    From: t...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wirtualne przegrywaja
    Date: 21 Mar 2003 16:59:50 +0100

    > Wg analizy zrobionej przez RZ
    > http://www.rp.pl/dodatki/pieniadze_030320/pieniadze_
    a_6.html najwyzsze
    > odsetki mozna uzyskac w bankach posiadajacych jak najbardziej namacalne
    > oddzialy i utrzymujace ich personel: np. Dominent lub LGPetro. Jak to sie ma
    > do tezy ze banki wirtualne maja nizsze koszty i dzieki temu moga zaoferowac
    > korzystniejsze oprocentowanie ?
    > D.
    Ta teza byłaby prawdziwa, gdyby np. mBank był całkowicie odrębnym podmiotem.
    Ale tak nie jest i grupa, w której działa (BRE) odnotowała największą stratę
    (drugi w kolejności to KB) w tym roku. Jak mozna więc oczekiwać, że
    oprocentowanie w mBanku będzie ciągle konkurencyjne.
    Te stwierdzenia o niższych kosztach - mino że częściowo dla niektórych tzw.
    banków wirtualnych działających w tym kraju prawdziwe - są przede wszystkim
    kampanią reklamową napędzającą (skutecznie) klientów. Jeszcze inaczej, czy Szef
    całości (mówię tutaj o BRE) oprze się pokusie zmniejszenia strat (przez
    zmniejszanie oprocentowania lub podwyższanie prowizji w mBanku), kiedy
    jego "stołek" wisi na włosku!!. Ja w to nie wierzę. Argumenty, że wtedy
    zmniejszy się liczba klientów nie są do końca prawdziwe obserwując niezwykłe
    przywiązanie (na razie słuszne) do tego banku przez wielu jego klientów.
    Pozdrowienia Tensor1.
    PS Swoje rozważania ograniczyłem do mBanku bo jest on, moim zdaniem, aktualnie
    najbardziej popularnym bankiem prawie "wirtualnym". Inteligo to - jak już
    wspominałem - PKOBP z dostępem przez Internet.