  • 11. Data: 2016-04-25 12:32:17
    Temat: Re: ZUS -- indywidualne konta
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-04-25 o 12:11, Liwiusz pisze:

    > Takich, co naprawdę nic nie robią jest znikoma ilość. Nawet praca na
    > czarno jest tym bardziej z pożytkiem dla gospodarki, podobnie jak
    > siedzenie w domu z dziećmi itp.

    Obawiam się, że emerytura obywatelska znacząco zwiększyłaby tę grupę.

    Poza tym sama idea emerytury
    > obywatelskiej jest taka, że ma ona raczej formę zasiłku, niż
    > wynagrodzenia dającego możliwość godnego życia. imho to dobre stadium
    > pośrednie pomiędzy "nic wam nie wypłacimy" (w sytuacji kiedy każdy przez
    > jakąś część życia na niby swoją emeryturę się składał) a "wypłacamy
    > godne emerytury według zarobków" co już zaraz się skończy z uwagi na
    > brak środków.

    Zachęcają za to emerytów do prokreacji na stare lata ;)

    --
    Pete

  • 12. Data: 2016-04-25 16:09:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Maciejewski" 1o07g5n9swbho.79yaw9o862ok$....@4...net

    > Otóż to. A tak formalnie rzecz biorąc, to czyją własnością są środki na
    > kontach ZUS? Składkowiczów (przecież to nie podatek) czy państwa?

    Czyje były OFE? TK rozstrzygnął -- nie były pieniędzmi podatników.
    Tedy TYM MNIEJSZE WĄTPLIWOŚCI co do tego, że pieniądze na kontach
    ZUSu nie należą do podatników. [de facto należą do podatników, bo
    jednak szefowie ZUSu to także podatnicy]

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 13. Data: 2016-04-25 16:16:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 571dd2ea$0$655$6...@n...neostrada.pl

    > Ale prawde mowiac - jesli na glupi telefon mam indywidualne konto, to czemu ZUS sie
    upiera przy jakims przestarzalym rozwiazaniu ?

    Mało kont -- mało trzeba ludzi do obsługi. Gdy każdy podatnik będzie
    miaU [swoje? -- niekoniecznie] indywidualne konto -- ZUS będzie musiał
    zatrudnić dodatkowych pracowników do obsługi tych kont. ;)

    Liczba podatników raczej nie rośnie -- nie ma przyrostu naturalnego od
    parudziesięciu lat. Ale czy liczba pracowników ZUSu maleje, czy rośnie?
    Robotyzacja, komputeryzacja, informatyzacja... Wiele czynności podatnicy
    wykonują samodzielnie...

    > Tylko owszem - jest w tym maly niuans - jak fabryka zatrudnia 100 pracownikow, to
    ma zrobic przelew na swoje indywidualne konto w
    > ZUS, czy setke przelewow na indywidualne konta pracownikow ?

    To nie będą ani konta pracowników, ani konto firmy.
    To nadal konto ZUSu. Put_only? ;)

    A czy 100, czy 1 -- co za różnica?

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 14. Data: 2016-04-25 16:34:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" nfkl5j$a7k$1$P...@n...chmurka.net

    > Ja uważam, że emerytura powinna być jedna stała, wypłacana każdemu po przekroczeniu
    jakiegoś wieku, bez względu na to czy nadal
    > pracuje czy nie, a cały ZUS zastąpiony jednym komputerem wykonującym te przelewy co
    miesiąc (i jakie oszczędności).

    Oburzające!! Chcesz dorosłych ludzi traktować jak dzieci?!
    No -- prawie jak dzieci, bo pierwsze dziecko w rodzinie
    dostaje 500 pln warunkowo... A emeryturę by dostał każdy,
    niezależnie od tego, ile ma rodzeństwa... ;)

    Ponadto proponujesz krach gospodarczy -- bezrobocie...
    Zarówno po stronie likwidowanego ZUSu, jak i po stronie
    społeczeństwa wyzwolonego z głupoty/ucisku ZUSu...

    Na takie demolowanie Państwa nie można pozwolić -- miejsca pracy są najważniejsze!!!
    ;)

    [Polska jest najważniejsza; najważniejsza jest Miłość; praca
    jest najważniejsza; najważniejsze są pieniądze... więc co
    jest najważniejsze?...]

    > Argumenty, że jak z kogoś więcej ściągnięto to mu się większa emerytura należy (co
    uzasadnia utrzymywanie całego ZUSu aby to
    > liczyć) są dokładnie takie jakby powiedzieć, że płacącemu większe podatki się od
    państwa więcej należy, a nie słyszę takich
    > głosów.

    Jeśli nadal będzie podążało to państwo obranym kursem, za jakiś czas
    wysokości emerytur będą wprawdzie zróżnicowane, lecz ogólnie tak
    niskie, że każdemu emerytowi starczy tylko na waciki. :) [jedni
    kupią dwie paczki wacików -- inni aż siedem podobnych paczek...]

    Sprawiedliwość jest też najważniejsza... ;)

    > Ten z kogo więcej ściągano sobie po prostu więcej odłoży i i tak będzie miał lepiej
    na emeryturze.
    > Według mnie im więcej ludzi w gospodarce a mniej w urzędach tym szybszy rozwój
    państwa i mam wrażenie, że politycy myślą dokładnie
    > odwrotnie :(.

    Nie rozumiesz podstawowych celów istnienia obecnego/współczesnego Państwa. ;)
    Podatki nie są po to, byś spokojnie żył, ale po to, by Cię (i innych)
    ogołocić ze wszystkiego, co zbyteczne, zostawiając Ci (oraz reszcie
    ludzkiego planktonu) tylko to, co konieczne -- dosłownie chleb z masłem,
    dach nad głową, listek figowy itd... ;)

    () Społeczeństwo bogaczy jest: kapryśne; niechętne do pracy/roboty; buńczuczne;
    solidarne...
    () Zaś motłoch biedoty jest: potulny; rzuca się na każdą, choćby najgorszą robotę;
    żre się
    wewnętrznie między sobą itd...

    -=-

    Mam niemal 50 lat, więc doskonale pamiętam dążenia ludzi obalających tak zwaną
    komunę.
    Po ponad 25 latach -- te dążenia są nadal aktualne. Przed laty schronieniem wg
    Polaków
    były USA i była Europa Zachodnia -- dziś Polacy nie mają już tych złudzeń...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 15. Data: 2016-04-25 16:41:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pete" nfkmqk$6uv$...@n...news.atman.pl

    > Po co w takim razie komputer, który zwraca pieniądze, które obywatele najpierw
    wpłacili na emeryturę.

    Aby był rozwój informatyki i komputeryzacji -- to proste! ;)

    > Należy zlikwidować emerytury (i MOPS-y od razu, żeby nie było 'wyjścia awaryjnego')
    i niech każdy sam zadba o swoją przyszłość.

    Głosisz poglądy niebezpieczne dla ludzi biednych! ;)

    Przez działania proponowane przez Ciebie -- wzrośnie liczba biedaków!!!
    Teraz biedacy po prostu umierają z głodu -- po Twojej reformie będą mnożyli
    się, gdyż obecnie bogacze nie karmią biedaków (usprawiedliwiając się
    jakoś tak: ,,płacę podatki, niech MOPSy pomagają biednym'') a po takiej
    reformie bogacze utracą argument i zaczną dokarmiać biedaków, którzy
    natychmiast to wykorzystają...

    Gdy byłem bogaty -- obficie finansowałem/karmiłem ubogich...

    > Nie potrzeba do tego komputera.

    Nie lubisz nowoczesności? ;)
    A może nie wiesz, że pieniądzem trzeba stale obracać? ;)
    Albo nie wiesz, że przelewanie z konta w kĄt pomnaża zyski? ;)
    [za co nam płacą wisienkami i orzeszkami?...]

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 16. Data: 2016-04-25 16:43:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" nfkos3$8s4$...@n...news.atman.pl

    > To też jest słuszna koncepcja, ale inna od opisywanej przez Piotra Gałkę.

    Po prostu kolejny etap [normalizacji] prymitywizacji struktur państwa. ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 17. Data: 2016-04-25 16:46:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pete" nfkq80$t8b$...@n...news.atman.pl

    > Niestety ale trąci to socjalizmem (czy się stoi czy się leży...)

    A nie chrześcijaństwem? -- głodnych nakarmić...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 18. Data: 2016-04-25 16:50:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" nfkqg9$ari$...@n...news.atman.pl

    > Takich, co naprawdę nic nie robią jest znikoma ilość. Nawet praca na czarno

    Co ma do tego kolor? Od dawna wiadomo, że PITy są kosztowne!
    Na czarno, biało, szaro... Ale paliwo kupuje -- akcyzę płaci!
    Mleko pije -- VAT płaci!! Itd...

    Czarnuchy to mój (biura rachunkowego) problem, nie Fiskusa.

    > jest tym bardziej z pożytkiem dla gospodarki, podobnie jak siedzenie w domu z
    dziećmi itp. Poza tym sama idea emerytury
> [...]
    część życia na niby swoją emeryturę się składał) a
    > "wypłacamy godne emerytury według zarobków" co już zaraz się skończy

    Co stale jest celowo okrajane.

    > z uwagi na brak środków.

    Środki może i są -- trzeba by ograniczyć marnotraswo,
    ale IMO cele ZUSu są inne niż płacenie świadczeń.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 19. Data: 2016-04-25 16:54:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pete" nfkrnh$bt4$...@n...news.atman.pl

    > Obawiam się, że emerytura obywatelska znacząco zwiększyłaby tę grupę.

    Przecież taka emerytura nie starczy nawet na utrzymanie tego domu, czy
    choćby mieszkania!!! Gdzie zatem będą siedzieli tacy emeryci? A nawet
    jeśli taka emerytura starczy na utrzymanie mieszkania -- na pewno nie
    starczy na jedzenie, leki, ubrania... W domach będą siedziały trupy
    ludzi zmarłych z głodu?

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 20. Data: 2016-04-25 19:17:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    napisał w wiadomości news:nfl8ui$fak$2@node1.news.atman.pl...

    > A czy 100, czy 1 -- co za różnica?

    Przelewy z kont firmowych bywają płatne od sztuki?
    Czy do ZUSu to nie wiem.
    P.G.