  • 1. Data: 2003-03-20 12:04:43
    Temat: Wirtualne przegrywaja
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Wg analizy zrobionej przez RZ
    http://www.rp.pl/dodatki/pieniadze_030320/pieniadze_
    a_6.html najwyzsze
    odsetki mozna uzyskac w bankach posiadajacych jak najbardziej namacalne
    oddzialy i utrzymujace ich personel: np. Dominent lub LGPetro. Jak to sie ma
    do tezy ze banki wirtualne maja nizsze koszty i dzieki temu moga zaoferowac
    korzystniejsze oprocentowanie ?

    D.

  • 2. Data: 2003-03-20 12:38:47
    Temat: Re: Wirtualne przegrywaja
    Od: z...@p...onet.pl

    A ja powiem tak
    teza ? a mamy jakis bank wirtualny w Polsce?
    Jesli popatrzec na struktury wlasnosci to okaze sie ze kazdy "wirtualny " jest
    czescia marmurka. Jak wirtualny ma zysk to pokrywa strate marmurka i tyle.
    DObrze to brzmi zysk nowoczesnosc itp. Takie sa jednak wymogi rynku ze bez
    dostepu do konta via Net nie da sie dotrzec do wielu klientow ( dostepu przez
    internet nie mylic z bankiem wirtualnym) Oprocentowanie 5 - 6 % swiadczy ze
    jets to mozliwe zwlaszcza ze pozyczki nadal sa wysoko oprocentowane a bankom
    chodzi o to aby depozyty bankowe jakie posiadaja byly jak najmniej
    oprocentowane gdyz jest duzo ludzi ktorzy nigdy nie przesiasa kasy do
    banku "wirtualnego" Wiec jesli maja klienta w marmurku a on boi sie miec dostep
    przez internet to poco mu dawac takie oprocentowanie?

  • 3. Data: 2003-03-20 13:18:39
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Dave"
    > (.) najwyzsze
    > odsetki mozna uzyskac w bankach posiadajacych jak najbardziej namacalne
    > oddzialy i utrzymujace ich personel: np. Dominent lub LGPetro.

    akurat wole bezpieczniejsze banki, ale np w RB, e-Integrum, czy Foris z
    overnight oprocentowanie jest lepsze niz w Inteligo.
    Dla mnie Inteligo stracilo na atrakcyjnosci bardzo
    *** blad ***

  • 4. Data: 2003-03-21 10:45:53
    Od: "Robert z Łodzi" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Dave" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ma
    > do tezy ze banki wirtualne maja nizsze koszty i dzieki temu moga

    A ja wole wlasnie mbank :-)

  • 5. Data: 2003-03-21 11:30:20
    Od: "mPa(n)K" <k...@w...pl>

    Robert z Łodzi wrote:
    > Użytkownik "Dave" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    e_a_6.html najwyzsze

    > ma

    > zaoferowac

    > A ja wole wlasnie mbank :-)

    Święta prawda :)

  • 6. Data: 2003-03-21 11:39:43
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    mPa(n)K wrote:

    > Święta prawda :)

    a pare milionow ludzi woli PKO BP :-)

    Tu nie chodzi o to co kto lubi ale o to co kto oferuje i jak wyglada
    rzeczywista oferta na tle konkurencji.

    D.

  • 7. Data: 2003-03-21 11:52:09
    Od: m...@p...onet.pl

    Wirtualne dają więcej niż marmurki!

    Porównaj procenty Pekaosy, BZ WBK, ING czy KB 24 z mBankiem czy z VW Bank!

    A że znajdziemy wyżej oprocentowane marmurki (Dominet, LG), to co z tego?

    Zresztą to tak często się zmienia, że za chwilę może być, że LG będzie niżej
    (nie obniżał ostatnio).

    Dominet jest na czele, ale zaufanie na grupie jest bardzo niskie.

    A ... Jeszcze są SKOKi, które dają jeszcze więcej niż Dominet i fundusze
    inwestycyjne (oprocentowanie na poziomie 10 %). Ale do SKOKów nikt się jakoś nie
    rzuca z grupy. Przecież dają dwa razy więcej niż mBank!

  • 8. Data: 2003-03-21 15:59:50
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > do tezy ze banki wirtualne maja nizsze koszty i dzieki temu moga zaoferowac
    Ta teza byłaby prawdziwa, gdyby np. mBank był całkowicie odrębnym podmiotem.
    Ale tak nie jest i grupa, w której działa (BRE) odnotowała największą stratę
    (drugi w kolejności to KB) w tym roku. Jak mozna więc oczekiwać, że
    oprocentowanie w mBanku będzie ciągle konkurencyjne.
    Te stwierdzenia o niższych kosztach - mino że częściowo dla niektórych tzw.
    banków wirtualnych działających w tym kraju prawdziwe - są przede wszystkim
    kampanią reklamową napędzającą (skutecznie) klientów. Jeszcze inaczej, czy Szef
    całości (mówię tutaj o BRE) oprze się pokusie zmniejszenia strat (przez
    zmniejszanie oprocentowania lub podwyższanie prowizji w mBanku), kiedy
    jego "stołek" wisi na włosku!!. Ja w to nie wierzę. Argumenty, że wtedy
    zmniejszy się liczba klientów nie są do końca prawdziwe obserwując niezwykłe
    przywiązanie (na razie słuszne) do tego banku przez wielu jego klientów.
    Pozdrowienia Tensor1.
    PS Swoje rozważania ograniczyłem do mBanku bo jest on, moim zdaniem, aktualnie
    najbardziej popularnym bankiem prawie "wirtualnym". Inteligo to - jak już
    wspominałem - PKOBP z dostępem przez Internet.

  • 9. Data: 2003-03-21 16:29:15
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Ta teza byłaby prawdziwa, gdyby np. mBank był całkowicie odrębnym
    > podmiotem. Ale tak nie jest i grupa, w której działa (BRE)
    > odnotowała największą stratę (drugi w kolejności to KB) w tym roku.

    mBank jest wydzialem bankowosci elektronicznej BRE i nie dziala w
    grupie BRE.... ;)

> [...]
    > zdaniem, aktualnie najbardziej popularnym bankiem prawie
    > "wirtualnym". Inteligo to - jak już wspominałem - PKOBP z dostępem

    Za te dogodnosc trzeba oczywiscie placic.
    Ale - co poza wplaceniem gotowki mozesz w PKO BP zrobic bedac
    wlascicielem rachunku w Inteligo?

  • 10. Data: 2003-03-21 16:53:00
    Od: t...@p...onet.pl

    > mBank jest wydzialem bankowosci elektronicznej BRE i nie dziala w
    > grupie BRE.... ;)

    Tym lepiej dla mojej tezy. Nawet jakby mBank w tym roku przyniósł zyski. Liczy
    się całość i człowiek, który jest za to odpowiedzialny oraz jego decyzje.
    Pamiętaj jeszcze o przysłowiu "tonący brzytwy się chwyta".

    > Za te dogodnosc trzeba oczywiscie placic.
    > Ale - co poza wplaceniem gotowki mozesz w PKO BP zrobic bedac
    > wlascicielem rachunku w Inteligo?

    Przewiduje, że niedługo to się zmieni i będzie to bardzo sensowne. Pozdrowienia
    Tensor1