  • 1. Data: 2003-10-06 13:55:41
    Temat: Zakupy na karte - problemy
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Dziś bedąc w mieście wstąpiłem po drodze do małego sklepu monopolowego celem
    zakupienia 4 piwek :-) Oczywiście na szybie chyba z 10 nalepek, jakich to
    oni kart nie akceptują.. Akurat było mi to na ręke, bo nie miałem gotówki w
    portfelu, a do bankomatu daleko...

    Jednak pani na widok karty stwierdziła, że "kartą to można płacić od
    20zł".... Oczywiście rozejrzałem się po całym sklepie, czy gdzieś
    przypadkiem nie wisi żadna kartka w stylu "kartą można płacić od 20zł" -
    oczywiście nigdzie ani słowa.... Zwróciłem uwage, że nigdzie to nie jest
    napisane; na to pani, wielce oburzonym głosem odpowiedziała "a co pan sobie
    myśli, jakieś zasady musza być!!"...
    Nie wdawałem się w dalszą dyskusje i poszedłem kilka kroków dalej do
    spożywczego, gdzie nie było problemem z akceptacja transakcji na niecałe
    10zł...

    Teraz chciałem się spytać, czy takie praktyki są dozwolone przez centra
    akceptacji kart płatniczych ??
    Ja rozumiem, że jakbym płacił kartą, to sklep by stracił impuls telefoniczny
    i kilka % prowizji... Ale jeżeli sklep ma takie podejście, to po jaką
    cholere dzierżawią terminal ?? Żeby stał i ładnie wyglądał... ??

    Leszek Kowalski

  • 2. Data: 2003-10-06 14:15:54
    Temat: Re: Zakupy na karte - problemy
    Od: "BM" <m...@B...math.put.poznan.pl>

    W Grecji w supermarkecie spowodowałem mały zator w kolejce, bo okazało się, że zakupy
    na
    VC są od 10 euro, a ja miałem artukułów na (sic!) 9.86. Dołożyłem puszkę piwa
    (lokalny
    Mythos, 0.69 euro, wyśmienite) i było po kłopocie.

    Pozdrawiam
    BM

  • 3. Data: 2003-10-06 14:17:51
    Od: "Prof_Ex" <p...@N...gazeta.pl>

    kovalek <k...@o...pl> napisał(a):

    [...]
    > Oczywiście na szybie chyba z 10 nalepek,
    > jakich to oni kart nie akceptują.

    A byly nalepki jakie karty akceptuja? ;-)

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 4. Data: 2003-10-06 14:29:10
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Prof_Ex" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > kovalek <k...@o...pl> napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > A byly nalepki jakie karty akceptuja? ;-)

    No to miałem w domyśle..
    Czyli pół szyby oklejone nalepkami Visa, Visa Electron, Maestro, Mastercard
    i jakies inne, na ktore nie zwrocilem uwagi :-))

    Leszek Kowalski

  • 5. Data: 2003-10-06 16:04:20
    Od: "Duke" <d...@p...wp.pl>

    kovalek wrote:

    > Teraz chciałem się spytać, czy takie praktyki są dozwolone przez
    > centra akceptacji kart płatniczych ??

    Tak, kiedyś napisałem w tej sprawie do PolCardu. Odpowiedź poniżej:

    Witam,
    sklep podpisuje umowe o obsludze platnosci kartowych. W umowie nie ma
    zapisow regulujacych kwestie minimalnej kwoty. Z technicznego punktu
    widzenia minimum to 1 zlotych 1 grosz. Praktyki ustalania dolnej garnicy
    zakupow sa efektem wewnetrznej polityki sklepu i agent rozliczeniowy nie
    ma
    na nia wplywu.
    Z powazaniem
    Renata Gawkowska

  • 6. Data: 2003-10-06 16:33:25
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Duke" <d...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > widzenia minimum to 1 zlotych 1 grosz. Praktyki ustalania dolnej garnicy
    > zakupow sa efektem wewnetrznej polityki sklepu i agent rozliczeniowy nie

    No tak...
    Niedlugo bedzie taka sytuacja, ze pojde do sklepu, zrobie zakupy na 30zl., a
    nastepne przy kasie dowiem sie, ze "karta to mozna za 50zl".. Strace tylko
    swoj czas...
    Jak sklep sie decyduje na przyjmowanie platnosci karta, to niech wywiesi na
    samych drzwiach "uprzejmie informujemy, ze karta platniczna mozna placic za
    zakupy od kwoty 50zl"... Tylko, ze wtedy bedzie zapewnie mniej klientow..
    Lepiej na szybe wiecej nalepek nakleic.

    Leszek Kowalski

  • 7. Data: 2003-10-06 16:54:48
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "kovalek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    placic za
    > zakupy od kwoty 50zl"... Tylko, ze wtedy bedzie zapewnie mniej

    Ty i tak zrobiłeś jedną z najlepszych rzeczy, jaką mogłeś -
    zagłosowałeś nogami, w dodatku ostentacyjnie. Nic więcej nie zrobisz.
    Możesz co najwyżej powtarzać ten zabieg w taki spoób, żeby wszem i wobec
    było jasne, że rezygnujesz z zakupów, bo odmówiono Ci przyjęcia
    płatności kartą mimo nalepek. Dodatkowo możesz zwrócić uwagę na to, że
    gdybyś wiedział (bo jest wyraźna wywieszka), że jest minimum kwotowe, od
    jakiego przyjmują płatność, to przyszedłbyś z gotówką. A tak - idziesz
    do konkurencji, bo tam przyjmą zapłatę kartą każdej kwoty.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 8. Data: 2003-10-06 20:01:59
    Od: "Bob" <b...@p...pl>

> [...]
    piwa (lokalny
    > Mythos, 0.69 euro, wyśmienite) i było po kłopocie.

    w Tunezji min. kwota platnosci karta to 10 TND ~30zł
    jednak w sklapie sa informacje na ten temat (czasem tylko po arabsku)

    --
    pozdrawiam
    Bob

    GG:32360
    howuser&userid=349225

  • 9. Data: 2003-10-07 13:42:55
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    A z Visą Electron są w Grecji problemy bo oni ciągle mają żelazka.

    Użytkownik "Bob" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > >

    > w Tunezji min. kwota platnosci karta to 10 TND ~30zł
    > jednak w sklapie sa informacje na ten temat (czasem tylko po arabsku)

    howuser&userid=349225

  • 10. Data: 2003-10-07 15:18:49
    Od: "Dario" <d...@w...pl>

    może warto spytać o kontakt z właścicielem ...
    to czasem pomaga