  • 1. Data: 2016-08-26 23:59:27
    Temat: Re: komornicy kradna dane
    Od: Kamil Darczyński <k...@g...com>

    > Aktualizacja 26.08.2016, 21:30
    > Ciekawą wiadomość w sprawie dostępu do systemy PESEL podesłał nam jeden z
    > pracowników ZUS-u.
    >

    > jestem zwykłym pracownikiem Zus który również ma dostęp do PESEL Kep. >Jeszcze
    >miesiąc temu zapytania do tej bazy nie były monitorowane i moglismy sprawdzać >kogo
    chcieliśmy. Od tego czasu jedyna zmiana jaka nastąpiła to ta, że dostęp >jest
    monitorowany i podejrzany ruch byłby ujawniany. Dostęp jest dla >większości
    pracowników, z każdego prawie komputera i do tego podłączonego do >normalnego
    internetu gdzie działają zwykle najzwyklejsze strony. Oczywiście >nie każdy pracownik
    ma takie możliwości dostępu do sieci, ale ja jako zwykły
    >pracownik mam neta i dostęp do tego systemu. To tyle jeżeli chodzi o >bezpieczeństwo
    danych i bajki o osobnych kompuetarch do tego celu. Chyba że >komornikom mniej ufają
    niż nam pracownikom zusu.

    https://niebezpiecznik.pl/post/wyciek-danych-miliono
    w-polakow-z-bazy-pesel/

  • 2. Data: 2016-08-27 09:15:54
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-08-26 o 23:59, Kamil Darczyński pisze:
    > https://niebezpiecznik.pl/post/wyciek-danych-miliono
    w-polakow-z-bazy-pesel/

    To jest przerażające:

  • 3. Data: 2016-08-27 12:30:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-08-16 o 09:15, z pisze:
> [...]
    > dostęp do tego systemu. To tyle jeżeli chodzi o bezpieczeństwo danych i
    > bajki o osobnych kompuetarch do tego celu. Chyba że komornikom mniej

    Ta osoba nie rozróżnia dostępu do bazy PESEL od dostępu do lokalnej bazy
    ZUS zawierające dane z PESEL.

  • 4. Data: 2016-08-27 18:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ta osoba nie rozróżnia dostępu do bazy PESEL od dostępu do lokalnej bazy
    > ZUS zawierające dane z PESEL.

    A, skoro tak to spoko...
    Normalne strony + system ZUS na jednym kompie - to musi być bezpieczne...

  • 5. Data: 2016-08-29 09:25:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w
    W dniu 27-08-16 o 09:15, z pisze:
    w-polakow-z-bazy-pesel/

    > To jest przerażające:

    >Ta osoba nie rozróżnia dostępu do bazy PESEL od dostępu do lokalnej
    >bazy
    >ZUS zawierające dane z PESEL.

    Tym niemniej - ZUS przechowuje dane osobowe, i powinny byc chronione
    podobnie jak PESEL, a nawet bardziej :-)

    O ile pamietam to monitorowanie jest jednym z warunkow ochrony danych
    osobowych.

    J.

  • 6. Data: 2016-08-29 19:57:04
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-08-29 o 09:25, J.F. pisze:
    > Tym niemniej - ZUS przechowuje dane osobowe, i powinny byc chronione
    > podobnie jak PESEL, a nawet bardziej :-)

    To chyba jednak w ZUSie nie chronią moich danych
    TVNy powinny to nagłośnić

  • 7. Data: 2016-08-29 20:16:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-08-16 o 19:57, z pisze:

    > To chyba jednak w ZUSie nie chronią moich danych
    > TVNy powinny to nagłośnić

    Na razie ogłosiły włamanie do PESEL i już są informacje, że ani do
    włamania nie doszło, ani do wycieku danych. Jak zwykle dziennikarze
    głupoty powypisywali, zanim sprawdzono sprawę.

  • 8. Data: 2016-08-29 20:36:27
    Od: z <...@...pl>

    > Na razie ogłosiły włamanie do PESEL i już są informacje, że ani do
    > włamania nie doszło, ani do wycieku danych. Jak zwykle dziennikarze
    > głupoty powypisywali, zanim sprawdzono sprawę.

    Być może nic złego się nie stało i te dane to zwykłe zapytania
    komornicze robione hurtowo po nocach (wątpię) ale przy okazji wychodzą
    ciekawe "kfiatki" jak dostęp do PESEL w ZUSie na zwykłych komputerach z
    netem.
    Nie uważasz że to trochę dziwne?

    PS. TAK. Nie lubię ZUSu czy to za platformy czy za pisu :-)
    Zaorać to g...

  • 9. Data: 2016-08-29 20:49:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-08-16 o 20:36, z pisze:

> [...]
    > komornicze robione hurtowo po nocach (wątpię) ale przy okazji wychodzą
    > ciekawe "kfiatki" jak dostęp do PESEL w ZUSie na zwykłych komputerach z

    Nie. Po prostu kto, kto to pisał nie ma zielonego pojęcia o informatyce
    i sieć intranetowa to dla niego to samo, co internet.

  • 10. Data: 2016-08-30 00:20:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Być może nic złego się nie stało i te dane to zwykłe zapytania
    >komornicze robione hurtowo po nocach (wątpię)

    jesli liczba jest prawdziwa, to byloby to dziwne - 800 tys zapytan, to
    tak jakby 3200 w kazdy dzien roboczy.

    Musialaby miec kancelaria duzo osob do wprowadzania, no i jeszcze
    wiecej do egzekwowania.
    Albo zakupic hurtem jakies dlugi ...

    J.