  • 1. Data: 2004-05-07 17:41:03
    Temat: ZUS - zdiałalność gospodarcza
    Od: "Zeus" <y...@T...pl>

    Witam
    Wybaczcie ze kieruje takie pytanie ta te grupe ale czytam ja juz bardzo
    dlugo i mam do was zaufanie :-)

    Planuje zalozyc działalnosc gospodarcza i sprawa wyglada tak:
    jestem studentem czy musze oplacac skladki zus w pelny,m wymiarze??
    Bo roznie mowia az ja sam zglupialem
    jesli nie musze wszystikego placic prosze podacie mi gdzie to jest napisane
    pozd
    Zeus

  • 2. Data: 2004-05-07 18:11:29
    Temat: Re: ZUS - zdiałalność gospodarcza
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Zeus <y...@T...pl> wrote:
    > Planuje zalozyc działalnosc gospodarcza i sprawa wyglada tak:
    > jestem studentem czy musze oplacac skladki zus w pelny,m wymiarze??

    Jesli prowadzisz wlasna DG - to placisz pelna stawke - zadnych ulg. (mozna
    cos tam na absolwenta probowac).
    Inna sprawa jest, jesli ktos ciebie zatrudnia na Umowe zlecenie czy dzielo.
    Ja w tym roku jak zobaczylem jaki podatek zaplace (cxhyba, ze ten program
    zle obliczyl? ;) to powiedzialem - ze chcialbm cale zycie takie placic :)))

    co do DG - moze na babcie emeryta lub kogos z rodziny - renciste sprobuj?

    http://www.PRnews.pl

  • 3. Data: 2004-05-07 21:44:57
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Fri, 7 May 2004 20:11:29 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

> [...]
    >zle obliczyl? ;) to powiedzialem - ze chcialbm cale zycie takie placic :)))

    sęk w tym, że te programy z reguły liczą dobrze. ale niestety nie
    umieją dokonać inteligentnej korekty danych wprowadzonych przez
    użyszkodnika :)

    G.

  • 4. Data: 2004-05-07 22:26:34
    Od: "Zeus" <y...@T...pl>

> [...]
    :)))

    > co do DG - moze na babcie emeryta lub kogos z rodziny - renciste sprobuj?

    Dzieki Amra tak myslaem od kilku lat tylko kumple mi zamieszali.
    jeden robil stronki i ja mu wbijalem ze musi placic a ten ze nie musi bo
    uczelnie placy i nie pomagalo tlumaczenia a jak dal sie przekonac to
    swierdzil ze i tak go nie zlapia i nie dojda heh podobal mi sie no i jeszcze
    reszta mi namieszala ze az musialem sie ekspertow zapytac
    chcemo otowrzyc punk wpłat MIESZKO gosc che nam sprzedac dwie jednostki
    bardzo tanio no i wszystko juz bylo ok ucieszylismy sie tlko dzis sobie
    przypomielismy ze trzeba 3 podpisy na wekslu na 50 000 heh no i tu jest
    problem :-)
    Kurna bele a my myslelismy ze jak jest troche kasy na zakup (14 tyś) to juz
    cos
    Może wiecie co z tym zrobić?? Pewnie nic wszyscy sie boja nawet ojciec bo
    twierdzi ze ta firma nas w balona zrobi i nie da mu sie wytlumaczyc
    dzieki za porade trzym sie :-)

    pozdrawiam Zeus

    ps. no ja bym chcial tak powiedziec o podatkach jak sie ma z czego placici
    to i znajdzie sie cos zeby tego uniknac. :-))