  • 11. Data: 2003-09-09 14:32:17
    Temat: Re: Wypelnianie druku wpłaty gotówkowej
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    Użytkownik "Usenet" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
    news:bjjr2c$178$1@news.onet.pl...

    > Nazwę banku należy dopisać w polu "Nazwa Odbiorca"

    Nie, ponieważ odbiorcą wpłaty jest właściciel konta a nie bank. Dokument
    bankowy ma być wypełniony rzetelnie a nie wg widzimisię panienki z okienka.
    Poza tym to co wypunktowałem jako elementy które mają być na formularzu
    wpłaty jest przpisne z regulaminu o którym wspominałem - tak więc nawet
    przepisy pocztowe nie mówią o nazwie banku.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 12. Data: 2003-09-09 19:49:44
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl> napisał w wiadomości
    (...)
    > przypadku regulamin stanowiący załącznik do Zarządzenia nr
    > 68 Dyrektora
    > Generalnego Poczty z Trąbką z dnia 26.06.2003r., przy czym
    > dotyczy to tylko
    > nowych wpłat Standard, które idą Elixirem. Jeżeli bank
    > jeszcze rozlicza się
    > przez Sybir, to można nadać zwykłą starą wpłatę.

    Dziękuję za wyjaśnienia. Przynajmniej częściowo rację miała (z tymi
    adresami). No cóż, codziennie wypełniam kilkanaście takich druczków, więc w
    ramach procesu polepszania obsługi klienta przybędzie mi pracy :-(((.

    Mógłbys podesłać mi treść tego zarządzenia - jesli masz w postaci
    elektronicznej - bo na stronach PP ani żadnych innych znaleźć nie umiem :-(.

    Acha, może wiesz, kogo należy zapodać w rubryce "nazwa zleceniodawcy" w
    sytuacji gdy jako nadawca wypełniam blankiet w celu realizacji zapłaty za
    pobraniem?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 13. Data: 2003-09-09 19:53:26
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

    > Acha, może wiesz, kogo należy zapodać w rubryce "nazwa zleceniodawcy" w
    > sytuacji gdy jako nadawca wypełniam blankiet w celu realizacji zapłaty za
    > pobraniem?

    Do pobrania zamieniasz zleceniodawcę z odbiorcą.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 14. Data: 2003-09-09 20:11:30
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

    > Do pobrania zamieniasz zleceniodawcę z odbiorcą.

    NIE!!!!
    Jako odbiorcę wpisujesz siebie (bo na Twoje konto lub na Tój adres mają
    trafić pieniądze), a rubrykę na nadawcę pozostawiasz pustą - urząd pocztowy
    w którym zostanie podjęta przesyłka wpisze tam siebie.
    Gdyby w polu nadawcy był odbiorca przesyłki to mogłoby być tak, że w razie
    np. gdyby przekaz nie dotarł ale został zawrócony, to obiorca miałby i
    przesyłkę i pieniądze (bo do niego poszedłby zwrot).

    Pozdrawiam

    Marek

  • 15. Data: 2003-09-09 20:12:14
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

> [...]
    > np. gdyby przekaz nie dotarł ale został zawrócony, to obiorca miałby i
    > przesyłkę i pieniądze (bo do niego poszedłby zwrot).

    A o tym nie pomyślałem. Faktycznie, tak mi kazali u mnie na poczcie robić,
    to robiłem. Dasz mi coś na co się mogę powoływać na przyszłość ?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 16. Data: 2003-09-09 20:15:40
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    > Dziękuję za wyjaśnienia. Przynajmniej częściowo rację miała (z tymi
    > adresami).

    Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem - tam jest mowa o adresie nadawcy,
    ale odbiorcy - wystarczy nazwa - Ty pisałeś że panienka zażądała adresu
    odbiorcy.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 17. Data: 2003-09-09 20:23:13
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    > tak mi kazali u mnie na poczcie robić,

    Boszzzz...

    > Dasz mi coś na co się mogę powoływać na przyszłość ?

    Tylko słowo honoru - coś na ten temat pewnie jest w finansowej instrukcji
    technologicznej, a tej akurat nie mam. W każdym razie w RUP Katowice oraz w
    Katowice 38 przyjmowali mi bez słowa sprzeciwu przesyłki pobraniowe z
    blankietem przekazu bez wypełnionego pola "nadawca".

    Pozdrawiam

    Marek

  • 18. Data: 2003-09-09 20:36:09
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    > Boszzzz...

    A wyjasnię jeszcze z DOP Katowice.

    Dzięki za info.

    Zresztą to jest powszechne zjawisko. Jak dostaję coś czasem za pobraniem, to
    w nadawcy jestem ja. A kobitka z poczty przywaliła tylko stempel na kwitku,
    chyba na logu poczty.

    To tytułem też nie wypełniać ??

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 19. Data: 2003-09-09 20:39:28
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > Katowice 38 przyjmowali mi bez słowa sprzeciwu przesyłki pobraniowe z
    > blankietem przekazu bez wypełnionego pola "nadawca".

    Do niedawna też tak miałem, ale ta sama Pani kazała teraz w pole "nadawca"
    wpisać właśnie tę osobę, do której poszła przesyłka :-/.

    Pzdr,
    BaLab

  • 20. Data: 2003-09-09 20:47:07
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    > A wyjasnię jeszcze z DOP Katowice.

    A ten Ekspert finansowo-pocztowy to niby skąd jest ;-)

    Tego dokładnie nie wiem - to co napisałem dotyczyło danych przelewu jaki już
    dociera na konto, być może poczta ignoruje to co jest wpisane w polu
    "tytułem" na formularzu - jak dostawałem te przelewy to w polu tytułem
    pisało np. "R 12345". Dla wpłaty standard dochodzi jeszcze w czwartej linii
    zwyczajowa metryczka przelewu.

    W każdym razie zaciekawiony zagadnieniem podejmę starania do zdobycia
    odpowiedniej instrukcji technologicznej.

    Pozdrawiam

    Marek