  • 1. Data: 2008-01-11 20:37:44
    Temat: Wpływ kredytu odnawialnego na zdolność kredytową
    Od: chrisek <c...@u...pl>

    Co wpływa na obniżenie zdolności kredytowej: wartość przyznanego limitu
    kredytu odnawialnego czy faktyczny stopień jego wykorzystania?

  • 2. Data: 2008-01-11 20:44:20
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 11 Jan 2008 21:37:44 +0100, chrisek wrote:

    > Co wpływa na obniżenie zdolności kredytowej: wartość przyznanego limitu
    > kredytu odnawialnego czy faktyczny stopień jego wykorzystania?

    Zależy kto liczy tę zdolność.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 3. Data: 2008-01-11 20:47:05
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    chrisek pisze:
    > Co wpływa na obniżenie zdolności kredytowej: wartość przyznanego limitu
    > kredytu odnawialnego czy faktyczny stopień jego wykorzystania?

    Wartość.

    KJ

  • 4. Data: 2008-01-11 20:47:58
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 11 Sty, 20:37, chrisek <c...@u...pl> wrote:
    > Co wpływa na obniżenie zdolności kredytowej: wartość przyznanego limitu
    > kredytu odnawialnego czy faktyczny stopień jego wykorzystania?

    Teraz banki chyba uproscily sobie obliczenia i sumuja limity
    przyznanych kart i kredytow odnawialnych, sprawdzaja ile -krotnosci
    zarobkow stanowi ta suma, a po ustaleniu zdolnosci kredytowej
    kontroluja BIK - albo same zaleglosci, albo glebiej i tam wychodzi
    stopien wykorzystania.

    Kiedys brano 5% posiadanego kredytu odnawialnego jako stale obciazenie
    do obliczen, ale teraz chyba wszedzie stosuja powyzsze sumowanie
    posiadanych limitow w porownaniu do zarobkow.

  • 5. Data: 2008-01-12 09:37:41
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    krzysztofsf pisze:

> [...]
    > do obliczen, ale teraz chyba wszedzie stosuja powyzsze sumowanie
    > posiadanych limitow w porownaniu do zarobkow.

    Mi przy staraniach o kredyt hipoteczny w kilku miejscach liczyli 5%
    zarówno z limitu na KK jak i z kredytu odnawialnego.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 6. Data: 2008-01-12 09:44:42
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 12 Sty, 09:37, Marcin Lubojański <k...@o...pl>
    wrote:

    > Mi przy staraniach o kredyt hipoteczny w kilku miejscach liczyli 5%
    > zarówno z limitu na KK jak i z kredytu odnawialnego.

    To o jaki produkt sie stara chyba tez ma wplyw na metode liczenia
    limitu.
    Kiedys czekajac w kolejce w eurobanku slyszalem, jak pracownica
    wyliczala jednaj pani zdolnosc i informowala ja, ze jest za mala na
    kredyt gotowkowy, ale wystarcza na KK o takim samym limicie.

  • 7. Data: 2008-01-12 10:54:25
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    >i informowala ja, ze jest za mala na
    >kredyt gotowkowy, ale wystarcza na KK o takim >samym limicie.

    A bo proszę Pana KK jest produktem bardziej dochodowym :) (dla kogo to chyba
    wiadomo)

    Darek

  • 8. Data: 2008-01-12 16:11:37
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    z doswiadczenia wiem, ze czesto limit dzielony jest na 12 i tym samym
    powstaje miesieczna kwota obciazenia, tym sposobem jak masz np. limit w
    koncie w wysokosci 1800zl to miesieczne obciazenie = 150zl

    pozdr.
    RobertS

  • 9. Data: 2008-01-13 17:39:58
    Od: Michal <n...@p...pl>

    chrisek pisze:
    > Co wpływa na obniżenie zdolności kredytowej: wartość przyznanego limitu
    > kredytu odnawialnego czy faktyczny stopień jego wykorzystania?

    Przelicza sie odpowiedni procent i traktuje jako stałe miesięczne
    obciążenie:

    3% - limit w ROR
    5% - KK

    (przykład z BPH)