  • 1. Data: 2016-01-12 13:32:29
    Temat: Zakup mieszkania a rozdzielność majątkowa
    Od: "Sadir" <W...@w...pl>

    Od paru lat mam z żoną rozdzielność majątkową.
    Chcę z żoną kupić mieszkanie od developera.
    Jak to zrobić? Najlepiej, najtaniej?

    Powiedzmy, że mieszkanie kosztuje 100 tys. pln. Ja dam 80 tys., żona da np.
    20 tys. pln.
    Robimy z developerem umowę i nabywcą jesteśmy oboje?
    A może lepiej zrobić, że żona pożycza mi 20 tys. pln (może taka pożyczka
    między żoną i męzem nie jest opodatkowana), ja to dokładam i kupuję
    mieszkanie. Potem zwracam jej pożyczkę + np. 1% oprocentowania.
    Jak to się kształtuje cenowo. Bo np. taki wspólny zakup małżonków z
    rodzielnością to chyba koszty (notariusz podczas zakupu, potem podczas
    sprzedaży nieruchomości, ew. zmiany własności itd.)

    Macie jakieś rady?

  • 2. Data: 2016-01-12 13:42:31
    Temat: Re: Zakup mieszkania a rozdzielność majątkowa
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Sadir" <W...@w...pl> writes:

> [...]
    > da np. 20 tys. pln.
    > Robimy z developerem umowę i nabywcą jesteśmy oboje?
    Można tak, i wtedy nawet chyba można wpisać udziały 80/20.
    Być może (spytać notariusza) nawet w przypadku rozdzielności da się
    kupić mieszkaanie "razem" (tj. nie każdy z małżonków ma swój udział,
    tylko małżeństwo ma całe mieszkanie ).

    > A może lepiej zrobić, że żona pożycza mi 20 tys. pln (może taka
    > pożyczka między żoną i męzem nie jest opodatkowana), ja to dokładam i
    CHyba nie jest ale trzeba zgłosić.
    > kupuję mieszkanie. Potem zwracam jej pożyczkę + np. 1% oprocentowania.
    Na miejscu żony bym jednak jakiegoś weksla żądał, i może nawet
    służebności zamieszkania w tym mieszkaniu; nawet nie dlatego, że
    wątpię w szczerość uczuć między wami, ale wypadki chodzą po ludziach, a
    Twoi spadkobiercy mogą mieć inne podejście do waszego mieszkania niż Ty.

    > Jak to się kształtuje cenowo. Bo np. taki wspólny zakup małżonków z
    Strzelam: u notariusza to chyba i tak jest płacone "od wartośći" więc
    nie powinno być różnicy. (chyba, że wspomnianą służebność ustanowicie)

    > rodzielnością to chyba koszty (notariusz podczas zakupu, potem podczas
    > sprzedaży nieruchomości, ew. zmiany własności itd.)

    W przypadku gdy będzie jeden włąściciel - sprawa jest najprostrza.
    W przypadku gdy będzie właścicielem będize małżeństwo to do dowolnej
    rzeczy będziecie potrzebni oboje.
    W przypadku gdy będą 2 udziały, to teoretycznie każdy może swoim
    udziałem zarządać niezależnie, w praktyce nie sądzę żeby byli chętni na
    zakup połowy mieszkania ...
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Samsung Wave to badziewie ...

  • 3. Data: 2016-01-12 14:32:57
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Możecie kupić do majątku odrębnego (w udziałach np. 8/10 i 2/10) lub do wspólnego
    małżeńskiego.
    Każde z tych rozwiązań ma swoje zady i walety.
    Jeśli to nie 100 tys. zł, a 1000 tys. zł, to warto starannie przemyśleć (np. kwestię
    ewentualnej egzekucji z mieszkania, gdy komuś się potknie noga - jakaś przyczyna
    Waszej rozdzielności majątkowej była, np. działalność gospodarcza).

  • 4. Data: 2016-01-12 17:32:24
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-01-12 o 13:32, Sadir pisze:
    > Od paru lat mam z żoną rozdzielność majątkową.
    > Chcę z żoną kupić mieszkanie od developera.
    > Jak to zrobić? Najlepiej, najtaniej?

    zakup za gotówkę czy na kredyt?

    w AN określacie kto i w jakim udziale płaci i jest właścicielem tego
    mieszkania

    napisz jak chcecie, aby było

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2016-01-16 21:57:27
    Od: "Sadir" <W...@w...pl>

    > zakup za gotówkę czy na kredyt?
    >
    > w AN określacie kto i w jakim udziale płaci i jest właścicielem tego
    > mieszkania
    >
    > napisz jak chcecie, aby było

    gotówka.

  • 6. Data: 2016-01-16 23:41:36
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-01-16 o 21:57, Sadir pisze:

    > gotówka.

    czyli w AN określacie udziały w jakich kupujecie nieruchomość

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2016-01-17 07:27:07
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Akt notarialny to jedno, a faktury wystawione przez dewelopera to drugie.

    -----

  • 8. Data: 2016-01-17 07:31:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-17 o 07:27, ąćęłńóśźż pisze:
    > Akt notarialny to jedno, a faktury wystawione przez dewelopera to drugie.
    >

    > -----

    Trudno, aby faktura nie potwierdzała tego co akt.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2016-01-17 08:34:42
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    "Cena została zapłacona" a przez kogo co to już obchodzi dewelopera?

    -----

  • 10. Data: 2016-01-17 09:22:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-17 o 08:34, ąćęłńóśźż pisze:
    > "Cena została zapłacona" a przez kogo co to już obchodzi dewelopera?
    >

    > -----

    No właśnie, nie obchodzi go. Deweloper ma wystawić fv nie temu, co
    płaci, tylko temu, komu sprzedaje (czyli z kim zawiera AN).

    Z tą poprawką tylko, że jak zapłaci ktoś inny, to de facto czasem będzie
    można uznać, że cena nie jest uiszczona.

    --
    Liwiusz