  • 21. Data: 2005-01-24 05:48:39
    Temat: [OT] udowadnianie co się wysłało poleconym. Re: Zaginął przelew, jak dojść prawdy
    Od: maHo <m...@p...net>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Nie. Chodziło wysłanie listu bez koperty. Piszesz pismo, składasz,
    > zaklejasz, opisujesz i wysyłasz. :-)
    >
    > I niech bank pokaże pustą kopertę. :-)

    No ale w takim wypadku są 2 niebezpieczeństwa.
    1. Odbiorca może nie odebrać, po pobieżnym zapoznaniu się z treścią.
    Sam kilka razy po obejrzeniu koperty którą mi przyniósł listonosz,
    stwierdziłem że "e, niech pan napisze że mnie pan nie zastał". więc jest
    to technicznie możliwe.
    Wiem, list po jakimś czasie uważa się bodajże za "skutecznie
    doręczony", tylko znowu kwestia - co w nim było.

    2. Odbiorca może np. stwierdzić że pismo gdzieś zapodział, i ciągle
    pozostaje otwarta kwestia - co w tym liście było.

    pozdrav

    maHo

    ps: jeżeli to było już wałkowane, to nie ma co duplikować dyskusji, daj
    link do właściwego wątku - ja znalazłem tylko ten z potwierdzaniem u
    pracownika poczty.

  • 22. Data: 2005-01-24 06:06:53
    Temat: Re: Zaginął przelew, jak dojść prawdy
    Od: "567.07.07" <j...@s...signature>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    [...]

    > Wyślij "na PJO". List bez koperty.

    Na dzień dzisiejszy, nie ma takiej możliwości
    aby Poczta Polska przyjęła taki "list".
    Jedynie tzw. sądówki, mogą być w ten sposób
    przesyłane.

    R,
    --

    I zawsze, najnowsze wiadomości. Czy chcesz, własny program
    voip ? Ściągnij komponenty > http://op.aviaa.com/blog

  • 23. Data: 2005-01-24 09:38:49
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    567.07.07 napisał(a):

    > Na dzień dzisiejszy, nie ma takiej możliwości
    > aby Poczta Polska przyjęła taki "list".
    > Jedynie tzw. sądówki, mogą być w ten sposób
    > przesyłane.

    Warum?

  • 24. Data: 2005-01-24 10:24:51
    Od: "567.07.07" <j...@s...signature>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > Warum?

    Darum ...

    Kiedyś taki manewr chciałem zrobic i dostałem
    dev/null. Pani Naczelnik powiedziała, że do kiedyś
    tam była taka możliwość ale teraz podobno wszystko
    w opakowaniu (czyt. kopercie) jako list.

    Mowie podobno, bo sam nie widziałem regulaminu
    dot. przesyłek.

    R,

  • 25. Data: 2005-01-24 10:26:43
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    567.07.07 napisał(a):

    > Mowie podobno, bo sam nie widziałem regulaminu
    > dot. przesyłek.

    Cza by poczytać
    ;-)

  • 26. Data: 2005-01-24 15:11:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    maHo <m...@p...net> writes:

> [...]
    > Wiem, list po jakimś czasie uważa się bodajże za "skutecznie
    > doręczony", tylko znowu kwestia - co w nim było.

    Bylby kretynem. Odmowa odebrania przesylki ma dokladnie takie same
    skutki co jej odebranie (w przypadku banku nieobecnosc jest dosc
    ciekawym pojeciem). Tyle ze a) odbiorca nie wie co dokladnie tam
    bylo, i nie moze tego udowodnic, b) nadawca moze zmienic tresc
    i odbiorca tez tego nie bedzie wiedzial.

    > 2. Odbiorca może np. stwierdzić że pismo gdzieś zapodział, i
    > ciągle pozostaje otwarta kwestia - co w tym liście było.

    To juz jego problem - jesli odbiorca nie moze przedstawic tresci
    pisma, a moze to zrobic nadawca... :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 27. Data: 2005-01-24 15:12:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "567.07.07" <j...@s...signature> writes:

    > Kiedyś taki manewr chciałem zrobic i dostałem
    > dev/null. Pani Naczelnik powiedziała, że do kiedyś
    > tam była taka możliwość ale teraz podobno wszystko
    > w opakowaniu (czyt. kopercie) jako list.

    Glupia byla.

    Natomiast powinno byc tak, ze bez otwarcia "listu" nie powinno sie
    dac go przeczytac zbyt latwo. Ale to nie przeszkadza.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 28. Data: 2005-01-24 17:35:22
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 24 Jan 2005 16:11:11 +0100, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

    >To juz jego problem - jesli odbiorca nie moze przedstawic tresci
    >pisma, a moze to zrobic nadawca... :-)
    A jak nadawca udowodni ze to jest wlasnie to pismo, ktore wyslal?

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum

  • 29. Data: 2005-01-24 18:17:42
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:1lzqym4gl26rc.dlg@krak.eu.org...

    bank ma obowiazek przyjac chocby najglupsza reklamacje i bezplatnie ja
    rozpatrzec! mi tez raz sie tak mbank opieral, panna byla wrecz niegrzeczna,
    a pozytywne rozpatrzenie bylo w kilka dni.

  • 30. Data: 2005-01-24 18:54:12
    Od: maHo <m...@p...net>

    Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > skutki co jej odebranie (w przypadku banku nieobecnosc jest dosc
    > ciekawym pojeciem). Tyle ze a) odbiorca nie wie co dokladnie tam

    cały czas mowa jest o liście który sam sobie jest kopertą. więc
    odbiorca może stwierdzić "że go nie ma" po zapoznaniu się z treścią,
    która jest dla niego niewygodna.

    pozdrav

    maHo