  • 1. Data: 2020-03-28 00:00:52
    Temat: AKantor NIP
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    zeby dodać nową walute (nowy rachunek) formularz pyta
    czy jestes rezydentem podatkowym USA nie
    czy jestes rezydentem podatkowym innego kraju tak
    podaj NIP

    jaki NIP?

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 2. Data: 2020-03-28 08:07:54
    Temat: Re: AKantor NIP
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-03-28 o 00:00, PiteR pisze:
    > zeby dodać nową walute (nowy rachunek) formularz pyta
    > czy jestes rezydentem podatkowym USA nie
    > czy jestes rezydentem podatkowym innego kraju tak
    > podaj NIP
    >
    > jaki NIP?

    Ha, ha - logika formularzy :-)
    Ale jesteś w stanie stwierdzić czy pytają
    o rezydencję w USA osobno czy nie?

  • 3. Data: 2020-03-28 10:36:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 28 marca 2020 08:07:56 UTC+1 użytkownik cef napisał:

    > Ha, ha - logika formularzy :-)
    > Ale jesteś w stanie stwierdzić czy pytają
    > o rezydencję w USA osobno czy nie?

    Ale przecież pytają osobno o rezydencję podatkową w USA (no bo oni najświętsi ;)
    Drugie pytanie jest o to, czy jesteś rezydentem podatkowym jakiegokolwiek innego
    kraju (w ONZ są bodajże 193) na tym łez padole.
    A skoro PiteR odpowiedział, że jest, no to pytają o NIP - niekoniecznie musi być to
    "_polski_ Numer Identyfikacji Podatkowej", ale jakiś po prostu "Numer Identyfikacji
    Podatkowej" - ten, jakim posługujesz się przy płaceniu podatków w kraju rezydencji.
    Hint - w PL możesz podać NIP, jeśli masz (starsi musieli występować, jak zaczynali
    robotę, młodsi nie muszą - a nawet wręcz podobno nie mogą, coś było na grupach, że
    żeby dostać teraz NIP to trzeba to uzasadnić) - a nawet jeśli masz, to i tak jako
    fizol możesz się posługiwać w tym celu PESELem.

    Ale PiteR w UK siedzi, więc nie wiem, jak tam się to nazywa (w USA nazywa się TIN - i
    tam chyba też, żeby było trudniej zgadnąć, dostaje się i TIN i SSN ;)

  • 4. Data: 2020-03-29 04:43:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Ale PiteR w UK siedzi, więc nie wiem, jak tam się to nazywa (w USA
    > nazywa się TIN - i tam chyba też, żeby było trudniej zgadnąć,
    > dostaje się i TIN i SSN ;)

    jest NIN i UTR

    NIN to numer ubezpieczenia, wrażliwy, nie można ujawniać
    UTR to Unique Taxpayer Reference dzialalność (mnie nie dotyczy)

    czy jestes rezydentem podatkowym USA - nie
    czy jestes rezydentem podatkowym innego kraju - tak
    wybierz kraj z listy - Wielka Brytfanna
    pojawia się wtedy nastepna rybryka - podaj NIP

    poniżej zgody świadom odpowiedzialnosci karnej ...

    acha no i nie jestem rezydentem podatkowym Polski