  • 31. Data: 2013-07-08 20:42:35
    Temat: Re: Wekslowi oszuści
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-08 20:31, Chris94 pisze:

    > Ten przekręt nie byłby możliwy, gdyby w 2007 roku nie zniesiono
    > standardowych formularzy weksla.

    Nigdy stosowanie urzędowych blankietów weksli nie było obligatoryjne.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2013-07-08 22:46:45
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Nigdy stosowanie urzędowych blankietów weksli nie było obligatoryjne.
    >

    > --
    > Liwiusz

    z wątku wynika że powinno...

    george

  • 33. Data: 2013-07-08 23:53:59
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 08 Jul 2013 20:42:35 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Nigdy stosowanie urzędowych blankietów weksli nie było obligatoryjne.

    "Do 1 stycznia 2007 r. istniały urzędowe blankiety wekslowe, które
    służyły realizacji obowiązków fiskalnych wynikających z ustawy o opłacie
    skarbowej. Od tej daty od weksli nie pobiera się opłaty skarbowej,
    natomiast w obrocie funkcjonują prywatne blankiety wydawane przez
    poszczególnych przedsiębiorców, z tym, że nie ma ustalonego jednolitego
    wzoru takiego dokumentu." - http://pl.wikipedia.org/wiki/Weksel

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 34. Data: 2013-07-08 23:59:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-08 23:53, Chris94 pisze:

> [...]
    > natomiast w obrocie funkcjonują prywatne blankiety wydawane przez
    > poszczególnych przedsiębiorców, z tym, że nie ma ustalonego jednolitego

    Obowiązek fiskalny można było spełnić inaczej niż przez zastosowanie
    blankietu urzędowego. Nadto nawet weksel bez opłaty skarbowej był ważny.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2013-07-09 18:46:40
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-07-08 18:08, sqlwiel pisze:

    > Jeśli zadzwoni do Ciebie jakiś ktoś przedstawiając się jako Tauron, albo
    > inna Energa i zapowie montera, który przyjdzie wymienić licznik - to
    > będziesz dzwonił na ich infolinię i sprawdzał?

    Otrzymałby na pewno pismo listem poleconym.
    Zresztą te sprawy załatwia sobie sam aboment, sam musi raczej prosić się
    o wymianę licznika.

    --
    animka

  • 36. Data: 2013-07-09 19:09:30
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 09 Jul 2013 18:46:40 +0200, animka napisał(a):

    > Otrzymałby na pewno pismo listem poleconym.
    > Zresztą te sprawy załatwia sobie sam aboment, sam musi raczej prosić się
    > o wymianę licznika.

    Nic podobnego, zarówno w pierwszym jak drugim przypadku.
    Na wymianie licznika zależy dostawcy energii elektrycznej, gdyż stary,
    wyeksploatowany licznik zazwyczaj zaniża wskazania.

  • 37. Data: 2013-07-09 23:36:40
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "A.L." <a...@a...com> wrote in message

    > Niwe wiem czy to sie da w Polsce zastosowac - ja nie wpuszczam nikogo
    > do domu jezeli wizyta nei jest zapowiedziana telefonicznie lub
    > pisemnie, lub zamowiona przeze mnie
    >
    > A.L.

    tak dla zrozumienia tematu ...tu nie chodzi o seks z nieznajomą i
    wpuszczanie do domu.

    pozdr
    george