  • 1. Data: 2016-01-12 11:51:18
    Temat: Po co brać kredyt jak się ma środki....?
    Od: Marek <f...@f...com>

    Tak nawiązując do tego:
    http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/oswiadczenie-majatkowe
    -mateusza-morawieckiego,609822.html

    Ma 3mln a bierze jeszcze kredyt na 1mln.
    Wielokrotnie się nad tym zastanawiałem, jakie są przekonujące
    korzyści kredytowania się gdy ma się wystarczające nie pracujące w
    obrocie środki? Argumenty banków w tej kwesti mnie nie przekonują.
    Przecież to prosta matematyka - finansując przez kredyt zawsze
    wyjdzie drożej.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-01-12 12:01:19
    Temat: Re: Po co brać kredyt jak się ma środki....?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 01/12/2016 07:51 PM, Marek wrote:
> [...]
    > środki? Argumenty banków w tej kwesti mnie nie przekonują.
    > Przecież to prosta matematyka - finansując przez kredyt zawsze wyjdzie

    Kredyt z własnego banku dla kadry zarządzającej na 0.01%?

    Nieoprocentowany kredyt jest chyba również dostępny dla polskich
    urzędników (choć z reguły ograniczony do kilku tys. zł), nie wiem czy we
    wszystkich urzędach.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 3. Data: 2016-01-12 12:16:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 12 Jan 2016 20:01:19 +0900, Tomasz Chmielewski
    <t...@n...example.com> wrote:
> [...]
    > Nieoprocentowany kredyt jest chyba również dostępny dla polskich
    > urzędników (choć z reguły ograniczony do kilku tys. zł), nie wiem

    A pomijając tak oczywiste bonusy? Znam przypadki gdy ludzie mając
    środki brali kredyty na warunkach "ogólnych".

    --
    Marek

  • 4. Data: 2016-01-12 12:27:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-12 o 12:16, Marek pisze:
    > czy we
    >
    > A pomijając tak oczywiste bonusy? Znam przypadki gdy ludzie mając
    > środki brali kredyty na warunkach "ogólnych".

    Widocznie chcieli mieć te środki cały czas dostępne.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2016-01-12 12:29:28
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 01/12/2016 08:16 PM, Marek wrote:
    > czy we
    >
    > A pomijając tak oczywiste bonusy? Znam przypadki gdy ludzie mając
    > środki brali kredyty na warunkach "ogólnych".

    To należy pytać tych ludzi :)

    Z reguły mając wolne 500 zł na koncie, nie warto brać kredytu na
    "rynkowych warunkach" na 100 zł (proszę dodać zer do powyższych kwot
    według uznania).

    Ale czym mniej wolnych środków na koncie, tym bardziej można chcieć
    zostawić sobie jakąś "poduszkę finansową" (oczekiwana strata pracy,
    zamieszkiwanie terenów powodziowych i możliwość dużych wydatków na
    remont itp.).

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 6. Data: 2016-01-12 12:57:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 stycznia 2016 11:51:22 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Ma 3mln a bierze jeszcze kredyt na 1mln.
    Kwestia czy jak brał ten kredyt na 1mln miał już te wolne 3mln?

  • 7. Data: 2016-01-12 13:15:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
> [...]

    >obrocie środki? Argumenty banków w tej kwesti mnie nie przekonują.
    >Przecież to prosta matematyka - finansując przez kredyt zawsze

    Po pierwsze - kredyt mogl zaciagnac w czasach, gdy jeszcze nie mial 3
    mln.
    A znasz te banki - za splate przed terminem kara :-)
    Co prawda prezesem jest od 2007r, to juz chyba mial gotowke - ale moze
    to byc np jakas konsolidacja.

    Po drugie - zwolnia cie z pracy, i za co bedziesz jezdzil na golfa ?
    A tak to oszczednosci masz np milion, kredytu tez milion, ale kosztuje
    cie 10 tys miesiecznie, to mozesz sobie roboty szukac i 5 lat i
    marudzic.

    Po trzecie - matematyka wcale nie jest taka prosta.
    Bierzesz kredyt, a wolnymi srodkami grasz na gieldzie. Kredyt cie
    kosztuje powiedzmy 5%, a na gieldzie zarabiasz 10%.
    Albo w ogole bierzesz kredyt pod zakup akcji - sie uda - bedziesz
    bogaty, sie nie uda - bedziesz biedny :-)
    Ale kto nie ryzykuje, ten bogaty nie jest :-)

    Mogl tez np w 2013 roku miec dobrze ulokowane fundusze, wiec wzial
    kredyt, potem sytuacja sie zmienila, wiec trzyma na lokacie :-)

    A tak dawno temu mialem w reku dwie ulotki jednego banku.
    W jednym reklamowali lokate na 3 miesiace, w drugiej kredyt na 3
    miesiace.
    Stopy procentowe byly ogolnie wtedy wysokie, ale ... 3 raty kredytu
    kosztowaly w sumie mniej niz wyplata z tej lokaty.
    Zgadnij jak to mozliwe ...

    J.

  • 8. Data: 2016-01-12 13:32:05
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2016-01-12 o 11:51, Marek pisze:
> [...]
    > środki? Argumenty banków w tej kwesti mnie nie przekonują.
    > Przecież to prosta matematyka - finansując przez kredyt zawsze wyjdzie

    Jako prezes jednego z największych banków mógł mieć dostęp do ważnych
    informacji. Być może pamiętasz, iż jakoś w grudniu 2014 banki
    przeprowadzały stres testy na wypadek zmian kursów walutowych, a 15
    stycznia SNB uwolnił kurs franka do euro. Pewnie przypadek... Teraz
    sobie wyobraź, że masz informację tego typu choćby dzień wcześniej.
    Bierzesz te swoje 3 mln i kupujesz 860 tys. franków (3,50zł/frank).
    Potem bierzesz kredyt na 1 mln i dokupujesz jeszcze 280 tys. Masz razem
    1.140 tys. franków, które sprzedajesz po 4,50zł 15 stycznia. Właśnie
    zarobiłeś ponad milion złotych. Oczywiście taki prezes dziś ma milion
    kredytu - nie wiadomo ile miał rok temu. Aby sytuacja nie była oczywista
    mógł komuś przekazać darowiznę itd. Krótko mówiąc - kreatywna
    księgowość. Niemniej to przykład, gdzie nawet mafijny procent od kredytu
    bardzo by się opłacał.

    Niedawno ukazała się informacja, iż listopadowe oraz grudniowe
    wzmocnienie PLN to efekt działania BGK i sprzedaży rezerw. No i znowu...
    Wiedząc o interwencji możesz duuużo zarobić, a wiedząc kiedy się
    skończy... znowu duuużo zarobić.

    BTW: na foreksie zastosowanie dźwigni chociażby 1:10 zrobi Ci z tego
    miliona dziesięć ;-)

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2016-01-12 13:33:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Z reguły mając wolne 500 zł na koncie, nie warto brać kredytu na
    >"rynkowych warunkach" na 100 zł (proszę dodać zer do powyższych kwot

    Im wiecej zer, tym "ogolne warunki" moga byc lepsze.
    Albo np telewizor kupujesz, w sklepie "raty 0%", i naprawde 0.

    Prawde mowiac przy obecnych warunkach to nie wiem, czy by mi sie
    chcialo brac takie raty - zysk znikomy, kombinowania duzo, a ryzyko
    wpadki z platnoscia jakies jest, i kara umowna zysk przekroczy :-)
    Ale przy zakupie np samochodu rachunek moze byc juz bardziej
    zachecajacy.

    No ale milion to na cos wiekszego.

    J.

  • 10. Data: 2016-01-12 14:48:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 12 Jan 2016 13:15:22 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Bierzesz kredyt, a wolnymi srodkami grasz na gieldzie. Kredyt cie

    Nie czytałeś uważnie, w założeniu było, że wolne środki,nie są
    obracane, tyko sobie leżą. Pozostaje argument o "szukaniu pracy",
    który do mnie nie przemawia.

    --
    Marek