  • 1. Data: 2007-02-25 11:01:54
    Temat: jak działa karencja?
    Od: "kovalsky" <k...@k...pl>

    witam,
    czy może mi ktoś wytłumaczyć jak działa karencja w spłacie kredytu, tzn. czy
    przez okres karencji spłaca się każdą ratę odsetkową od całej kwoty kredytu?

    kovalsky

  • 2. Data: 2007-02-26 15:16:02
    Temat: Re: jak działa karencja?
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > przez okres karencji spłaca się każdą ratę odsetkową od całej kwoty kredytu?

    masz czesc kapitalowa i odsetkowa w okresie karencji tej pierwszej nie
    splacasz, a w zwiazku z tym, ze wartosc kapitalu do splaty nie maleje to
    odsetki rowniez sie nie zmniejszaja

    dobrze to widac w przypadku kredytu splacanego w ratach malejacych,

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-02-27 15:24:25
    Od: "kovalsky" <k...@k...pl>

> [...]
    > odsetki rowniez sie nie zmniejszaja
    >
    > dobrze to widac w przypadku kredytu splacanego w ratach malejacych,

    czyli karencja nie jest w moim interesie, bo w przypadku kilkumiesięcznej
    karecji płacę bankowi ekstra gotówkę (chyba że ktoś ma życzenie takową płacić)?

    kovalsky

  • 4. Data: 2007-02-27 15:48:50
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > czyli karencja nie jest w moim interesie, bo w przypadku kilkumiesięcznej
    > karecji płacę bankowi ekstra gotówkę (chyba że ktoś ma życzenie takową płacić)?
    >
    > kovalsky

    jest, jezeli z roznych przyczyn potrzebujesz kase, ktora musialbys
    przeznaczyc na splate rat kapitalowych, karencja to opcja, z ktorej
    mozna ale nie trzeba korzystac

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2007-03-02 14:56:32
    Od: "kovalsky" <k...@k...pl>

    > jest, jezeli z roznych przyczyn potrzebujesz kase, ktora musialbys
    > przeznaczyc na splate rat kapitalowych, karencja to opcja, z ktorej
    > mozna ale nie trzeba korzystac

    a więc w moim przypadku kiedy karencja wynosi prawie rok (zakończenie budowy), a
    mam kasę na spłaty również kapitału, bank się pośpieszył z opcją karencji
    (prawdopodobnie chcąc ekstra zarobić), przecież jak zacznę spłacać teraz to mam
    1 rok do przodu; chyba że jest jakiś kruczek, którego się nie domyślam (a bank
    chce dla mnie dobrze) - czy jest taka możliwość?

    kovalsky