    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ZUS -- indywidualne konta
    Date: Mon, 25 Apr 2016 10:40:26 +0200

    napisał w wiadomości news:nfjasq$did$1@node1.news.atman.pl...

    > http://www.rp.pl/ZUS/304239966-ZUS-indywidualny-nume
    r-rachunku-dla-platnikow-usprawni-dzialanie-zakladu.
    html

    > Indywidualny numer rachunku dla płatników składek
    >
    > Popieram -- niech każdy płatnik ma swoje indywidualne konto,
    > a nawet kilka swoich kont (w różnych bankach czy innych
    > instytucjach) i niech te konta zupełnie odciążą przeciążony ZUS... ;)

    Ja uważam, że emerytura powinna być jedna stała, wypłacana każdemu po
    przekroczeniu jakiegoś wieku, bez względu na to czy nadal pracuje czy nie, a
    cały ZUS zastąpiony jednym komputerem wykonującym te przelewy co miesiąc (i
    jakie oszczędności).
    Argumenty, że jak z kogoś więcej ściągnięto to mu się większa emerytura
    należy (co uzasadnia utrzymywanie całego ZUSu aby to liczyć) są dokładnie
    takie jakby powiedzieć, że płacącemu większe podatki się od państwa więcej
    należy, a nie słyszę takich głosów.
    Ten z kogo więcej ściągano sobie po prostu więcej odłoży i i tak będzie miał
    lepiej na emeryturze.
    Według mnie im więcej ludzi w gospodarce a mniej w urzędach tym szybszy
    rozwój państwa i mam wrażenie, że politycy myślą dokładnie odwrotnie :(.
    P.G.