  • 1. Data: 2003-07-08 08:48:29
    Temat: Weksel - zabezpieczenie kredytu
    Od: "Andrzej" <f...@p...onet.pl>

    Czy jako żyrant kredytu bankowego, mogę od kredytobiorcy żądać wystawienia
    weksla na wypadek gdyby on przestał spłacać kredyt bankowy?
    Jeśli tak to jak taki weksel ma wyglądać? Kwota kredytu w banku 3000 zł na 2
    lata. Jaka byłaby opłata skarbowa?
    Z góry dziękuje za pomoc.

    --
    Andrzej
    f...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2003-07-08 10:28:58
    Temat: Re: Weksel - zabezpieczenie kredytu
    Od: j...@p...onet.pl

    Możesz. Pytanie tylko czy jest ci ten weksel potrzebny.
    Jeżeli żyrując kredyt podpisałeś oświadczenie o poddaniu się egzekucji z
    czynności bankowej, to bank po zaprzestaniu obsługi kredytu przez kredytobiorcę
    wystawi bankowy tytuł egzekucyjny i po otrzymaniu klauzuli wykonalności
    skieruje sprawę do komornika. Jeżeli ty spłacisz ten kredyt to bank wystawi ci
    zaświadczenie, że spłaciłeś kredyt jako poręczyciel i bedziesz mógł skierować
    sprawę do sądu.
    Z wekslem jest tak, ze jezeli dłuznik go nie wykupi to i tak musisz isc z nim
    do sadu. Weksel mozesz tez sprzedac ale przy tak malej kwocie to moze byc
    problem. Chyba ze potraktujesz weksel jako straszak, moze gosc ktoremu
    poreczasz przestraszy sie troche.
    Jezeli upierasz sie, ze chcesz miec weksel to przy takiej kwocie - weksel na
    5000, oplata 5 zlotych mozesz go kupic w urzedzie skarbowym albo w banku.
    JM

  • 3. Data: 2003-07-08 11:06:42
    Od: "Andrzej" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > sprawę do sądu.
    > Z wekslem jest tak, ze jezeli dłuznik go nie wykupi to i tak musisz isc z

    Ale jeżeli ma sie weksel to z egzekucją należności jest chyba mniej
    problemów (czas i koszty) niż z zakładaniem odrębnej sprawy sądowej ?

> [...]
    na
    > 5000, oplata 5 zlotych mozesz go kupic w urzedzie skarbowym albo w banku.

    No tak, tylko dalej nie wiem jak ma taki weksel wyglądać, szczególnie jaką
    kwote należy w nim wpisać

    --
    Andrzej
    f...@p...onet.pl

  • 4. Data: 2003-07-08 11:26:11
    Od: j...@p...onet.pl

    > Ale jeżeli ma sie weksel to z egzekucją należności jest chyba mniej
    > problemów (czas i koszty) niż z zakładaniem odrębnej sprawy sądowej ?

    Niestety, nie. Tylko przy wekslu wnosisz pozew o zapłatę weklsa, i nie musisz
    nic udowadniać. Czas i koszty takie same.

    > No tak, tylko dalej nie wiem jak ma taki weksel wyglądać, szczególnie jaką
    > kwote należy w nim wpisać

    Weksel najlepiej kupic w urzedzie skarbowym albo w banku, tam sa standardowe
    blankiety wekslowe. Kupujac placisz od razu oplate skarbowa - 10 groszy za
    kazde 100 zł. Co do kwoty - albo odbierasz weksel in blanco - wystarczy z
    przedniej strony weksla przez dłużnika, albo musisz obliczyć kwotę na jaka ma
    być weksel wystawiony: do kapitału dolicz odsetki jakie narosna przez 2 lata.
    JM

  • 5. Data: 2003-07-08 11:33:26
    Od: m...@o...pl

    Najlepiej jeżeli to będzie weksel inblanco z klauzulą bez protestu.

    Wtedy upraszcza to sprwę bo nie trzeba będzie wykonywaś prtestu (vide Prawo
    wekslowe).

    Na wekslu inblanco możesz wpisac dowolną kwotę, ponieważ jest niewypełniony i
    posiada tylko podpis wystawcy.

    Jako. ze jest nie wypeniony nic więcej nie musisz wiedziec. Uzyj tylko
    blankietu wekslowego z opłatą. Kupis w banku lub US.

    Do weksla inblanco powina byc deklaracja wekslowa - umowa mówiąca kiedy i jak
    możesz weksel uzupełnic i dlaczego go posiadasz. Jest to po prostu twoje
    zabezpieczenie pożyczki.

    Pozdrawiam
    Mxena