  • 1. Data: 2005-05-04 07:11:54
    Temat: Zagraniczna firma a konto firmowe
    Od: Michal <....@.....pl>

    Dzien dobry,

    Kiedys ten temat byl poruszony ale jakos malo rozwiniety.Mam pytanie
    odnosnie konta firmowego dla obcych podmiotow.Czy zagraniczna firma ( z
    terytorium USA ) nie majaca siedziby w Polsce, moze otworzyc rachunek
    bankowy w ktoryms z polskich bankow ( i co ew. byscie w miare mozliwosci
    polecali )?

    pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2005-05-04 17:00:06
    Temat: Re: Zagraniczna firma a konto firmowe
    Od: "jonasz" <d...@n...mail.me>

    Uzytkownik "Michal" <....@.....pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > terytorium USA ) nie majaca siedziby w Polsce, moze otworzyc rachunek
    > bankowy w ktoryms z polskich bankow ( i co ew. byscie w miare mozliwosci

    A co tu rozwijac? Po prostu idziesz z odpowiednimi papierami i zakladasz
    konto. Jakie to dokladnie papiery, zalezy od banku. To wszystko.

    M.

  • 3. Data: 2005-05-05 08:35:41
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    jonasz <d...@n...mail.me> napisał(a):
    > A co tu rozwijac? Po prostu idziesz z odpowiednimi papierami i zakladasz
    > konto. Jakie to dokladnie papiery, zalezy od banku. To wszystko.

    Niestety chyba nie jest to takie proste. Wydaje mi sie, ze bez zalozenia
    przedstawicielstwa albo oddzialu firmy w Polsce nie bedzie to wcale takie latwe.
    Jesli sie myle, to bedzie to dla mnie dobra wiadomosc i bede wdzieczny za
    podanie nazwy banku, ktory to umozliwia.
    Ja niestety nie znalazlem banku w Polsce, ktory otworzy konto zagranicznej firmie.

  • 4. Data: 2005-05-05 13:40:49
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > za podanie nazwy banku, ktory to umozliwia.
    > Ja niestety nie znalazlem banku w Polsce, ktory otworzy konto

    Zadzwoń do Fortisa - kiedyś w ich ofercie były konta dla nierezydentów.
    Ja bardziej bym się martwił o to jak na coś takiego zapatruje się
    nasz kochany Urząd Skarbowy (przy czym nie mam bynajmniej na myśli
    kradzieży części odsetek).

    Pix

  • 5. Data: 2005-05-05 20:43:24
    Od: "jonasz" <d...@n...mail.me>

    Użytkownik "Marcin" <m...@g...pl> napisał:

> [...]
    > podanie nazwy banku, ktory to umozliwia.
    > Ja niestety nie znalazlem banku w Polsce, ktory otworzy konto zagranicznej

    Chyba Raiffeisen, na pewno Fortis, na pewno Citibank Handlowy. Naprawde
    problemu nie ma. A co do odsetek, to trzeba przedstawic jakies papiery zeby
    nie byc opodatkowanym w Polsce - certyfikat z kraju rezydencji (o ile kraj
    ten ma podpisana umowe o unikaniu podwojnego opodatkowania), plus pewnie
    jakies oswiadczenie.

    Jedyna trudnosc jaka widze, to koniecznosc tlumaczenia dokumentow
    statutowych na polski, uwierzytelniania ich notarialnie w kraju rezydencji
    oraz przez polska placowke dyplomatyczna.

    M.

  • 6. Data: 2005-05-06 21:27:34
    Od: "Artur A. Surowiec" <a...@s...waw.pl>

    > Niestety chyba nie jest to takie proste. Wydaje mi sie, ze bez zalozenia
    > przedstawicielstwa albo oddzialu firmy w Polsce nie bedzie to wcale takie
    > latwe.
    Nonsens! Sam pracuje w banku, w oddziale gdzie znaczna część kont to konta
    nierezydentów. Zarządzać rachunkiem da się na odległość.
    A duża ta firma?

    --
    Pozdrawiam!

    Artur Adam Surowiec