuczciwym chwytem
    reklamowym. Dyskusja na ten temat odbyła się na liście kilka miesięcy temu.
    Nikomu nie udało się wprowadzić do ich kalkulatorów takich danych aby otrzymać
    takie właśnie oprocentowanie. Rozważano różne abstrakcyjne sytuacje w rodzaju:
    zarobki miesięczne na poziomie 20-30 kPLN, zabezpieczenie w postaci
    nieruchomości na kwotę kilkakrotnie przekraczającą wielkość kredytu, super
    stabilne zatrudnienie, itp. Tensor1

    PS1. Wpisz swoje dane do kalkulatora i będziesz znał oprocentowanie

    PS2. Nie muszę chyba dodawać, że jestem zdecydowanym przeciwnikiem
    oprocentowania kredytów długoterminowych w oparciu o tzw. decyzje Prezesa.
    Kredyty w mBanku (jak słusznie zauważył Amra) są tak właśnie oprocentowane.