  • 1. Data: 2002-06-26 13:06:45
    Temat: Wscibstwo banku - czy im wolno???
    Od: "Katarzyna " <k...@N...poczta.gazeta.pl>

    Od 2 lat splacamy kredyt w PKO BP. Terminowo i stale. Wlasnie
    dostalismy "pilna" "ankiete", w której bank domaga sie podania naszych
    aktualnych dochodow i obciazen. Po co? Rozumiem, ze to bylo potrzebne, gdy
    wystepowalismy o kredyt, ale teraz? Przeciez go splacamy. czy moge odmowic
    bankowi udzielenia tych informacji????

  • 2. Data: 2002-06-26 13:11:20
    Temat: Re: Wscibstwo banku - czy im wolno???
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Katarzyna " <k...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:afce95$rnd$1@news.gazeta.pl...
> [...]
    > wystepowalismy o kredyt, ale teraz? Przeciez go splacamy. czy moge odmowic

    Nie, masz to w umowie.
    Ja już sie dowiadywałem, i okazało się że "pilne" są wszystkie wezwania,
    taki mają druk :-).

    Pozdrawiam
    Robert W.

  • 3. Data: 2002-06-26 18:39:55
    Od: c...@i...pl

    On Wed, 26 Jun 2002 13:06:45 +0000 (UTC), "Katarzyna "
    <k...@N...poczta.gazeta.pl> wrote:

> [...]
    >wystepowalismy o kredyt, ale teraz? Przeciez go splacamy. czy moge odmowic

    Art. 74
    W czasie obowiązywania umowy kredytu kredytobiorca jest obowiązany
    przedstawić - na żądanie banku - informacje i dokumenty niezbędne do
    oceny jego sytuacji finansowej i gospodarczej oraz umożliwiające
    kontrolę wykorzystania i spłaty kredytu.

  • 4. Data: 2002-06-26 18:49:33
    Od: c...@i...pl

    Dodam jeszcze:

    Art. 75
    1. W razie stwierdzenia przez bank kredytujący, że warunki udzielenia
    kredytu nie zostały dotrzymane, lub w razie zagrożenia terminowej
    spłaty kredytu z powodu złego stanu majątkowego kredytobiorcy, bank
    może:
    1) wypowiedzieć umowę kredytu w całości lub w części,
    2) zażądać dodatkowego zabezpieczenia spłaty kredytu bądź
    przedstawienia w określonym terminie programu naprawczego i jego
    realizacji po zatwierdzeniu przez bank.
    2. Okres wypowiedzenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, wynosi 30 dni, a
    w razie zagrożenia upadłością kredytobiorcy -7 dni, o ile umowa
    kredytu nie przewiduje okresu dłuższego.
    3. Po upływie okresu wypowiedzenia umowy kredytu kredytobiorca jest
    obowiązany do niezwłocznego zwrotu wykorzystanego kredytu wraz z
    odsetkami należnymi bankowi za okres korzystania z kredytu, o ile
    umowa kredytu nie stanowi inaczej

  • 5. Data: 2002-06-26 22:22:11
    Od: Pet <a...@p...com>

    <k...@N...poczta.gazeta.pl> wrote:

> [...]
    >wystepowalismy o kredyt, ale teraz? Przeciez go splacamy. czy moge odmowic

    sprawdz umowe, w umowie przeze mnie podpisanej jest punkt ktory mowi
    iz na kazde zadanie banku musze dostarczyc taka informacje.

    pozdr
    pet

  • 6. Data: 2002-06-27 06:55:48
    Od: "krab" <d...@n...mam.konta.i juz>

> [...]
    > wystepowalismy o kredyt, ale teraz? Przeciez go splacamy. czy moge odmowic

    rozsylana ankieta nie byla chyba obowiazkowa - dostalem tez jakas
    kiklustonicowa, mimo, ze nie jestem juz ich klientem - (i nie wiem czy taką
    samą).

  • 7. Data: 2002-06-27 08:29:16
    Od: "rotten" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > wystepowalismy o kredyt, ale teraz? Przeciez go splacamy. czy moge odmowic

    oczywiscie, ew. skierowac zapytanie na jakiej podstawie bank wymaga od
    Ciebie takich informacji.

  • 8. Data: 2002-06-27 13:31:04
    Od: Pet <a...@p...com>

  • 9. Data: 2002-06-27 14:19:22
    Od: <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > wystepowalismy o kredyt, ale teraz? Przeciez go splacamy. czy moge odmowic

    Bank jest zobowiązany do tego na podstawie UCHWAŁY NR 8/1999 Komisji Nadzoru
    Bankowego z dnia 22 grudnia 1999 r.w sprawie zasad tworzenia rezerw na ryzyko
    związane z działalnością banków (Dz. Urz. NBP z dnia 31 grudnia 1999 r.)
    Załącznik nr 1 do ww Uchwały mówi:
    1. Przy ustaleniu ryzyka bankowego bank wykorzystuje:
    1) w odniesieniu do wszystkich należności, z wyłączeniem tych, o których
    mowa w pkt 2, dwa niezależne od siebie kryteria:
    a) terminowość spłaty kapitału lub odsetek,
    b) sytuację ekonomiczno-finansową dłużnika,

    A więc dlatego są potrzebne zapisy w umowie o konieczności przedstawiania
    dokumentów dotyczących sytuacji finansowej. Takie przepisy, bank musi ich
    przestrzegać.

    TM