  • 1. Data: 2016-08-27 17:32:13
    Temat: Wyciek z PESELa - co można zrobić?
    Od: "Kaktus" <.@..pl>

    Jak zwykły obywatel może zabezpieczyć się przed skutkami
    wycieku danych z PESELa?
    Jeśli ktoś zna sposoby, to proszę o instrukcje krok po kroku,
    a nie o ogólne idee.
    W TVN była mowa o BIKu. Co konkretnie trzeba zrobić,
    krok po kroku dla osób, które nigdy z tego nie korzystały?

    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2016-08-27 17:44:10
    Temat: Re: Wyciek z PESELa - co można zrobić?
    Od: wiatrak <w...@y...pl>

    https://www.bik.pl/alerty-bik

  • 3. Data: 2016-08-27 18:08:20
    Od: "Kaktus" <.@..pl>

    Użytkownik "wiatrak" <w...@y...pl> napisał w wiadomości

    > https://www.bik.pl/alerty-bik

    Bardzo dziękuję.
    Czy przesyłanie Internetem skanu lub zdjęcia dowodu osobistego
    jest bezpieczne?

    Pozdrowienia

    P.S. Przepraszam za założenie tego wątku dwukrotnie, ale po pierwszym
    wysłaniu w moim czytniku temat ten pokazał się przekreślony i zniknął,
    więc myślałem, że zniknął w ogóle.

  • 4. Data: 2016-08-27 21:09:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-08-16 o 18:08, Kaktus pisze:
    > Użytkownik "wiatrak" <w...@y...pl> napisał w wiadomości

    > Bardzo dziękuję.
    > Czy przesyłanie Internetem skanu lub zdjęcia dowodu osobistego
    > jest bezpieczne?

    Ale to najlepszy sposób na narobienie sobie kłopotu. Jeszcze nie wiadomo
    jakie dane poszły, czy w ogóle poszły, a Wy próbujecie już na wszelki
    wypadek blokować wszystkie dowody osobiste. W tym BIK i tak jest
    straszny bajzel, a po takiej poradzie,to będzie jeszcze większy.

  • 5. Data: 2016-08-27 21:16:04
    Od: "Kaktus" <.@..pl>

    > Ale to najlepszy sposób na narobienie sobie kłopotu.
    To, czyli co?

    > Wy próbujecie już na wszelki wypadek blokować wszystkie
    > dowody osobiste.
    To BIK przez taką rejestrację blokuje DO?

  • 6. Data: 2016-08-27 21:17:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 27 sierpnia 2016 21:09:09 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > wypadek blokować wszystkie dowody osobiste. W tym BIK i tak jest
    > straszny bajzel, a po takiej poradzie,to będzie jeszcze większy.

    A skąd wniosek o blokowaniu dowodów? Nikt tego nie sugerował
    Zerknij co to alert BIK i wtedy pisz

  • 7. Data: 2016-08-27 21:48:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-08-16 o 21:16, Kaktus pisze:
    > wiadomości news:57c1e553$0$657$65785112@news.neostrada.pl...

    > To, czyli co?

    > To BIK przez taką rejestrację blokuje DO?

    Ja zrozumiałem, że proponujecie informowanie BIK-u o utracie tożsamości.

    Pomysł z zakładaniem konta w BIK jest taki sobie. Nie znalazłem nigdzie,
    ile to kosztuje. Nie wszystkie banki sprawdzają w BIK,chyba mniej więcej
    połowa. Teoretycznie zgodnie z ustawą BIK powinien am nas informować o
    przetwarzanych danych osobowych, a żądają pieniędzy.

  • 8. Data: 2016-08-27 21:50:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-08-16 o 21:17, Kris pisze:

    > A skąd wniosek o blokowaniu dowodów? Nikt tego nie sugerował
    > Zerknij co to alert BIK i wtedy pisz

    No właśnie jaj przeczytałem,ze chcecie skan dowodu tam wysyłać, to tak
    pomyślałem - już wiem, ze oni w ten sposób identyfikują klientów :-)

  • 9. Data: 2016-08-27 21:56:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 27 sierpnia 2016 21:48:27 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Pomysł z zakładaniem konta w BIK jest taki sobie. Nie znalazłem nigdzie,
    > ile to kosztuje.
    darmo
    >Nie wszystkie banki sprawdzają w BIK,chyba mniej więcej
    > połowa.

    Chyba wszystkie banki sprawdzają, SKOKi też a i część "chwiówek"
    >Teoretycznie zgodnie z ustawą BIK powinien am nas informować o
    > przetwarzanych danych osobowych, a żądają pieniędzy.

    Doczytaj, doucz się

  • 10. Data: 2016-08-27 21:57:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 27 sierpnia 2016 21:50:12 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > No właśnie jaj przeczytałem,ze chcecie skan dowodu tam wysyłać, to tak
    > pomyślałem - już wiem, ze oni w ten sposób identyfikują klientów :-)
    M.in.