  • Data: 2016-01-12 13:42:31
    Temat: Re: Zakup mieszkania a rozdzielność majątkowa
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) szukaj wiadomości tego autora

    "Sadir" <W...@w...pl> writes:

    > Od paru lat mam z żoną rozdzielność majątkową.
    > Chcę z żoną kupić mieszkanie od developera.
    > Jak to zrobić? Najlepiej, najtaniej?
    >
    > Powiedzmy, że mieszkanie kosztuje 100 tys. pln. Ja dam 80 tys., żona
    > da np. 20 tys. pln.
    > Robimy z developerem umowę i nabywcą jesteśmy oboje?
    Można tak, i wtedy nawet chyba można wpisać udziały 80/20.
    Być może (spytać notariusza) nawet w przypadku rozdzielności da się
    kupić mieszkaanie "razem" (tj. nie każdy z małżonków ma swój udział,
    tylko małżeństwo ma całe mieszkanie ).

    > A może lepiej zrobić, że żona pożycza mi 20 tys. pln (może taka
    > pożyczka między żoną i męzem nie jest opodatkowana), ja to dokładam i
    CHyba nie jest ale trzeba zgłosić.
    > kupuję mieszkanie. Potem zwracam jej pożyczkę + np. 1% oprocentowania.
    Na miejscu żony bym jednak jakiegoś weksla żądał, i może nawet
    służebności zamieszkania w tym mieszkaniu; nawet nie dlatego, że
    wątpię w szczerość uczuć między wami, ale wypadki chodzą po ludziach, a
    Twoi spadkobiercy mogą mieć inne podejście do waszego mieszkania niż Ty.

    > Jak to się kształtuje cenowo. Bo np. taki wspólny zakup małżonków z
    Strzelam: u notariusza to chyba i tak jest płacone "od wartośći" więc
    nie powinno być różnicy. (chyba, że wspomnianą służebność ustanowicie)

    > rodzielnością to chyba koszty (notariusz podczas zakupu, potem podczas
    > sprzedaży nieruchomości, ew. zmiany własności itd.)

    W przypadku gdy będzie jeden włąściciel - sprawa jest najprostrza.
    W przypadku gdy będzie właścicielem będize małżeństwo to do dowolnej
    rzeczy będziecie potrzebni oboje.
    W przypadku gdy będą 2 udziały, to teoretycznie każdy może swoim
    udziałem zarządać niezależnie, w praktyce nie sądzę żeby byli chętni na
    zakup połowy mieszkania ...
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/