  • 1. Data: 2018-11-20 13:14:30
    Temat: Przejecie raifaisena przez paribas - pytanie o BFG
    Od: karol <k...@g...com>

    Jak jest z BFG w tych bankach, podobno paribas przejał raifaisen.
    Patrzylem w BFG i osobno jest raifaisen i paribas, cyz w razie upadku
    placa osobno z paribasa i raifaisena czy to juz jest razem ?

  • 2. Data: 2018-11-20 13:25:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 20 listopada 2018 13:14:32 UTC+1 użytkownik karol napisał:
    > Jak jest z BFG w tych bankach, podobno paribas przejał raifaisen.
    > Patrzylem w BFG i osobno jest raifaisen i paribas, cyz w razie upadku
    > placa osobno z paribasa i raifaisena czy to juz jest razem ?

    Póki co to wciąż są dwa osobne banki, ale prowadzone są przez jedną spółkę.
    Jak się taka karkołomna hybryda ma do BFG - nie wiem.
    Jedynie mogę z doświadczenia napisać, jak było przy zjedzeniu db przez santander - do
    9 listopada było osobno - czyli każdy bank osobno w stosunku do BFG (ale nie wiem,
    kiedy była sama transakcja zakupu), od 10 listopada już wszystko razem - ale jeśli
    się okazało, że po połączeniu ma się w santander ponad 100k euro to można było
    depozyty ponad te 100k euro wycofać bez kar.
    db i santander o tym pisały do klientów.
    W raifim nie byłem, w bgż od niedawna - jak przeglądałem "listy do klientów" o
    połączeniu na stronach bgż i raifiego to nic o BFG nie było.
    Więc może nadal są to osobne banki "w sensie BFG", a połączenie banków - oraz
    gwarancji - będzie dopiero przy fuzji operacyjnej za jakiś rok.

  • 3. Data: 2018-11-20 17:00:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Póki co to wciąż są dwa osobne banki, ale prowadzone są przez jedną
    >spółkę.
    >Jak się taka karkołomna hybryda ma do BFG - nie wiem.

    Ale zdazyli sie sfuzjowac, czy formalnie ciagle sa dwiema osobnymi
    spolkami ?

    Bo BFG pewnie bedzie twardy - jedna spolka, to jedna granica.

    J.

  • 4. Data: 2018-11-21 09:41:29
    Od: karol <k...@g...com>

    To na stronie BFG powinni takie informacje zmieniac natychmiast

  • 5. Data: 2018-11-21 14:21:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 21 listopada 2018 09:41:32 UTC+1 użytkownik karol napisał:
    > To na stronie BFG powinni takie informacje zmieniac natychmiast

    Takie żale wysyłaj do BFG, a nie na grupę.

    Takie coś znalazłem na stronie raifiego:
    Q: Co z gwarancjami BFG po połączeniu RBP i BBBP?
    A: Środki w bankach są objęte ochroną BFG do wysokości równowartości 100 tys. euro w
    jednym banku.

    Ciekawe, czy to francuski styl (podobno we francuskim BNP jak chce się dodać odbiorcę
    zaufanego, to trzeba potwierdzić hasłem - a jako że o SMS tam nie słyszeli, hasło
    przychodzi w kopercie tradycyjną pocztą) czy austriackie gadanie?

    Ale z tego, że wcześniej piszą, że wydzielono część z raifiego i włączono go do bgż,
    można wywnioskować, że jest to już jeden bank - nieważne, że jeszcze pod dwiema
    markami.