  • 31. Data: 2002-09-06 11:35:23
    Temat: Re: Zajecie konta - czy to bezprawie?
    Od: Karol Marks <K...@k...net.pl>

    >To tak w skrócie, a lista "kwiatków" oczywiście nie jest pełna. Teraz
    >zagadka - co to za kraj? :)
    Holandia?

  • 32. Data: 2002-09-06 12:22:13
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 05 Sep 2002 22:26:14 +0200, w <3...@n...midea.pl>,
    Pawel 'Marvel' Tkaczyk <p...@n...midea.pl> napisał(-a):

    > To uwierz. Z doświadczenia własnego piszę.

    To dość zabawne :)
    Miałem kiedyś coś takiego -- zajęcie na 50zł za jakiś mandat.
    BPH zablokował konto (saldo ~1000zł) do czasu uregulowania należności
    (nie można było wypłacić nic Electronem), ale nawet był skłonny część
    mi wypłacić w kasie. Odblokował dopiero po zlecenie przelewu,
    bynajmniej nic nie przelewał samodzielnie.

    BTW. A z konta i tak dało się wypłacić wypukła visą :D.

  • 33. Data: 2002-09-06 15:54:05
    Temat: Re: Wyjasnienie - Zajecie konta - czy to bezprawie?
    Od: "alexander" <a...@o...pl>

    Witam!

    Użytkownik "Paweł 'Marvel' Tkaczyk" <p...@n...midea.pl> napisał w
    wiadomości news:al9u2g$jai$1@news.tpi.pl...

    > - bank _nie_ przelał żadnych pieniędzy do US
    > - moje konto jest zablokowane dla kart płatniczych i dostępu przez
    > Internet, ale zgodnie z art. 56 ustawy PB (o którym było wcześniej)
    > środki są do mojej dyspozycji (do określonej wysokości)

    Do dyspozycji? To dlaczego jest zablokowany dostep do rachunku poprzez
    internet i karty platnicze!

    > - pani w banku mówiła coś o 'jednorazowej dyspozycji' - czyli że mogę
    > wypłacić tylko raz...

    Raz? Tzn bank odmowil Ci dalszego prowadzenia rachunku? Mozesz sobie
    ewentualnie wyplacic pieniazki te 500zl i to nie wygodnie przelewem przez
    internet albo karta platnicza w bankomacie _tylko_ w placowce?

    > - generalnie zablokowanie mi konta internetowego i kart jest wynikiem
    > niedoskonałości systemu - po prostu system nie jest w stanie podliczać
    > mnie tylko do określonej kwoty.

    To wogole dlaczego Ci to zablokowali i co ten ich system wymyslil?

    > Dzięki wszystkim za pomoc...

    Obiecales nazwe banku ;))

    Pozdrowienia
    Aleksander

  • 34. Data: 2002-09-11 14:03:39
    Od: "Rafalski" <s...@g...pl>

    Usador krab escribió en el mensaje <news:al94uo$ll8$1@news2.tpi.pl>

    > te
    >
    > ! Zwracam uwage, ze powyzszy art dotyczy konta osobistego, nie bylo to
    > opisane, ale jesli konto bylo firmowe, to limit ten NIE ma
    > zastosowania.- a domyslam sie, ze nr konta zgloszony byl do US przy
    > okazji prowadzonej DG.i dlatego wlasnie nastapilo jego zajecie.

    Jak mi powiedziała dziś pani w Śląskim, powszechną praktyką US przy
    zadłużeniu DG choćby na 100 zł jest blokowanie zarówno konta firmowego, jak
    i ROR. Na moją uwagę o trzech średnich krajowych uśmiechnęła się jedynie. :)

    --
    Rafalski

    "Obviously you're not a golfer."
    Jeff "The Dude" Lebowski

  • 35. Data: 2002-09-11 14:08:36
    Od: "Rafalski" <s...@g...pl>

    Usador Marcin Debowski escribió en el mensaje

    > Abstrahując... nie wycierajcie sobie tą Polską tak gęby na każdym
    > kroku, bo nawet nie wiecie jakie numery odchodzą w bankach państw
    > które zapewne uważacie za super cywilizowane.

    Hmm..

    > ..Kolega poszedł do
    > banku i... pieniądze zostały pobrane z mojego konta. Bez mojego
    > podpisu, jakiegokolwiek upoważnienia, niczego, obca osoba przelała z
    > mojego konta pieniądze :)
    >
    > 3. Inny kolega, na podstawie wystawionego przeze mnie upoważnienia
    > (moja twórczość, żaden oficjalny dokument czy formularz) odebrał z
    > tego samego banku moją kartę kredytową.

    Na tym właśnie polega cywilizacja - na wysokim stopniu ufności w powszechną
    uczciwość, które to nastawienie ma pokrycie w rzeczywistości i sprawnym
    systemie prawnym. Podobnie jest w USA. Znajomy opowiadał, że urzędniczka
    bankowa zadzwoniła z pytaniem, ile pieniędzy jej wpłacił przed godziną, bo
    gdzieś jej zaginęła informacja. Przyjęła podaną przez niego kwotę bez
    zająknienia.

  • 36. Data: 2002-09-11 14:58:05
    Od: "Tomek" <t...@p...com>

    "Rafalski" <s...@g...pl> wrote in message news:alniq5$rhn$1@news2.tpi.pl...
    [...]
> [...]
    > bankowa zadzwoniła z pytaniem, ile pieniędzy jej wpłacił przed godziną, bo
    > gdzieś jej zaginęła informacja. Przyjęła podaną przez niego kwotę bez

    Pani w banku zgubiła informację o wpłacie??? I to jest cywilizacja???

    pozdrawiam,
    tomek

  • 37. Data: 2002-09-11 15:32:58
    Od: "Rafalski" <s...@g...pl>

    Usador Tomek escribió en el mensaje <news:alnlq7$1i5g$1@news2.ipartners.pl>

    > Pani w banku zgubiła informację o wpłacie??? I to jest cywilizacja???

    Oczywiście. Pani w banku jest tylko człowiekiem. Cywilizacja, to jest wtedy,
    gdy człowiek jest najważniejszy. Myślisz, że tu chodzi o autostrady i
    telefony? To są tylko techniczne środki. Chodzi o to, żeby wszystkim się
    miło żyło, mówili sobie z uśmiechem 'dzień dobry' i nie obawiali sąsiadów.

    W USA wypłatę wciąż dostajesz czekiem przychodzącym pocztą, a nie przelewem.
    Tak lubią. Poczta - jak to poczta, czasem listy gubi. Myślisz, że mają z
    tego powodu problemy?

    Cywilizowany świat to jest taki, w którym się życie ułatwia, a nie wali
    kłody pod nogi. Cywilizowany ochroniarz w sklepie na dźwięk alarmu na bramce
    podchodzi do podejrzanego klienta z uśmiechem i życzliwością, jakby zakładał
    pomyłkę. Jest to _regułą_ - wiem z doświadczenia, przez parę miesięcy
    chodziłem po cywilizowanym kraju ze wzbudzającym alarmy kalendarzem.
    Niecywilizowany ochroniarz jest agresywny i bardzo przejęty. I tak dalej,
    nie chce mi się pisać o niecywilizowanych kierowcach celujących w pieszych,
    którzy przechodzą w nieoznakowanych miejscach. Albo na pasach, bo to też
    fajne. Wystarczy, że widzę takie scenki na co dzień.

  • 38. Data: 2002-09-11 20:01:12
    Od: Artur Maśląg 'futrzak' <f...@p...com>

    "Rafalski" <s...@g...pl> napisał:
    (...)
> [...]
    > którzy przechodzą w nieoznakowanych miejscach. Albo na pasach, bo to też
    > fajne. Wystarczy, że widzę takie scenki na co dzień.

    W Polsce też się już spotyka takie zachowania (te pozytywne). Zdarzyło mi
    się nawet przejść przez bramkę w Polsce, mimo jej awantur. Bez osobistej...

  • 39. Data: 2002-09-11 20:22:53
    Od: "Rafalski" <s...@g...pl>

    Usador Artur Maśląg 'futrzak' escribió en el mensaje

    > W Polsce też się już spotyka takie zachowania (te pozytywne).
    > Zdarzyło mi się nawet przejść przez bramkę w Polsce, mimo jej
    > awantur. Bez osobistej...

    Tak, spotyka się.