  • 11. Data: 2004-12-06 20:20:07
    Temat: Re: Wielka plama VWBank Direct
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    >ale jak data jest to się zastanawiam
    > po jaką mianowicie cholerę. W Polszcze zasadniczo winna obowiązywać
    > powszechna zasada ograniczonego zaufania. Oczywiście, że wina leży po
    > stronie banku, ale ja tam zawsze wolę sprawdzić zawczasu, żeby potem
    > nie stracić czasu. Czas droższy wszelkich pieniędzy i żadna
    > satysfakcja moralna go nie zwróci.

    Święte słowa Szanownego Pana Dobrodzieja. Tym się właśnie kierując
    wymieniłam sobie token wcześniej nie oglądając sie komunikaty VW. Tyle, że
    ich biernośc w tej sprawie naprawdę dziwi - po cholerę im zrażac klientów,
    przeżywać nawałnicę na V-linii itp.? Nie łatwiej wysłac ludziom nowe tokeny
    przed upływem ważności starego? Na dodatek Vlinia ściemniała niektórym, że
    token po magicznej dacie będzie działać.

    > I jeszcze pytanie: jaki to tajemniczy format daty masz na myśli? Bo
    > na moim tokenie od lukasa jest 05/31/07 i jakoś nie sprawia mi kłopotu
    > odczytanie tego szyfru.

    Ten sam format - ale to nie jest polski format, a klient ma być Duchem Św. i
    dedukować, co tam z tyłu jest wytłoczone?

  • 12. Data: 2004-12-06 20:29:43
    Od: Artur <a...@s...pf.pl>

    DooMiniK napisał(a):
    > Ja też nie bronię (nie korzystam VWBank), ale też jestem ciekawy,
    > czy ludzie czekaą na list od dziadka mroza, że czas w zimie zacząć chodzić
    > w ciepłych butach, zamiast w sandałach...
    > Od producenta mleka też chyba nie dostają info, że niedługo
    > produkt się przeterminuje...
    Złe porównanie. Czy o upływie terminu ważności karty też trzeba
    informować? Token służyl mi 1,5 roku, więc można zapomnieć o tym, że
    może stracić ważność. (Na dobrą sprawę datę na tokenie można przeoczyć,
    bo nie jest opisana).
    Bank wcześniej w _żaden_ sposób nie raczył poinformować o całej
    sytuacji, o problemie dowiedziałem się z grupy. Na infolinii
    dowiedziałem się, że muszę odesłać stary token i dopiero wtedy wysyłają
    nowy. Czytałem, że mówią różnie, więc nic nie wysyłałem, tylko pocztą
    wewnętrzną poprosiłem o przysłanie nowego tokena (30.11 - trochę późno,
    ale obawiałem się, że stary mogą zablokować - takie info też się gdzieś
    pojawiło).
    Token przyszedł dziś (6.12, przesyłkę nadano 3.12), w pustej kopercie
    bez jakiejkolwiej informacji, co dalej. A dalej trzeba go zapewne
    aktywować - infolinia zajęta przez całą ostatnią godzinę pracy (19-20).
    W najlepszym wypadku dostęp do konta odzyskam jutro (7.12).
    Przewidziałem taką możliwość, ale "trochę" przesadzili - z pewnością do
    "zadowolonych" klientów już nie należę.

    --
    Artur

  • 13. Data: 2004-12-06 20:32:09
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

    Użytkownik "JJ" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z nich dostała pierwsze nowe tokeny - ja mam u nich dwa konta i jeszcze
    > żadnego tokena nie dostałem. Telefonicznie zleceń nie złożysz, bo się nie
    > dodzwonisz (0800-103301) - dzwonią ci z nieaktywnymi tokenami, żeby
    > składać
    > zlecenia, dzwonią ci, co dostali nowe tokeny, żeby je aktywować - koszmar.
    > Na stronach zero informacji, jest coś o "banku zadowolonych klientów" :-).
    > Moje konto jest kontem firmowym, od tygodnia nie wiem, jak przychodzą
    > płatności, nie mogę zrealizować żadnego przelewu. K-O-S-Z-M-A-R :-).

    A najciekawsze jest, ze panienka w zapowiedzi pod 0 800 103 301 opowiada, ze
    wysylaja nowe tokeny listem poleconym _priorytetowym_ a przychodzi list
    polecony _za_ potwierdzeniem_ _odbioru_. Musi swistaki gdzies siedza i
    odklejaja PRIORYTET :)

    Informacyjnie: wyslali ponoc 30.11, przyszlo dzisiaj (06.12) po 14:00...
    biorac pod uwage, ze szlo jakies 10 km pokretnymi drogami, to zyczymy
    Poczcie Polskiej samych sukcesow na WGPW :)

    MAd Hat
    ter

  • 14. Data: 2004-12-06 20:32:49
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> wrote:
    > I jeszcze pytanie: jaki to tajemniczy format daty masz na myśli? Bo
    > na moim tokenie od lukasa jest 05/31/07 i jakoś nie sprawia mi kłopotu
    > odczytanie tego szyfru.

    Po karte platnicza tez dzwonisz jak sie zbliza termin waznosci? ;)
    Wyobraz sobie, ze nie kazdy musi zagladac na tyl tokena zwlaszcza, ze data
    jest wytloczona delikatnie i do tego nigdzie nie ma informacji, ze jest to
    data waznosci.
    Tym bardziej, ze jak tu wczesniej pisano - poczatkowo byly cyrki z wymiana
    tokenow.
    Ja osobiscie szybko wymienbilem - poslalem poczta wewnetrzna prosbe o
    wymiane i juz. Ale moim zdaniem to bank zaliczyl dosc powazna wpadke.

    Nie wiem - w materialach informacyjnych jest, ze nalezy sprawdzac date
    waznosci tokena i wczesniej wymienic? Jesli jest - to jeszcze w miare ok.
    Ale jesli nie to sie nie popisali - zwlaszcza, ze dodzwonic sie, zeby
    aktywowac token jest raczej teraz b. trudno.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 15. Data: 2004-12-06 20:40:06
    Od: "Bob" <b...@p...pl>

    Ewidentnie przegięli z tymi tokenami.
    Przypadkiem zauważyłem, że mi termin ważności
    mija. Dostałem nowy jednak aktywowałem 02.12.
    Na połączenie z infolinią czekałem chyba z 20min. ;-(

    Wtopa na maksa. Takie sytuacje nie powinny miec miejsca.

    pozdrawiam
    Bob

  • 16. Data: 2004-12-06 20:42:48
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    Artur napisał(a):

> [...]
    > aktywować - infolinia zajęta przez całą ostatnią godzinę pracy (19-20).
    > W najlepszym wypadku dostęp do konta odzyskam jutro (7.12).

    Do mnie dotarł aktywny. Po prostu się zalogowałem.

  • 17. Data: 2004-12-06 20:43:04
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    DooMiniK napisał(a):

> [...]
    > w ciepłych butach, zamiast w sandałach...
    > Od producenta mleka też chyba nie dostają info, że niedługo

    Są symptomy tego, że zbliża się zima: jest zimno, więc ludzie chodzą w
    ciepłych butach.

    Każdy wie, że mleko może się przeterminować.

    Skoro nie korzystasz z VW, to nie wiesz, jak wygląda data wytłoczona na
    tokenie. A wygląda tak: z tyłu jest coś w rodzaju "tabliczki
    znamionowej" z ciągiem lekko wypukłych cyferek w kolorze obudowy. W
    pierwszym rzędzie jest ich 8 (to pewnie numer seryjny), w drugim 6
    oddzielonych ukośnikiem - i to jest data ważności, w formacie MM/DD/YY
    (czyli: 10/30/04). Trzeba wiedzieć, jak to czytać i domyślić się, że to
    data ważności, bo bank nie poinformował nigdy nikogo, że tokeny tracą
    ważność (odnoszę wrażenie, że sam bank też jest tym zaskoczony).

    --
    Marek

  • 18. Data: 2004-12-06 20:45:50
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    JJ napisał(a):
> [...]
    > z nich dostała pierwsze nowe tokeny - ja mam u nich dwa konta i jeszcze
    > żadnego tokena nie dostałem. Telefonicznie zleceń nie złożysz, bo się nie

    Ja dostałem, a nie prosiłem się o to. Sami zadzwonili 1-go grudnia i
    stwierdzili, że stary mogę wyrzucić, a przyślą nowy. Przysłali.

    Co prawda aktywny - doprawdy dziwne podejście do bezpieczeństwa...

  • 19. Data: 2004-12-06 20:46:22
    Od: Artur <a...@s...pf.pl>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > Do mnie dotarł aktywny. Po prostu się zalogowałem.
    No to trochę, hmmm.. nie teges.
    Moim zdaniem powinien być nieaktywny. Tylko jakieś info by się przydało.

    --
    Artur

  • 20. Data: 2004-12-06 20:53:43
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    Artur napisał(a):

    > No to trochę, hmmm.. nie teges.
    > Moim zdaniem powinien być nieaktywny. Tylko jakieś info by się przydało.

    No początkowo myślałem, że kobitka się przejęzyczyła, gdy stwierdziła,
    że wysyłają. Spytałem - czy będę musiał aktywować. "Nie".

    No i faktycznie - po prostu został podmieniony w systemie na nowy, bo
    nawet hasło działa stare...

    Ale teraz tak myślę - faktycznie torszkę przegięli... Niedługo aktywną
    kartę będą wysyłali... Coraz bardziej skłaniam sie ku napisaniu pisemnej
    reklamacji.

    Ja kocham ten bank.