  • 1. Data: 2012-04-21 11:12:27
    Temat: Wspólne konto dla dwojga
    Od: " Adam" <k...@N...gazeta.pl>

    Szukam konta dla dwojga, tylko wspólne, nie na zasadzie pełnomocnictwa.
    Ja mam swoje w mBanku, druga osoba w ING, ale może być jakiś inny wariant.

    Skłaniam się do wspólnego w mBanku, czyli przekształcenia eKonta i eMax na
    wspólne, dzięki czemu oboje mamy równy dostęp. Karty bezpłatne pod warunkiem
    wydania po 100 zł / mc, inaczej płatne po 2 zł. Reszta darmowa. Minus - dwa
    loginy wiec przelewy wysyłane z danego konta mają tylko jednego nadawcę.
    Bezpłatne bankomaty tylko Euronet (chyba że PL za 5 zł). Plus dodatkowy -
    karta tylko do eKonta więc nieco bezpieczniej.

    Alternatywa - wspólne w ING, ale prowadzenie płatne 10 zł, karty bezpłatne pod
    warunkiem wydania po 100 zł / cm (inaczej po 7 zł). Bankomaty w Polsce bezpłatne.

    Jakieś inne możliwości?

    Najważniejsze:
    - wspólne konto bez pełnomocnictw
    - darmowe prowadzenie i przelewy
    - bezpłatne wypłaty z bankomatów lub dużych sieci
    - bezpłatne karty lub niski limit
    - z uwagi na bezpieczeństwo konto główne pod kartę i poboczne (niekoniecznie
    oszczędnościowe bo tam jest limit 1 przelewu)

    Miło by było system internetowy bez tokena, na hasła sms.

    Bez znaczenia kredyty, karty kredytowe, lokaty. Korzystanie - kilkanaście
    przelewów, kilkanaście transakcji kartą, wypłaty w Polsce, praktycznie nigdy
    zagranicą.

  • 2. Data: 2012-04-21 11:50:13
    Temat: Re: Wspólne konto dla dwojga
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Apr 21, 11:12 am, " Adam" <k...@N...gazeta.pl> wrote:
    > Szukam konta dla dwojga, tylko wspólne, nie na zasadzie pełnomocnictwa.
    > Ja mam swoje w mBanku, druga osoba w ING, ale może być jakiś inny wariant.

    Nie wiem jak w mBanku, ale w MultiBanku do MultiMaxa zony moge byc
    jedynie pelnomocnikiem...
    Sprawdz Citibank, tam pomysleli o prawdziwie wspolnym koncie. Tylko
    przy otwarciu pierwszego rachunku trzeba byc wspolnie, pozniej,
    cokolwiek Ty lub druga osoba zrobi (np zalozy rachunek walutowy,
    oszczednosciowy itp) jest automatycznie wspolne. Konto CitiOne masz
    wszystko bezplatnie jesli wplywa na nie 5k miesiecznie lub srednia
    suma srodkow na wszystkich kontach jest 15k. Do tego masz jedna karte,
    ktora mozesz przepiac do rachunku walutowego w EUR jak jedziesz za
    granice w strefie EUR. Mozesz tez ustawic limity transakcji na karcie
    jesli obawiasz sie podlaczenia karty do glownego rachunku.

    Stiwi.

  • 3. Data: 2012-04-21 12:35:43
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-21, Stiwi <s...@h...com> wrote:

    [...]

    > ktora mozesz przepiac do rachunku walutowego w EUR jak jedziesz za
    > granice w strefie EUR. Mozesz tez ustawic limity transakcji na karcie
    > jesli obawiasz sie podlaczenia karty do glownego rachunku.

    A platforma elektroniczna nadal w citi jest tak tragiczna
    jak była w 2008 r.?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2012-04-21 15:55:44
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    > A platforma elektroniczna nadal w citi jest tak tragiczna
    > jak była w 2008 r.?

    Nie wiem jaka byla w 2008, ale ogolnie i tak jest tragiczna. Majac
    porownanie do platform Citi w Azji, w Polsce to jakas niedorobka:
    - nie mozna wyslac przelewu SEPA do niektorych krajow, system nie
    rozpoznaje prawidlowych nr rachunkow
    - przy zlecaniu przelewu ikonka informacyjna mowi, ze podanie adresu
    jest opcjonalne, ale bez podania adresu systemu nie puszcza dalej
    - przy transakcjach w EUR przy podlaczeniu karty do rachunku w EUR
    blokowana kwota jest srednio 4% wieksza, ale rozliczana poprawnie
    - wewnetrzna komunikacja z bankiem dziala kiepsko (wolno odpisuja), po
    wiele rzeczy trzeba dzwonic. Nie ma tez online czatu. W Azji
    praktycznie kazda zmiane mozna zalatwic poprzez wyslanie wiadomosci
    wewnetrznej
    - lista krajow do przelewow zagranicznych jest strasznie uboga, trzeba
    dzwonic na CitiPhone

    Natomiast podejscie do wspolnego konta w Citibanku jak najbardziej
    jest poprawne. W teorii za nic nie place, jako gold nawet za przelewy
    zagraniczne ktorych jednak nie daje sie czasem wyslac online...

  • 5. Data: 2012-04-22 12:56:11
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Sat, 21 Apr 2012 11:12:27 +0200, Adam <k...@n...gazeta.pl>
    wrote:

    > Szukam konta dla dwojga, tylko wspólne, nie na zasadzie pełnomocnictwa.
    > Ja mam swoje w mBanku, druga osoba w ING, ale może być jakiś inny
    > wariant.

    Meritum prowadzi rachunki wspólne, dla dwóch osób.
    Wszystkie bankomaty za darmo, 4% zwrotu wydatków na paliwo, ubezpieczenie
    karty gratis. Oczywiście rachunek, przelewy itp. gratis.
    Karta za darmo przy wydatkach 200zł/m-c, ale wystarczy miesięcznie wydać
    200zł na paliwo i nie dość, że wszystko jest gratis, to jeszcze dostaniesz
    co najmniej 8zł od banku.

    > Skłaniam się do wspólnego w mBanku,

    Daruj sobie mbank, ten bank zatrzymał się w rozwoju 5 lat temu a teraz
    tylko co jakiś czas podnosi różne opłaty i ciągnie na sentymencie ich
    klientów.

    Matt

  • 6. Data: 2012-04-23 13:08:38
    Od: "Adam" <k...@g...pl>

    Dzięki za propozycję, sprawdzę Meritum.

    Dlaczego darować sobie mBank? Czego tam brakuje? Bo mam od 10 lat i na moje
    potrzeby wystarcza... ale może to ten sentyment :)

  • 7. Data: 2012-04-23 13:46:13
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Mon, 23 Apr 2012 13:08:38 +0200, Adam <k...@g...pl>
    wrote:

    > Dzięki za propozycję, sprawdzę Meritum.
    >
    > Dlaczego darować sobie mBank? Czego tam brakuje? Bo mam od 10 lat i na
    > moje potrzeby wystarcza... ale może to ten sentyment :)

    Wszystkie bankomaty za 5zł, gdy w innych bankach jest to za darmo.
    Brak zwrotu części wydatków kartą w rodzaju 4% Meritum (paliwo), 3%
    Millenium (paliwo i spożywka), 1% Polbank (wszystko).
    Brak porządnej oferty lokat.
    Żałośnie oprocentowany rachunek oszczędnościowy.
    Częste podwyżki opłat, a to za kartę debetową, a to za kartę kredytową, a
    to za limit odnawialny itd.

    Matt

  • 8. Data: 2012-04-23 19:08:11
    Od: " Adam" <k...@g...pl>

    Fakt, masz rację. Warto rozejrzeć się za czymś innym przy tej okazji.