  • 21. Data: 2003-09-09 20:47:52
    Temat: Re: Wypelnianie druku wpłaty gotówkowej
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl> napisał w wiadomości
    news:bjlc82$n8p$1@news.onet.pl...

    > miała (z tymi
    >
    > Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem - tam jest mowa o
    > adresie nadawcy,
    > ale odbiorcy - wystarczy nazwa - Ty pisałeś że panienka
    > zażądała adresu
    > odbiorcy.

    Faktycznie. Skrót myślowy - adres nadawcy powinien być wg instrukcji KIR-u,
    o której pisał Krzysztof P.
    Ponawiam prośbę o wersję elektroniczną Zarządzenia nr 68, jaśli takową
    posiadasz.

    Pzdr,
    BaLab

  • 22. Data: 2003-09-09 20:49:11
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    > Ponawiam prośbę o wersję elektroniczną Zarządzenia nr 68, jaśli takową
    > posiadasz.

    Poszło o 22:26, tyle że z Interii, więc licz się z tym, że możesz to dostać
    nawet jutro, bo oni ostatni dziwne rzeczy z mailami wyczyniają.
    Gdyby nie dotarło, to daj znać - wyślę jutro z porządnego konta.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 23. Data: 2003-09-09 20:54:43
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    > A ten Ekspert finansowo-pocztowy to niby skąd jest ;-)

    Aha, więcej mi nie trzeba. :-)

    > Tego dokładnie nie wiem - to co napisałem dotyczyło danych przelewu jaki
    już
    > dociera na konto, być może poczta ignoruje to co jest wpisane w polu
    > "tytułem" na formularzu - jak dostawałem te przelewy to w polu tytułem
    > pisało np. "R 12345".

    U mnie nie olewali. Wpisali grzecznie 'pobranie', jak sam wpisałem. :-)

    > Dla wpłaty standard dochodzi jeszcze w czwartej linii
    > zwyczajowa metryczka przelewu.

    e?

    > W każdym razie zaciekawiony zagadnieniem podejmę starania do zdobycia
    > odpowiedniej instrukcji technologicznej.

    Yeah.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 24. Data: 2003-09-09 20:56:53
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    Właśnie przejrzałem instrukcję dla przesyłek listowych krajowych II.P.5 -
    mówi ona tylko że do przesyłki ma być dołączony "odpowiednio wypełniony
    blankiet przekazu". Ale już nie precyzuje co to znaczy "odpowiednio
    wypełniony" - trzeba tego poszukać gdzie indziej.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 25. Data: 2003-09-09 21:00:11
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    > e?

    http://mbank.kzp.pl/index.php?artykul=0002 (na dole)
    Nawet eksperta tam wymieniłem :-)

    Pozdrawiam

    Marek

  • 26. Data: 2003-09-09 21:06:05
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    > http://mbank.kzp.pl/index.php?artykul=0002 (na dole)

    Ja bym ten formularz inaczej potraktował. Zgodnie z tym, co pisze KIR
    nadawcę i odbiorcę pisał jednym ciągiem, a jak się coś nie zmieści to wio do
    następnej linii. Bez przenoszenia całych słów i bez jakichśtam myślników,
    coto niektórzy się w nich lubują. Tak przynajmniej zrozumiałem poradnik KIR.

    > Nawet eksperta tam wymieniłem :-)

    No siem domyślałem któż to, zanim nawet potwierdziłeś, że z DOP K-ce. :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 27. Data: 2003-09-09 21:08:58
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zresztą to jest powszechne zjawisko. Jak dostaję coś czasem za pobraniem,
    > w nadawcy jestem ja. A kobitka z poczty przywaliła tylko stempel na
    kwitku,
    > chyba na logu poczty.

    A, bo nie dało się tego odczytać w sposób, jaki chciałem. Mówiłem tu nie o
    stemplu okrągłym z datownikiem, ale o zwykłej prostokątnej pieczątce.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 28. Data: 2003-09-09 21:14:49
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek J" napisał:

    | Tylko słowo honoru - coś na ten temat pewnie jest w finansowej instrukcji
    | technologicznej, a tej akurat nie mam.

    W każdym urzędzie pocztowym znajduje się regulamin usługi wpłaty na rachunki
    bankowe oraz regulamin usługi wpłata standard - są one dostępne i wiążące
    dla klientów, zgodnie z ich postanowieniami zawierane są umowy na wykonanie
    usług.
    Instukcje technologiczne są wiążące jedynie dla pracowników, nie mają oni
    obowiązku (ani prawa) ich udostępniać klientom.

    BTW:
    Pobranie to nie wpłata na rachunek bankowy lub wpłata standard, lecz
    zupełnie coś innego - świadczenie dodatkowe do usługi o charakterze
    powszechnym. Dlatego przy korzystaniu z tego świadczenia wiążący jest
    regulamin świadczenia usług pocztowych o charakterze powszechnym, który
    stanowi m.in.:

    § 32.4. Nadawca zgodnie z wybraną formą przekazania zainkasowanej od
    adresata przesyłki
    kwoty pobrania, dołącza do tej przesyłki blankiet przekazu pocztowego lub
    blankiet dla wpłat na rachunki bankowe. Na blankiecie przekazu pocztowego,
    nadawca przesyłki podaje dokładny adres, pod który należy przekazać kwotę
    pobrania, natomiast na blankiecie dla wpłat na rachunki bankowe nazwę
    posiadacza rachunku, dla którego kwota jest przeznaczona a także nazwę i
    siedzibę banku oraz numer rachunku bankowego.
    § 32.5. Jako nadawca przekazu pocztowego lub wpłacający na rachunek bankowy
    z tytułu pobrania - zamiast adresata przesyłki pobraniowej - podawana jest
    placówka pocztowa, która doręczyła lub wydała przesyłkę za pobraniem i
    zainkasowała określoną przez nadawcę tej przesyłki kwotę pobrania.

    Zwracam uwagę, że korzystając ze świadczenia pobranie na blankiecie dla
    wpłat na rachunki bankowe należy podać:
    nazwę posiadacza rachunku, dla którego kwota jest przeznaczona a także nazwę
    i siedzibę banku oraz numer rachunku bankowego.

    Taka przynajmniej jest teoria :)

    Pozdr.

  • 29. Data: 2003-09-09 21:39:40
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bjlfq8$l1k$1@zeus.polsl.gliwice.pl...

> [...]
    > posiadacza rachunku, dla którego kwota jest przeznaczona a także nazwę i
    > siedzibę banku oraz numer rachunku bankowego.

    ^^^^^
    Co to znowu za dziwactwo ??

> [...]
    > placówka pocztowa, która doręczyła lub wydała przesyłkę za pobraniem i
    > zainkasowała określoną przez nadawcę tej przesyłki kwotę pobrania.

    Aha. Czyli nie wpisywać. To mi się wydaje logiczne.

    Teraz pytanie co z tytułem.

    Właśnie...

    --
    Pozdrawiam,