  • 21. Data: 2016-08-28 09:20:36
    Temat: Re: Wyciek z PESELa - co można zrobić?
    Od: "marek" <mularek@o2_wytnij.pl>

    dyskusyjnych:a8845b36-6c68-45b0-9432-8f35c5278c8b@go
    oglegroups.com...

    W dniu niedziela, 28 sierpnia 2016 09:00:29 UTC+2 użytkownik marek napisał:

    Pojedyncze przypadki ew bedą jak do tehj pory. Wyciek z pesel nic do tego
    nie ma.
    > - obecnie BIK zostanie zawalony nowymi rejestracjami i wnioskami o
    > raporty/alerty, ale czy są w stanie to ogarnąć? (własnie widzę ze ich
    > strona
    > jest zablokowana..)
    Akurat BIK działa sprawnie
    U mnie: strona chwilowo niedostepna
    > - (spiskowa teoria), nie można też wykluczyć że sprawa ma drugie dno: BIK
    > odpowiedzialności za prawidłowe potwierdzenie tożsamości na
    > kredytodawcę...
    > ale czy to jest w ogóle możliwe?
    Przecież tak jest?
    Jeśli tak jest to dlaczego ludzie spłacają nieswoje kredyty? Oj chyba tak
    nie jest...
    Przychodzi komornik i mowi ze pan/pani wział kredyt i prosze płacić albo
    zabieram dom/samochód/itp...

  • 22. Data: 2016-08-28 09:29:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 sierpnia 2016 09:20:38 UTC+2 użytkownik marek napisał:

    > Przecież tak jest?
    > Jeśli tak jest to dlaczego ludzie spłacają nieswoje kredyty?
    Dużo znasz takich przypadków?
    Chcą spłacać to spłacają
    Gdyby nie chcieli spłacać to by nie spłacali

  • 23. Data: 2016-08-28 09:43:09
    Od: "marek" <mularek@o2_wytnij.pl>

    oglegroups.com...

> [...]

    Dużo znasz takich przypadków?
    Chcą spłacać to spłacają
    Gdyby nie chcieli spłacać to by nie spłacali
    Jak to "nie chcieli"? sprawy w sadach wleką sie latami ....
    były sprawy że delikwent dowiaduje sie o kredycie juz na etapie egzekucji
    gdzie na złożenie sprzeciwu było za późno.

    >Oj chyba tak nie jest...
    > Przychodzi komornik i mowi ze pan/pani wział kredyt i prosze płacić albo
    > zabieram dom/samochód/itp...
    Dużo znasz takich przypadków?
    Moze nie dużo ale pewnie bedzie więcej..... jeśli był wyciek danych

    BTW:
    jesli faktycznie te wszystki środki ostrożności nie mają znaczenia (jak
    piszesz), to tym bardziej trzeba sie zastanowic czy nie jest to akcja
    marketingowa "firmy BIK"

  • 24. Data: 2016-08-28 10:11:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-08-16 o 09:00, marek pisze:

    > - wydaję się że najlepszym rozwiązaniem było by przerzucenie
    > odpowiedzialności za prawidłowe potwierdzenie tożsamości na
    > kredytodawcę... ale czy to jest w ogóle możliwe?

    Ależ tak to działa. Gdy klient podnosi, że nie podpisywał umowy, to się
    robi grafologię. Problemem pozostaje dalsze przetwarzanie danych pomimo
    stwierdzenia, że to nie ten klient. To wymaga ogarnięcia.

  • 25. Data: 2016-08-28 10:13:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 sierpnia 2016 09:43:11 UTC+2 użytkownik marek napisał:

> [...]
    Dużo znasz takich przypadków?
    > Moze nie dużo ale pewnie bedzie więcej..... jeśli był wyciek danych
    Nie sądzę

    > jesli faktycznie te wszystki środki ostrożności nie mają znaczenia (jak
    > piszesz), to tym bardziej trzeba sie zastanowic czy nie jest to akcja
    > marketingowa "firmy BIK"
    Ale jakie środki ostrożności?
    Najlepszy środek ostrożności to składać świadomie swój podpis na umowach. A jeśli już
    sie zdaży że ktoś Twoje dane o zaciągnięcia kredytu wykorzystał to najpierw stosowne
    kroki podjąć a nie do Elżbiety Jaworowicz w pierwszej kolejności

  • 26. Data: 2016-08-28 10:15:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 sierpnia 2016 09:20:38 UTC+2 użytkownik marek napisał:

    > Akurat BIK działa sprawnie
    > U mnie: strona chwilowo niedostepna
    U mnie działa

  • 27. Data: 2016-08-28 10:17:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-08-16 o 09:20, marek pisze:

    > Jeśli tak jest to dlaczego ludzie spłacają nieswoje kredyty? Oj chyba
    > tak nie jest...
    > Przychodzi komornik i mówi ze pan/pani wziął kredyt i proszę płacić albo
    > zabieram dom/samochód/itp...

    Błędy zawsze mogą się zdarzyć, ale zauważ, że to kilka przypadków może
    na miliony kredytów. Przeważnie zresztą do tych błędów przyczyniają się
    sami poszkodowani, czy to brakiem reakcji na korespondencję z sądu, czy
    to nieprofesjonalnym działaniem.

  • 28. Data: 2016-08-28 10:32:48
    Od: "marek" <mularek@o2_wytnij.pl>

    pl...

> [...]

    robi grafologię. Problemem pozostaje dalsze przetwarzanie danych pomimo
    stwierdzenia, że to nie ten klient. To wymaga ogarnięcia.

    a co w sytuacji gdy umowa nie ma w ogóle podpisu?
    np.: zakladam konto na przelew 1,0 PLN potwierdzający tożsamość, a następnie
    uruchamiam kredyt odnawialny ....
    jak udowodnić ze to nie ja zrobiłem - tu nie było nigdy żadnych podpisów...

  • 29. Data: 2016-08-28 19:15:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "marek" <mularek@o2_wytnij.pl> writes:

    > były sprawy że delikwent dowiaduje sie o kredycie juz na etapie
    > egzekucji gdzie na złożenie sprzeciwu było za późno.

    Sprzeciwu wobec BTE?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 30. Data: 2016-08-29 08:58:10
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-08-28 o 10:13, Kris pisze:
    > A jeśli już sie zdaży że ktoś Twoje dane o zaciągnięcia kredytu wykorzystał to
    najpierw stosowne kroki podjąć

    A jakie stosowne kroki podjąć? Najlepiej w punktach :)