  • From: "kovalek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Zakupy na karte - problemy
    Date: Mon, 6 Oct 2003 15:55:41 +0200

    Dziś bedąc w mieście wstąpiłem po drodze do małego sklepu monopolowego celem
    zakupienia 4 piwek :-) Oczywiście na szybie chyba z 10 nalepek, jakich to
    oni kart nie akceptują.. Akurat było mi to na ręke, bo nie miałem gotówki w
    portfelu, a do bankomatu daleko...

    Jednak pani na widok karty stwierdziła, że "kartą to można płacić od
    20zł".... Oczywiście rozejrzałem się po całym sklepie, czy gdzieś
    przypadkiem nie wisi żadna kartka w stylu "kartą można płacić od 20zł" -
    oczywiście nigdzie ani słowa.... Zwróciłem uwage, że nigdzie to nie jest
    napisane; na to pani, wielce oburzonym głosem odpowiedziała "a co pan sobie
    myśli, jakieś zasady musza być!!"...
    Nie wdawałem się w dalszą dyskusje i poszedłem kilka kroków dalej do
    spożywczego, gdzie nie było problemem z akceptacja transakcji na niecałe
    10zł...

    Teraz chciałem się spytać, czy takie praktyki są dozwolone przez centra
    akceptacji kart płatniczych ??
    Ja rozumiem, że jakbym płacił kartą, to sklep by stracił impuls telefoniczny
    i kilka % prowizji... Ale jeżeli sklep ma takie podejście, to po jaką
    cholere dzierżawią terminal ?? Żeby stał i ładnie wyglądał... ??

    Leszek Kowalski