  • 31. Data: 2016-04-26 03:17:23
    Temat: Re: ZUS -- indywidualne konta
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" nfljer$l2p$1$P...@n...chmurka.net

    > Przelewy z kont firmowych bywają płatne od sztuki?

    https://clk.leadexpert.pl/click?c=dCmp0bwC&cr=VagIpx
    EH&s=XPR7P2Hl <-- może 6 dych ode mnie w razie czego

    Konto Idealna Firma Idea Banku to konto firmowe przygotowane
    z myślą o spółdzielniach, wspólnotach mieszkaniowych,
    stowarzyszeniach, związkach zawodowych, spółkach,
    przedsiębiorstwach państwowych oraz instytucjach
    samorządowych, tj. osób prawnych, jednostek organizacyjnych
    niemających osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje
    zdolność prawną, lub wspólnikach spółki cywilnej.

    Konto Idealna Firma to:

    - 0 zł za prowadzenie konta przy miesięcznych wpływach 1000 zł
    lub przy utrzymaniu średniego salda na poziomie minimum 1500 zł,
    - bezpłatne przelewy krajowe internetowe w systemie Elixir,
    - darmowe wpłaty w ponad 1 000 wpłatomatów.

    Do założenia rachunku Idealna Firma nie trzeba żadnych zbędnych formalności,
    wystarczy kilka minut, aby złożyć wniosek o konto - w oddziale banku lub
    przez internet.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 32. Data: 2016-04-27 13:02:12
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    napisał w wiadomości news:nflqgq$4k2$2@node1.news.atman.pl...

    > W ZUSie nie jest to regułą. ;l) Sam system komputerowy ZUSu
    > zżera rocznie 800 milionów pln a przeca kosztował sporo.
    > Do tego bieżące utrzymanie różnych urządzeń, choćby papier...

    Nie porównuj systemu, który musi bardzo dużo, bardzo dziwnych rzeczy
    (procedur ZUSowskich) robić i w międzyczasie pewnie wyświetlać każdemu z
    pracowników ZUSu (nie wiem ilu ich jest) to co on akurat chce - czyli
    odpowiadać on-line na mnóstwo zapytań od mnóstwa terminali z komputerem o
    którym ja piszę. Baza danych - PESEL+nr.konta i co miesiąc według PESELu
    przelewy jednej stałej kwoty. W każdym województwie jeden terminal do
    wpisywania nowych PESELi/kont i usuwania nieaktualnych.
    Pomijam kwestię, czy to co ten ich system musi robić rzeczywiście musiało
    tyle kosztować i nadal musi kosztować.

    > Zatem jak mocno zmniejszono obsadę ZUSu w ciągu minionych 25 lat?

    Pytanie miało by sens, gdyby to, o czym piszę było zrealizowane, ale nie
    jest.

    [...]
    > I biur rachunkowych -- chlip, chlip...

    No cóż, ale obiektywie chyba się zgodzisz, że kraj w którym system byłby tak
    prosty, że biura rachunkowe w ogóle nie byłyby potrzebne byłby i
    przyjaźniejszy dla swoich obywateli i miał większe szanse w konkurencji
    międzynarodowej.
    P.G.

  • 33. Data: 2016-04-27 23:17:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> writes:

    > Otóż to. A tak formalnie rzecz biorąc, to czyją własnością są środki na
    > kontach ZUS? Składkowiczów (przecież to nie podatek) czy państwa?

    Niczyją, po prostu nie istnieją. To tylko formalny zapis, którego
    jedynym celem jest późniejsze ustalanie wysokości _względnej_ emerytur.

    Pieniądze po zwróceniu ich emitentowi (tu wystarczająco dobrym
    przybliżeniem jest traktowanie NBP, rządu, ZUSu itp. jako emitenta) są
    umarzane.

    Pieniądz to jest przecież dług - nie można mieć długu w stosunku do
    siebie.

    Można stwierdzić, że po wpłacie składek limit wydatków państwa wzrasta
    (to tak jak z limitem kredytowym), ale czy to będzie mieć jakieś odbicie
    w przyszłej kondycji państwa i w rezultacie w wysokości (realnej)
    emerytur, to nikt nie wie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 34. Data: 2016-04-28 01:44:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@p...waw.pl

> [...]
    > (to tak jak z limitem kredytowym), ale czy to będzie mieć jakieś odbicie
    > w przyszłej kondycji państwa i w rezultacie w wysokości (realnej)

    Wielu osobom nie potrafię wytłumaczyć, że nie dostaną emerytur aż tak
    wysokich, jakie otrzymują ich rodzice, gdyż DTusk przeprowadził reformę
    emerytalną, dzięki ;) której świadczenia emerytalne zostaną obcięte
    o połowę -- prezes (nie Gertruda -- prezes za czasów PO; BTW -- Gertrudą
    obsadzony wakat) wyjaśniła, że taki właśnie był cel owej reformy, czyli
    zmiany sposobu naliczania wysokość emerytury.

    DTusk przepiermnożył ;) forsę, więc ciachnął emerytom. :) Proste.
    Nie tylko podniósł wiek emerytalny, ale też usprawnił sposób liczenia,
    dzięki ;) czemu emerytury straciły na swej atrakcyjności.

    Zaraz odezwie się JF -- aby bronić nowego sposoby liczenia. :)
    JF -- nawet szefowie ZUS nie kryją powodu przeprowadzenia tejże reformy.
    Tym powodem (wg prezesa ZUS) było obcięcie świadczeń.

    -=-

    Taniej by było każdemu przyszłemu emerytowi wypałcić 500- niż
    mozolnie wyliczać, komu 500,02 pln, a komu 499,98 pln...

    -=-

    W USA triumfuje DTrump, a ten raczej nie jest zwolennikiem rent socjalnych itp.
    głupot.
    Z USA prawo przywędruje do zachodniej Europy, skąd przywędruje do Polski.

    Kto wie -- być może to nie będzie nawet 500-, lecz 250...

    -=-

    Zbrodniarzom płacono wysokie emerytury. :)

    https://youtu.be/I5i5t2J7w1s

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 35. Data: 2016-04-28 02:37:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" nfq67a$bvc$1$P...@n...chmurka.net

> [...]
    ZUSowskich) robić i w międzyczasie pewnie
    > wyświetlać każdemu z pracowników ZUSu (nie wiem ilu ich jest) to co on akurat chce

    Tobie też wyświetla -- chyba nawet dokładnie to samo. :)
    Czasy merytorycznie profesjonalnego i zgodnego z Konstutucją Płatnika
    opartego o równie erytoryczne profesjonalnie i zgodne z Konstutucją
    certyfikaty płatne odchodzą do lamusa. :)

> [...]
    > usuwania nieaktualnych.
    > Pomijam kwestię, czy to co ten ich system musi robić rzeczywiście musiało tyle

    Musiało, aby nakarmić Alotów i jemu podobnych Kopaniów. :)
    Zobacz, jak obciążane są światowe serwery muzyki czy filmów...
    Banki i giełdy...

    ZUS można by postawić na skromnym komputerku i równie skromnym sofcie.
    40 milionów ludzi -- jak groźnie to brzmi...

    1 -- jeden
    1000 -- tysiąc -- kilo
    1000 000 -- milion -- mega
    1000 000 000 -- miliard -- giga

    40 milionów to 40 mega! Ile trzba na Pesel? 11 cyfr? Czyli ile bajtów?
    11 bitów to 2048 kombinacji, ale 11 bajtów to 11^256, bo 2^8 to 256

    11^256=3,94936615902245E+266

    10 bitów -- 1024
    100 bitów -- 1,26765060022823E+30

    11 cyfr to raptem liczba jedenastocyfrowa w zapise dziesiętnym, przykładowo taka:

    99999999999
    2^37=2^37=137438953472

    37 bitów to aż nadto do zapisania Peselu, zakładając, że Pesel to 11 zupełnie
    dowolnych cyfr systemu dziesiętnego. (a tak nie jest -- zależności między cyframi
    oznaczają zmniejszenie liczby potrzebnych bitów) 5 bajtów to aż 40 bitów, czyli
    Pesek mieści się z powodzeniem na 5 bajtach...

    40 milionów Peseli to raptem 200 megabajtów.
    Nie kupisz dziś karty mikroSD mniejszej niż 2 GB.
    Na takiej karcie bez trudu zapiszesz 400 milionów Peseli.

    Dysk SSD mniejszy niż 250 GB to dziś też osobliwość. :)
    A dysk HDD wielkości 2 TB i formatu 2.5" kosztuje ze 4 stówy plnów...
    2 TB to nie 400 milionów Peseli, lecz 200 miliardów Peseli..
    Co wówczas, gdy weźmiesz macierze dysków 3,5"?...

    Nie samym Peselem żyje ZUS?...

    Łatwo policzysz, że przeciętny HDD zmieści wszystkich Polaków...

    Jakiej mocy procesora potrzeba?

    Weź dziejsze smartfony -- dziesięć rdzeni, gigaherce taktowania, gigabajty (już są
    smartfony z 6 GB) RAMu...

    Teraz weź pod uwagę tak zwane klastry...

    System, który obsłuży informacje ZUSowe 40 milionów Polaków to pryszcz wobec
    możliwości dzisiejszych systemów. Trzeba było utrzymywać rzesze trolli [JF
    zaraz oburzy się] do tego, by wbijać w tępe głowy profesjonalizm Płatnika
    itp. głupot. Krecią robotę robiły banki -- pokazując klasę...

    My (wisinkożercy) mieliśmy swój wkład w wyjasnianie ludziom, że ZUS opiera
    się nie o profesjonalizm, lecz o bajeryzm. :)

    Weź choćby Jutubę -- ile tam informacji, ilu klientów, jakie obciążenia są
    tam potrzebne... Weź filmy 4K... Czy choćby FHD...

    Potrzeby ZUs to niemal kurz na meblach. :)

    zrealizowali przelew - komputer jest szybszy - sam

    > Pytanie miało by

    miałoby i miano by

    > sens, gdyby to, o czym piszę było zrealizowane, ale nie jest.

    Zobacz, jak banki redukują liczbę pracowników i zwiększają swa operatywność dzięki
    komputerom.

> [...]
    prosty, że biura rachunkowe w ogóle nie byłyby
    > potrzebne byłby i przyjaźniejszy dla swoich obywateli i miał większe szanse w

    Przyznam, że dni PITu są policzone, choc są już programy dające podatnikowi
    wstępnie wypełnione PITy... Coby ;) nie męczył się ów podatnik...

    VAT (podatek od wartości dodanej) ma sens, ale podatek od towarów i usług jest
    kryminogenny.
    Akcyza paliwowa czy podobna nie jest już tak łatwa do pokonania jak obecny VAT.

    Po co komu podatek dochodowy?
    Nie lepszy jest obrotowy, pogłowny i katastralny?
    Znów odezwie się JF -- ludzie nie będą mieli pieniędzy na katastralny...

    Nie będą, gdy 80% swych zarobków będą musieli oddać w formie różnych podatków,
    lecz jeśli masa podatków ustąpi kilku rozsądnym podatkom, katastralny będzie niski.

    Nie biedny potrzebuje dostępu do lekarza (jak mamrocze Budzik) ale... chory!
    Biedny potrzebuje renty socjalnej, zasiłku, opiekunki mentalnej itp...
    Lekarza potrzebują ludzie CHORZY, nie biedni!

    -=-

    Obecnie płacimy masę podatków:

    różne składki ZUS, dochodowy, VAT, akcyzowy, abonament RTV, śmieciowy KGO, opłaty
    klimatyczne...

    Gdyby te podatki zsumować -- jest ich około 3/4, a może 4/5 tego, co człowiek
    wypracowuje...

    Wystarczy teraz te podatki mądrze ;) zagospodarować... ;)
    A to system komputerowy ZUS itp., a to opieka nad rzekomo biednymi, a to wirtualny
    utylizator odpadów komunalnych, uczelnia wyższa ucząca (jak ZETO Białystok całkiem
    niedawno) o tym, że w gniazdkach mamy 220 V, szpital bez pacjentów itd...

    -=-

    Jak łatwe jest dziś życie w porównaniu do tego, które było 100 czy 500 lat temu?!
    A jakoś ;) nie ma przyrostu naturalnego!

    Ani 500+, ani wspomniane wyżej 500-, ani inne dobrodziejstwa nie rozwiążą tego
    problemu!
    Zarobki polityków są wyższe od przeciętnych o rząd wielkości lub o parę rzędów
    wielkości
    a wszystko to kosztem duszenia mas ludzkich...

    -=-

    Problemy ZUS można by powierzyć maluteńkim komputerom i prostym systemom
    obliczeniowym...
    Zobacz, ile trzeba napracować się choćby przy rozpoznawaniu mowy czy monitorowaniu
    tablic rejestracyjnych samochodów jeżdżących ulicami...

    ZUS opiera się na prostych informacjach typu:

    nazwisko (litery, i nie 100, nie tysiąc, ale ze dwadzieścia)
    imię (podobnie jak nazwisko)
    Pesel (wyżej opisałem)
    składka (malutkie liczby rzeczywiste -- nie 4E30, ale kilka cyfr przed przecinkiem)

    To robota jak raz dla komputera sprzed 50 lat! ;) (może nie jako interakcja)
    Ja takie komputery znam. 1 MHz, 512 KB RAMu, pomieszczenia klimatyzowane...
    Masa terminali podłączonych jednocześnie...

    Smartfon ma RISCi tak potężne, że głowa mała -- nawet smartfon wygrzebany ze
    śmietnika...

    Policz, czy jeden smartfon pomieści w swej RAMce (6 GB) wszystkie dane wszystkich
    Polaków...
    Za jakiś czas być może te dane zmieszczą się w rejestrach CPU... ;)

    Pesel to niespełna 200 MB.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 36. Data: 2016-04-28 03:03:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" nfrmdl$65a$...@n...news.atman.pl

> [...]

    > A dysk HDD wielkości 2 TB i formatu 2.5" kosztuje ze 4 stówy plnów...
    > 2 TB to nie 400 milionów Peseli, lecz 200 miliardów Peseli..

    + 2 TB to nie 400 milionów Peseli, lecz 400 miliardów Peseli...

    > System, który obsłuży informacje ZUSowe 40 milionów Polaków to pryszcz wobec

    Liczba Polaków nie rośnie od ponad 20 lat i raczej ;) będzie malała....

    > Ani 500+, ani wspomniane wyżej 500-, ani inne dobrodziejstwa nie rozwiążą tego
    problemu!

    500- -- emerytury w innym poście

    > Pesel to niespełna 200 MB.

    Ile to sekund filmu 4K?

    http://www.pionier.net.pl/magazine/pl/artykuly/1352/
    technologia_4k.html

    Należy bowiem pamiętać, że standardem kinowym jest wyświetlanie 24 klatek na
    sekundę.
    Nie poddając poszczególnych obrazów kompresji uzyskujemy ok. 50MB na pojedynczą
    klatkę,
    zatem sekunda filmu zajmie na dysku ponad 1,2 GB, godzina zaś grubo ponad 4,2 TB.

    1200 MB -- jedna sekunda -- 6 Peseli wszystkich Polaków

    Dekompresja, obróbka, nadwyżki mocy na wszelki wypadek...
    Gdy ,,system ZUSu'' każe Ci chwilę czekać -- nic złego nie
    dzieje się; co wówczas, gdy raz za razem zacina się film?...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 37. Data: 2016-04-28 07:11:09
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 04/26/2016 04:05 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Piotr Gałka" nflnjr$mk0$1$P...@n...chmurka.net

    > Niektórym ludziom wydaje się, że składki emerytalne dadzą im kiedyś
    > wysokie emerytury, gdyż ich rodzicom -- dają. Rodzice niestety
    > podpadają pod inne prawa. DTusk zreformował emerytury tak, by były niskie.

    To jest kwestia matematyki - ilu wpłaca do systemu, ilu wypłaca, i w
    jakiej wysokości. Plus, święte krowy, których w naszym kraju nadmiar.

    A z pustego tylko Kaczyński naleje. A przynajmniej obieca, byle mieć władzę.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 38. Data: 2016-05-01 02:50:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" nflq00$3uf$...@n...news.atman.pl

    > Dodatkowo Biz daje 4% do pułapu 10kpln, jeśli osad

    Od 01 kwietnia daje zero.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_