    From: "Sadir" <W...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Zakup mieszkania a rozdzielność majątkowa
    Date: Tue, 12 Jan 2016 13:32:29 +0100

    Od paru lat mam z żoną rozdzielność majątkową.
    Chcę z żoną kupić mieszkanie od developera.
    Jak to zrobić? Najlepiej, najtaniej?

    Powiedzmy, że mieszkanie kosztuje 100 tys. pln. Ja dam 80 tys., żona da np.
    20 tys. pln.
    Robimy z developerem umowę i nabywcą jesteśmy oboje?
    A może lepiej zrobić, że żona pożycza mi 20 tys. pln (może taka pożyczka
    między żoną i męzem nie jest opodatkowana), ja to dokładam i kupuję
    mieszkanie. Potem zwracam jej pożyczkę + np. 1% oprocentowania.
    Jak to się kształtuje cenowo. Bo np. taki wspólny zakup małżonków z
    rodzielnością to chyba koszty (notariusz podczas zakupu, potem podczas
    sprzedaży nieruchomości, ew. zmiany własności itd.)

    Macie jakieś rady?