  • 1. Data: 2002-06-26 14:03:13
    Temat: karta za garnica
    Od: "mik" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Jestem studentem. Mam pytanie:

    Wybieram sie do Francji i zastanawiam sie czy lepiej wymienic zlote na euro
    w Polsce, czy lepiej wziąść karty bankomatowe, i wyplacac nimi pieniadze
    albo nawet oplacac w sklepie bezgotowkowo?

    Karty do wyboru to:
    Visa electron mBank
    Visa electron PKO BP (konto Superkonto Student)

    Podobno w obu transakcje bezgot. sa za darmo bez prowizji (chociaz nie wiem
    czy na pewno). Czy macie doswiadczenie czy kursy przeliczenia stotowane
    przez te banki sa korzystniejsze niz w kantorach? Dodatkowo przy wyplacie z
    bankomatu dochodzi prowizja (2% mbank, 2,5% PKO). Jak sie bardziej oplaca na
    np. 1000zl?
    Jesli mieliscie podobne sytuacje to napiszcie (na priv najlepiej)

    Slyszalem ze we Francji moga byc problemu z honorowaniem w sklepach kart
    Visa electron (po prostu ich nie chca...). Poza tym czy wiecie, czy bardziej
    popularne jest tam moze MasterCard?

  • 2. Data: 2002-06-26 14:08:10
    Temat: Re: karta za garnica
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    mik <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Wybieram sie do Francji i zastanawiam sie czy lepiej wymienic zlote na euro
    > w Polsce, czy lepiej wziąść karty bankomatowe, i wyplacac nimi pieniadze
    > albo nawet oplacac w sklepie bezgotowkowo?

    Najlepiej bezgotówkowo, lepiej wypłacać, najgorzej wymieniac w Polsce.

    > Podobno w obu transakcje bezgot. sa za darmo bez prowizji (chociaz nie wiem
    > czy na pewno).

    Dowiedz się w bankach.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 3. Data: 2002-06-26 14:09:28
    Od: <n...@p...onet.pl>

    bierz Vise, w zasadzie dowolną (szkoda że nie do wyboru wypukłej!!! )

  • 4. Data: 2002-06-26 15:58:43
    Od: "Agadir" <a...@p...pl>

    "mik" <m...@p...onet.pl> wrote in message news:afchh9$o62$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > Karty do wyboru to:
    > Visa electron mBank
    > Visa electron PKO BP (konto Superkonto Student)

    Obawiam się, że za pomocą electronów to niewiele zdziałasz w przypadku transakcji
    bezgotówkowych za granicą. Najlepiej wyrób sobie kartę Visa Classic w dowolnym
    banku.

    Pozdrawiam
    Agadir

  • 5. Data: 2002-06-26 16:04:18
    Od: "Agadir" <a...@p...pl>

    "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> wrote in message news:afchsa$ob3$3@news.onet.pl...

    > Najlepiej bezgotówkowo, lepiej wypłacać, najgorzej wymieniac w Polsce.

    A jakim cudem doszedłeś do takich wniosków? Wypłacanie z bankomatu za granicą jest
    zdecydowanie najgorszym pomysłem. Oprócz opłaty za wyciągnięcie gotówki (ok. 4% w
    zależności od banku) naliczane są dość wysokie odsetki od pobranej kwoty od momentu
    wyciagnięcia gotówki do momentu spłaty zadłużenia. Tak więc lepiej już wymienić kasę
    w Polsce, a najlepiej oczywiście płacić "plastikiem".

    Pozdrawiam
    Agadir

  • 6. Data: 2002-06-26 19:34:23
    Od: <t...@p...onet.pl>

    [...]
> [...]
    lepiej już wymienić kasę w Polsce, a najlepiej oczywiście płacić "plastikiem".

    Wysokie odsetki (podobno dość wysokie) przy wypłatach z bankomatu kartą
    debetową. A za co te odsetki? Spłatę jakiego zadłużenia? Jakim cudem doszedłeś
    do takich wniosków?
    Lepiej jednak nie wymieniać kasy w Polsce bo prowizje za operacje gotówkowe i
    tak są lepsze niż kursy kantorowe.

    TM

  • 7. Data: 2002-06-26 19:53:07
    Temat: Odp: karta za garnica
    Od: "mik" <m...@p...onet.pl>

    Nie jestem na tyle głupi, by zaciągac debet.
    Pieniadze mam i chodzi o to zeby ich wydac jak najmniej, a nie jeszcze
    pozyczyc, bo ich nie mam

    Poza tym prowizja w bankomacie to 2 - 2.5%

  • 8. Data: 2002-06-27 05:55:21
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Agadir napisał(a):

> [...]
    wyciagnięcia gotówki do momentu spłaty zadłużenia. Tak więc lepiej już wymienić kasę
    w Polsce, a najlepiej oczywiście płacić "plastikiem".

    przeciez nie doradzal mu aby bybieral kasa z bankomatu kk
    i sa banki, ktore nie biora 4% tylko mniej

    roberts

  • 9. Data: 2002-06-27 06:03:58
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Agadir napisał(a):

    > Obawiam się, że za pomocą electronów to niewiele zdziałasz w przypadku transakcji
    bezgotówkowych za granicą. Najlepiej wyrób sobie kartę Visa Classic w dowolnym
    banku.

    vc???
    we francji to juz lepiej mc (byle nie taka co przez usd przeliczaja)

    roberts

  • 10. Data: 2002-06-27 07:07:41
    Od: Karol Marks <K...@k...net.pl>

    Witam,
    Ja korzystalem w Paryzy z VE i Maestro (citi) wiele razy i nie mialem
    z tym duzych problemow. Zwykle sklepy nie sa oznaczone symbolem VE,
    ale bez problemow dzialaja. Rzadko w tanich supermarketach nie chcieli
    karty. Czesto sprzedawcy nie chcieli przyjac VE sytego, bo nie miala
    hologramu. Bez problemu VE dzialala w roznego rodzaju automatach do
    sprzedazy biletow.
    Wyplacanie duzych kwot z bankomatu bylo bardzo korzystne. Na miejscu
    trzeba uwazac w kantorach, bo kursy sie dziwnie wahaja - raz korzystne
    i to wszedzie, pozniej totalnie niekorzystne.
    Wg mnie najbardziej popularna jest VC z chipem - prawie wszedzie sa
    terminale do wprowadzania PIN'ow, chyba nie dziala to dla
    zagranicznych kart.
    Pozdrawiam,
    Kamil