  • 11. Data: 2018-11-23 15:47:44
    Temat: Re: Za instrukcję kosztową - PKO BP /przelew do GB/
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 23 listopada 2018 14:57:31 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > To dziwne, że wybierałem SEPA, a chciało policzyć 25 + 80.

    Cóż, widać ST skarbonki jest mundrzejszy od klienta (tzn. mądrość ma przynosić zysk
    skarbonce).
    Już wyjaśniła mi się ta "instrukcja kosztowa" - chodzi o opcję OUR, za nią jest tej
    wielkości dodatkowy haracz.
    Ale to wszystko tyczy się przelewu SWIFT.
    SEPA jest zawsze SHA/pilny, czyli księgowany D+1.

    Mogło się jeszcze zmienić z SEPA na SWIFT gdy wpisałeś 20 funtów - możliwe, że w SEPA
    jest wymóg podania sumy przelewu w EUR. Ale rachunki źródłowy i docelowy mogą być w
    dowolnej walucie.

  • 12. Data: 2018-11-24 12:43:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    SEPA jest wymóg podania sumy przelewu w EUR. Ale rachunki źródłowy i docelowy mogą

    Więc pytanie:
    Jak możliwie tanio przelać środki na konto w banku angielskim?

    Założenia:
    Nie ma znaczenia, w jakiej walucie dotrze do odbiorcy (jeśli głupotę
    napisałem, to poprawcie).
    Wiem (teraz już) o różnych TransferWisach, ale chcę po prostu przelać z
    konta na konto.

    Wczoraj zrobiłem testowe podejście:
    Z PKO BP - ROR złotówkowy próba wysłania do Londynu do Loyd Bank czy
    jakoś tak, ale też na konto złotówkowe, prowizja OUR. Czyli przelew
    PL/PLN do GB/PLN.
    Też mi PKO BP chciał policzyć dodatkowo 80+25 zł.

    Jeżeli wybiorę SHA, to wszystkie opłaty są potrącane z mojego przelewu?
    Czy wtedy wiadomo, ile pieniędzy w rzeczywistości dotrze na konto odbiorcy?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2018-11-24 13:12:36
    Od: "n" <...@...e>

    A czy to musi być na konto w banku a nie możesz opłacić np. PayPalem?

  • 14. Data: 2018-11-24 18:59:59
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-24 o 13:12, n pisze:
    > A czy to musi być na konto w banku a nie możesz opłacić np. PayPalem?

    Jeszcze nie wiem.
    Jak pisałem w początkującym poście, była to dla mnie pierwsza tego typu
    sytuacja.
    Jeśli chodzi o banki, to potrafię klientowi napisać strukturę przesyłu
    danych bank/jego program i w zasadzie na tym moja wiedza się kończy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam