eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZaginął przelew, jak dojść prawdy › Re: [OT] udowadnianie co się wysłało poleconym. Re: Zaginął przelew, jak dojść prawdy
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [OT] udowadnianie co się wysłało poleconym. Re: Zaginął przelew,
    jak dojść prawdy
    Date: Mon, 24 Jan 2005 16:11:11 +0100

    maHo <m...@p...net> writes:

    > No ale w takim wypadku są 2 niebezpieczeństwa.
    > 1. Odbiorca może nie odebrać, po pobieżnym zapoznaniu się z
    > treścią. Sam kilka razy po obejrzeniu koperty którą mi
    > przyniósł listonosz, stwierdziłem że "e, niech pan napisze że
    > mnie pan nie zastał". więc jest to technicznie możliwe.
    > Wiem, list po jakimś czasie uważa się bodajże za "skutecznie
    > doręczony", tylko znowu kwestia - co w nim było.

    Bylby kretynem. Odmowa odebrania przesylki ma dokladnie takie same
    skutki co jej odebranie (w przypadku banku nieobecnosc jest dosc
    ciekawym pojeciem). Tyle ze a) odbiorca nie wie co dokladnie tam
    bylo, i nie moze tego udowodnic, b) nadawca moze zmienic tresc
    i odbiorca tez tego nie bedzie wiedzial.

    > 2. Odbiorca może np. stwierdzić że pismo gdzieś zapodział, i
    > ciągle pozostaje otwarta kwestia - co w tym liście było.

    To juz jego problem - jesli odbiorca nie moze przedstawic tresci
    pisma, a moze to zrobic nadawca... :-)
    --
    Krzysztof Halasa