  • 11. Data: 2020-04-05 00:08:43
    Temat: Re: Zakłady LOTTO/LOTTO PLUS przez Internet ?
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Animka napisał(a) w wiadomości: ...

    >Ciort ich wie.
    >Uważam, że wystarczyłoby podanie peselu.
    >Zakładałam juz w tym lotto swój profil, żeby grać online, bo tak
    >najwygodniej.
    >Doszłam do momentu kiedy padło polecenia przesłania skanu dowodu.
    >Wycofałam się, ale obawiam się, że te dane, które wcześniej wpisałam
    >zostały u tych cwaniaków.

    Formalnie chyba niedopuszczalne, ale technicznie możliwe
    i choćby w logach może zostać...
    Bo draństwem jest nie informowanie potencjalnych klientów
    (czegokolwiek - sklepu, banku, jaskini gazardum forum...)
    o warunkach i procedurze.
    Chyba tylko raz widziałęm taki opis na stronie jakiegoś
    banku spółdzielczego. Od A do Z co przygotować i jak się
    to będzie działo, co ciekawe zwięźle i zrozumiale.
    A poza tym to wciąganie klienta i... żądanie a to skanu
    a to zgód marketinfowych...

    Arek

  • 12. Data: 2020-04-05 20:12:26
    Od: Maniak <x...@a...com>

    W dniu 27.03.2020 o 20:22, Grzegorz Tomczyk pisze:

    > Tutaj im się chyba udało:
    >
    > https://niebezpiecznik.pl/tag/lotto/

    Na
    stronie:https://niebezpiecznik.pl/post/lotto-bez-prz
    esylania-dowodu-teoria-vs-praktyka/?similarpost

    jest taki wpis z 21.12.2018:
    Nie da się przez ePUAP (Profil Zaufany) przynajmniej w obecnym systemie
    prawnym. Lotto nie jest instytucją publiczną
    tylko spółką, nie może mieć skrzynki podawczej i wystawiać UPO.

    Czy coś się w przepisach pod tym względem się zmieniło?

    Ponadto wg strony:
    https://niebezpiecznik.pl/post/jak-grac-w-lotto-prze
    z-internet-bez-przesylania-skanu-dowodu/

    na podstawie Ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz
    finansowaniu terroryzmu trzeba jeszcze oświadczyć:
    - jakie ma się źródło dochodu
    - czy korzysta się z bankowości prywatnej , czyli innymi słowy czy jest
    się osobą zamożną
    - czy zajmuje się eksponowane stanowisko polityczne lub jest się
    członkiem takiej rodziny czy  współpracownikiem takiej osoby
    Dlaczego oddając kupon w kolekturze nie trzeba składać takich oświadczeń?

    Nie wiem czy teraz kolektury są otwarte, bo wypełniam od razu kupon na
    10 gier i ostatni raz było to jeszcze
    przed ogłoszeniem ograniczeń związanych z wirusem.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2020-04-06 08:30:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Otwarte te co widziałem.

    -----

  • 14. Data: 2020-04-09 11:45:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 5 Apr 2020 20:12:26 +0200, Maniak <x...@a...com> wrote:
> [...]
    > członkiem takiej rodziny czy  współpracownikiem takiej osoby
    > Dlaczego oddając kupon w kolekturze nie trzeba składać takich

    To nie tylko dotyczy lotto ale też kasjerów w kantorze, którzy muszą
    za każdym razem ocenić kto kupuje walutę i czy nie zajmuje
    eksponowanego stanowiska w dowolnym kraju UE (lub małżonek nabywcy):

    https://youtu.be/dGaI4fJmvIY?t=3m55s

    --
    Marek