  • 31. Data: 2005-01-24 19:10:38
    Temat: Re: Zaginął przelew, jak dojść prawdy
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Oczywiście, jak to na poczcie ;-))
    Wysyłałem tak i to całkiem niedawno.
    JaC

  • 32. Data: 2005-01-24 19:57:17
    Temat: Re: [OT] udowadnianie co się wysłało poleconym. Re: Zaginął przelew, jak dojść prawdy
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    maHo <m...@p...net> writes:

    > cały czas mowa jest o liście który sam sobie jest
    > kopertą. więc odbiorca może stwierdzić "że go nie ma" po
    > zapoznaniu się z treścią, która jest dla niego niewygodna.

    Zakladam ze metoda np. "pod swiatlo".

    Tak jest, wlasnie o tym pisze - to, ze odbiorca stwierdzi ze "go nie
    ma" nie powoduje, ze pismo nie zostalo wyslane. Jesli to jest bank
    (a mam wrazenie ze o taki przypadek chodzi), to nie sądze by ktos
    uwierzyl w to ze "banku nie bylo". Raczej mozliwa jest odmowa
    przyjecia listu, ktora nie rozni sie zasadniczo od jego odebrania.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 33. Data: 2005-01-24 19:57:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    WAM <n...@n...nopl.pl> writes:

    > A jak nadawca udowodni ze to jest wlasnie to pismo, ktore wyslal?

    Takie bedzie domniemanie, z braku innych?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 34. Data: 2005-01-24 20:20:05
    Od: Ralf <r...@i...bezspamu.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Zakladam ze metoda np. "pod swiatlo".

    A co za problem wepchać do srodka kartke
    albo nawet tekture, która światła nie przepuści? :)

    pozdrawiam
    Ralf

  • 35. Data: 2005-02-14 11:38:05
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Wracam do tematu z przed miesiąca, ponieważ sprawa dopiero teraz się
    wyjaśniła.

    Thu, 20 Jan 2005 13:21:57 +0100, na pl.biznes.banki, Krzysztof K. Maj w
    wiadomości <news:1lzqym4gl26rc.dlg@krak.eu.org> napisał(a):

> [...]

    > Według sprzedawcy, pomimo upływu dwóch tygodni przelew ten do niego nie
    > dotarł.
    > Wysłałem do sprzedawcy zrzut ekranu z potwierdzeniem wykonania przelewu
    > i poprosiłem aby sprawdził, czy na pewno ten przelew nie dotarł, a w
    > wypadku gdyby tak faktycznie było, poprosiłem o przesłanie mi pisemnego
    > stwierdzenia tego faktu.
    > Początkowo byłem przekonany, że to sprzedawca coś kombinuje, ale po
    > otrzymaniu od niego pisemnego oświadczenia o które prosiłem, oraz
    > przeanalizowaniu jego komentarzy, uznałem że wcale nie jest to tak

    Po miesiącu od złożenia reklamacji otrzymałem z mBanku odpowiedź jak
    niżej:

    > Szanowna(y) Pani(e)
    > W związku z reklamacją zarejestrowaną w dniu 2005-01-04 10:53:10 (numer R16443209)
    mBank
    > uprzejmie informuje (że) otrzymał z Lukas Banku pisemne potwierdzenie wpływu
    środków w
    > wysokości 20,90PLN na rachunek 75 19401076 51778888 2000 0001 tytułem pistolet do
    taśmy
    > super sprawa (aukcja 3767470) przedmiotowa transakcja została zaksięgowana w dniu
    > 30-12-2004r
    >
    > Z poważaniem
    > XXXXXXXXXXXXX

    Wracam do tego tematu, ponieważ uważam, że jestem dłużny to wyjaśnienie
    zarówno czytelnikom grupy pbb, jak i obu zamieszanym w sprawę bankom.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 36. Data: 2005-02-14 11:57:37
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości
    >przedmiotowa transakcja została zaksięgowana w dniu
    >30-12-2004r

    jaki z powyzszego wniosek ?, ze zaplaciles 2 x tej osobie ? (bo potem
    placiles chyba ponownie) i co ona na to ?

  • 37. Data: 2005-02-14 23:31:08
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Mon, 14 Feb 2005 12:57:37 +0100, na pl.biznes.banki, Krab w wiadomości
    <news:cuq3vo$t5f$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > jaki z powyzszego wniosek ?,

    Teraz to juz chyba taki, że jeśli zaginie przelew, to nie należy wierzyć
    nawet pisemnym zapewnieniom kontrahenta.

    > ze zaplaciles 2 x tej osobie ? (bo potem
    > placiles chyba ponownie) i co ona na to ?

    Nie, nie zapłaciłem już drugi raz, wziąłem na przeczekanie.
    Jak na razie nie mam ani towaru, ani pieniędzy.
    Zastanawiam się, pod jaki paragraf można by podciągnąć wystawienie
    takiego fałszywego oświadczenia.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 38. Data: 2005-02-14 23:34:45
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krzysztof K. Maj wrote:

    > Nie, nie zapłaciłem już drugi raz, wziąłem na przeczekanie.
    > Jak na razie nie mam ani towaru, ani pieniędzy.
    > Zastanawiam się, pod jaki paragraf można by podciągnąć wystawienie
    > takiego fałszywego oświadczenia.

    Poświadczenie nieprawdy, próbę wyłudzenia,