  • 1. Data: 2006-01-03 13:14:57
    Temat: Zamienie Volkswagena na Fortisa
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>

    Zwykle VE z Volkswagena nie używam tylko przelewam na Maestro Podróżnika i
    dopiero z niej wyjmuję w bankomacie ale tym razem zrobiłem inaczej i to
    spowodowało, że wypełniłem już wniosek o e-pakiet w Fortisie. Ponadto nie
    będę musiał już nosić Maestro i rozglądać się tylko za bankomatami ING.
    A oto moje przeżycia:

    VE z Volkswagen Banku

    28-12-2005 rozliczone 30-12-2005 z bankomatu Vseobecna Uverova Banka,
    Słowacja, Bardejov, 4400 SKK -> 465,07 PLN + 10 PLN prowizji

    Maestro Podróżnika z ING

    29-12-2005 rozliczone 30-12-2005 z bankomatu Tatra Banka, Słowacja,
    Bardejov, 200 SKK -> 20,75 PLN + 0,62 PLN prowizji

    MasterCard National Geographic z Raiffeisen Banku

    29-12-2005 rozliczone 02-01-2006 w Billi, Słowacja, Bardejov, 282,20 SKK ->
    29,49 PLN

    30-12-2005 rozliczone 02-01-2006 w Billi, Słowacja, Bardejov, 317,90 SKK ->
    33,22 PLN

    31-12-2005 rozliczone 02-01-2006 w Billi, Słowacja, Bardejov, 368,90 SKK ->
    38,55 PLN

    31-12-2005 rozliczone 02-01-2006 w Hypernova, Słowacja, Bardejov, 883,10
    SKK -> 92,28 PLN

    31-12-2005 rozliczone 02-01-2006 w Hypernova, Słowacja, Bardejov, 157,40
    SKK -> 16,45 PLN

  • 2. Data: 2006-01-03 16:08:33
    Temat: Re: Zamienie Volkswagena na Fortisa
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Grzegorz Niedzwiecki napisał(a):
> [...]
    > spowodowało, że wypełniłem już wniosek o e-pakiet w Fortisie. Ponadto nie
    > będę musiał już nosić Maestro i rozglądać się tylko za bankomatami ING.

    [ciach]

    według tego, co napisałej w rozliczeniach, a co zgadza się z moją
    praktyką, najlepiej jest płacić (w sklepach, na stacjach) kartą Maestro
    Podróżnika ING. Mają najlepsze kursy rozliczeniowe.

    VWBD 0,1057
    ING 0,1038
    raffi 0,1045

    pomijam tu pobieranie w bankomacie bo to jest często zależne on
    wielkości kwoty (przy procentowych obciążeniach)

    Na jakiej podstawie wysnuwasz wniosek, że Fortis da Ci lepsze kursy?

    andy_nek

  • 3. Data: 2006-01-03 16:17:46
    Od: bob <b...@1...xx>

    Kolegę Grzegorza skusiły pewnie bezprowizyjne wypłaty z bankomatów ...
    Co do kursów, to na grupie panuje opinia, że nie są korzystne ...

  • 4. Data: 2006-01-03 20:54:30
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    bob wrote:
    > że nie są korzystne ...

    Bardzo delikatnie mówiąc.

    MichalL

  • 5. Data: 2006-01-04 08:17:26
    Od: Chris Es <k...@o...pl>

    bob napisał(a):
    > Kolegę Grzegorza skusiły pewnie bezprowizyjne wypłaty z bankomatów ...
    > Co do kursów, to na grupie panuje opinia, że nie są korzystne ...
    Super bardzo niekorystne nawet.

  • 6. Data: 2006-01-04 10:59:41
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>

    > Kolegę Grzegorza skusiły pewnie bezprowizyjne wypłaty z bankomatów ...
    Tak, istotne są dla mnie bezprowizyjne przelewy

    > Co do kursów, to na grupie panuje opinia, że nie są korzystne ...
    No to chyba będę musiał jednak mieć te Maestro Podróżnika, ale czy ktoś ma
    jakieś porównanie kursów dla tych 2 kart. Może ktoś korzystał z karty
    Fortisa na Słowacji w okolicach Sylwestra lub na Czechach w okolicach 11
    listopada?

  • 7. Data: 2006-01-04 11:05:14
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>

> [...]
    > kwoty (przy procentowych obciążeniach)
    >
    > Na jakiej podstawie wysnuwasz wniosek, że Fortis da Ci lepsze kursy?

    Bo chodzi mi o kartę do bankomatu a Fortisowa jest bez prowizji. W sklepie
    zawsze płacę kredytową.

    Dodam jeszcze, że jeśli ktoś ma konto w ING to nie powinien brać VE bo ona
    ma o wiele gorsze przeliczniki niż Maestro o czym się boleśnie przekonałem w
    Gruzji i potwierdziłem to w Czechcach wyciągając pieniądze w tym samym (+/-)
    czasie z tego samego bankomatu.

  • 8. Data: 2006-01-05 18:50:51
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niedzwiecki"
> [...]
    > ktoś ma jakieś porównanie kursów dla tych 2 kart. Może ktoś
    > korzystał z karty Fortisa na Słowacji w okolicach Sylwestra lub na

    Bardejov to pewnie byly cieple zrodla :-)
    jade 15 stycznia do Piszczan tez sie wymoczyc w cieplej wodzie,
    to zrobie porownanie kilku kart w tym samym momencie w jakims
    bankomacie
    Nie spodziewam sie zeby fortis mial lepszy kurs niz Maestro ING
    *** blad ***

  • 9. Data: 2006-01-06 10:40:26
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>

> [...]
    > to zrobie porownanie kilku kart w tym samym momencie w jakims bankomacie
    > Nie spodziewam sie zeby fortis mial lepszy kurs niz Maestro ING

    Udanego wypoczynku i zapłać tą kredytówką z Fortisa za jakieś piwko (jestem
    ciekaw porównania KK Fortisa i VE Fortisa ale szczególnie interesuje mnie
    porównanie z Podróżnikiem).

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 10. Data: 2006-01-07 20:54:22
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niedzwiecki"
    > Udanego wypoczynku i zapłać tą kredytówką z Fortisa za jakieś piwko
    > (jestem ciekaw porównania KK Fortisa i VE Fortisa ale szczególnie
    > interesuje mnie porównanie z Podróżnikiem).

    watpie, zebym sie w ciagu tygodnia doczekal tej karty
    dzwonilem w piatek do oddzialu i pracownik, ktory mnie zna
    poszedl dowiedziec sie cojest. Na raziew nic nie wie,
    ale przyznal ze pomimo 2 miesiecy dzialania tej kerty jeszcze jej nie
    widzial
    Pewnie jeszcze jej nie dają, a tylko reklama poszla
    *** blad ***