  • 1. Data: 2003-07-08 08:36:55
    Temat: Wazne pytanie
    Od: "BK" <b...@w...pl>

    Witam Szanownych,

    Mam pytanie, ktore jest niezwykle dla mnie wazne i z gory dziekuje za
    wszelkie odpowiedzi udzielone na e-maila lub w grupie.
    Moja znajoma pragnie zaciagnac kredyt na modernizacje domu w wysokosci
    50.000 zl i na 25 lat (raty rowne). Ma do dyspozycji 2 oferty. Jedna z nich
    jest rewelacyjna, lecz podejrzana. Oto one:

    1. PKO BP (pewna oferta), oprocentowanie 6,3%, co daje laczna kwote do
    splaty (raty + odsetki) po 25 latach 89.506,25 zl, przy zalozeniu
    niezmiennej stopy procentowej.
    2. Jakies towarzystwo finansowe (podejrzana oferta), oprocentowanie 10% od
    kwoty kredytu, placone w momencie jego udzielenia, co daje laczna kwote do
    splaty po 25 latach 55.000,00 zl.

    Co Wy na to?

    --
    Bodhi

  • 2. Data: 2003-07-08 08:44:27
    Temat: Re: Wazne pytanie
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Użytkownik "BK" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 1. PKO BP (pewna oferta), oprocentowanie 6,3%, co daje laczna kwote do
    > splaty (raty + odsetki) po 25 latach 89.506,25 zl, przy zalozeniu
    Ta oferta OK albo nawet ciut lepiej w Kredyt Banku.

    > 2. Jakies towarzystwo finansowe (podejrzana oferta), oprocentowanie 10% od
    > kwoty kredytu, placone w momencie jego udzielenia, co daje laczna kwote do
    > splaty po 25 latach 55.000,00 zl.
    A to pewnie jakis system argentynski. Trzeba wplacic 10% przed udzieleniem
    kredytu a pozniej pewnie pieniedzy zadnych sie nie zobaczy. RADA: TRZYMAJ
    SIE OD TAKICH FIRM Z DALEKA.
    A niby jaki interes mialaby w tym ta firma?
    Mozesz podac nazwe tej firmy?

  • 3. Data: 2003-07-08 08:54:36
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

> [...]
    > kwoty kredytu, placone w momencie jego udzielenia, co daje laczna kwote do

    System argentyński. w ogólności: najpierw spłać całość, a potem i tak nic
    nie dostaniesz.

  • 4. Data: 2003-07-08 09:00:55
    Od: "BK" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Darek" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > SIE OD TAKICH FIRM Z DALEKA.
    > A niby jaki interes mialaby w tym ta firma?

    Wiekszosc zarabiaja ponoc na poczatkowej wplacie tych 10%, ktorymi od razu
    obracaja. Tak czy owak, to przeciez oni pozyczaja mojej znajomej pieniadze,
    a nie odwrotnie. Czy mozna miec jakies zastrzezenia?

  • 5. Data: 2003-07-08 09:10:37
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

> [...]
    pieniadze,
    > a nie odwrotnie. Czy mozna miec jakies zastrzezenia?
    A jakie ona ma gwarancje ze te pieniadze w ogole zobaczy? wplaci te 10% i
    co? Pewnie figa z makiem. A widzieliscie umowe z ta firma? czy jest tam w
    ogole wspomniane cos o kredycie? Tego typu umowy sa z reguly bardzo pokretne
    i twoja znajoma moze stracic 5 tys.
    Myslisz ze ta firma to filantropi?? ze wezma tylko 5 tys. zamiast np. 25
    tys. w sumie przez 25 lat. Bez zartow. Albo jestescie tak naiwni albo ufni.
    Ale takie firmy wlasnie zeruja na naiwnych i ufnych.
    Skorzystajcie z rady albo zaplaccie frycowe zeby sie przekoanc czy bylo
    warto. Wybor nalezy do was.

  • 6. Data: 2003-07-08 09:12:14
    Od: "BK" <b...@w...pl>

    Użytkownik "poilkj" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "BK" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > System argentyński. w ogólności: najpierw spłać całość, a potem i tak nic
    > nie dostaniesz.

    Ponoc tak nie jest. Procedura wyglada tak, ze udzielany jest zadany kredyt i
    wnioskodawca otrzymuje kwote pomniejszona o z gory naliczone odsetki (10%),
    a nieoprocentowane raty sa rozlozone na lata.

  • 7. Data: 2003-07-08 09:21:56
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

> [...]
    (10%),
    > a nieoprocentowane raty sa rozlozone na lata.

    a później przyjdzie kolega na grupę z tematem:

    "PORADŹCIE CO ROBIĆ ! MOJA ZNAJOMA ZOSTAŁA OSZUKANA "

    zresztą nie będzie pierwszy :)

    po to istnieje bank, aby tam brać kredyt

    no, ale powiedzenie mówi - mądry Polak po szkodzie ...

    to tak jak z ludźmi, którzy kupują samochód wiedząc, że ma nie w porządku
    papiery, a sprzedawca obiecuje, że za kilka tygodni wszystko naprawi -
    ale myślą - a może jakoś się ułoży i mi się uda ..

    i później narzekają na policję, prokuraturę, itd..

    a wystarczy pomyśleć i posłuchać

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 8. Data: 2003-07-08 09:23:46
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

> [...]

    (10%),
    > a nieoprocentowane raty sa rozlozone na lata.
    Ponoc? A widzieliscie umowe do podpisania?
    Czyli z tego wynika ze twoja znajoma dostanie 45 tys. nieoprocentowanego
    kredytu na 25 lat (50 tys. - 10%); przeciez wy im nic nie dajecie (zadnej
    kasy w takim przypadku) wiec wytlumacz mi na czym niby maja zarobic? Po
    prostu przeczytajcie umowe (ale pewnie wam jej nie dadza do przeczytania
    przed podpisaniem) i przestancie wierzyc w takie glupoty.
    sa 2 mozliwosci: Albo trafiliscie na glupkow ktorzy rozdaja pieniadze
    albo liczcie sie z utrata 5 tys. PLN

    Po prostu smiechu warte i tyle.
    Zdradz prosze co to za rewelacyjna firma moze ja tez bym wzial tam kredyt.

  • 9. Data: 2003-07-08 09:26:36
    Od: "MM" <m...@s...pl>

> [...]
    > Ponoc? A widzieliscie umowe do podpisania?
    > Czyli z tego wynika ze twoja znajoma dostanie 45 tys. nieoprocentowanego

    nie do konca - przeciez beda splacac 50 tys a dostana 45 tys...

    m.

  • 10. Data: 2003-07-08 09:34:24
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    > Użytkownik "BK" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > (10%),
    Wg tego co piszesz to znajoma dostanie 45 tys. a splaci 50 tys.
    Czyli przez 25 lat bedzie miala kredyt o stalym oprocentowaniu 0,8557%
    rocznie. Po prostu zyc nie umierac. Tylko ze to zupelnie nierealne.