  • 1. Data: 2018-03-28 17:04:56
    Temat: Walutomat chce PESEL i dane dowodu osobistego
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Czy podawanie Walutmatowi nr PESEL i pełnych danych dowodu
    osobistego jest bezpieczne? Czy rzeczywiście mają prawo przetwarzać
    pełne dane osobowe? W tym numer, data ważności.
    Tak na szybko gogle nic nie wypluły. Oczywiście informacje z domeny
    walutomat.pl pomijam.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 2. Data: 2018-03-28 17:14:07
    Temat: Re: Walutomat chce PESEL i dane dowodu osobistego
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Nawet nie wiem, czy nie tylko prawo, ale i obowiązek.
    Np. byłem 1 marca na poczcie i kobitka chciała odebrać jakiś przekaz z zagranicy, pół
    godziny okienko blokowała (a nawet przez 10 minut oba, bo druga pani przyszła na
    pomoc) i z kwitkiem odeszła, bo nagle trzeba było podawać numer telefonu, adres i w
    ogóle wszystkie dane odbiorcy - a przy okazji, jako że pierwszy dzień chyba takich
    cudów był, to paniom "nie wchodziło".
    Coś z praniem kasy ma to chyba związek.
    Co do bezpieczeństwa - cóż, jak w każdej firmie. Ale bez podania nie skorzystasz.

  • 3. Data: 2018-03-28 17:35:37
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski napisał(a) :
> [...]
    > Coś z praniem kasy ma to chyba związek.
    > Co do bezpieczeństwa - cóż, jak w każdej firmie. Ale bez podania nie skorzystasz.

    Ojtam nie skorzystam :-)
    Miałem już konto na Walutomacie, ale zignorowałem prośbę o podanie
    danych i dało się przejść dalej. Walutę już mam na właściwym koncie
    bankowym, czyli transakcji nie zablokowało na żadnym etapie.

    W wielu miejscach żądano bezprawnie wielu różnych danych.
    Przyzwyczaiłem się by ignorować te żądania:-) Dopóki można korzystać
    bez ich podawania.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 4. Data: 2018-03-28 18:27:45
    Od: szsz <s...@a...pl>

    W dniu 2018-03-28 o 17:04, Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    > osobowe? W tym numer, data ważności.
    > Tak na szybko gogle nic nie wypluły. Oczywiście informacje z domeny

    ja zamknalem konto w walutomacie; mialem je kilka dobrych lat;
    jak zakladalem nie chcieli tych danych a teraz nagle powołują się na
    jakies przepisy z 2010 lub 2011 roku... a co przez te kilka lat? nie
    obowiązywały?

    poszedłem do aliorowego kantoru; rożnica w kursach niewielka a wliczając
    prowizje z walutomatu robi sie jeszcze mniejsza
    a do tego przelewy walutowe w kantorze mam za darmo w kazdej walucie i
    do kazdego banku (w ramach zakupionej u nich waluty)
    i karte mam za darmo :-) i zakupiona walute moge w kasie wybrac bez
    prowizji (przynajmniej dolary i euro, nie wiem jak inne)

    a jak zdefiniuje zlecenie z kwota maksymalna za ktora chce kupic walute
    to jaka roznica miedzy kantorem a walutomatem? no moze waluta jest
    zakupiona ciut pozniej bo w walutomacie ciut szybciej osiaga ustawiona cene

    no i kator ma gwarancje bankowe

    na moje potrzeby jest lepszy :-)

    m.

  • 5. Data: 2018-03-28 21:05:15
    Od: niko <k...@b...net>

    chyba chodzi o KYC, know your customer
    ale to się domyślam, że jak już było to wspomniane - przeciwdziałanie praniu
    brudnych pieniędzy.

    by znać kto co i jak

    ale czy wymagane? nie mam danych, domyślam się że tak -> KYC

  • 6. Data: 2018-03-28 21:07:36
    Od: niko <k...@b...net>

    ale ZCP to w aliorze można założyć przez przelew, więc klient zweryfikowany

  • 7. Data: 2018-03-28 21:34:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Zbynek Ltd. pisze tak:

    > Czy podawanie Walutmatowi nr PESEL i pełnych danych dowodu
    > osobistego jest bezpieczne? Czy rzeczywiście mają prawo przetwarzać
    > pełne dane osobowe? W tym numer, data ważności.

    Chyba oczadzieli kiedy jest Alior i Transferwise.
    Może i mają prawo ale im nie podam.

    Po za tym Alior Kantor jest chyba bankiem.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 8. Data: 2018-03-29 09:04:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    Dawid Rutkowski napisał(a) :

> [...]

    >W wielu miejscach żądano bezprawnie wielu różnych danych.
    >Przyzwyczaiłem się by ignorować te żądania:-) Dopóki można korzystać

    To chyba rzadkosc.
    Te komputery takie cwane, ze jak ktos ustawi "pole obowiazkowe" to sie
    nie da dalej.
    Mozna wpisac spacje, czy minus .... ale PESEL bywa sprawdzany na
    poprawnosc.

    A gdzies tam w tle ... podatek od zysku :-)

    J.

  • 9. Data: 2018-04-17 01:45:34
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2018-03-28 18:27, szsz pisze:

> [...]
    > to jaka roznica miedzy kantorem a walutomatem? no moze waluta jest
    > zakupiona ciut pozniej bo w walutomacie ciut szybciej osiaga ustawiona cene

    Zastanawiam się nad AliorKantorkiem, bo ostatnio zdarza mi się dosyć
    regularnie kupować na AliExpress i mBąkowe przeliczniki walutowe +
    narzut za płatność kartą (VISA) są cokolwiek słabe, chociaż nie powiem -
    płatności działają błyskawicznie. Opłaca się założyć do zakupów na Ali?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 10. Data: 2018-04-17 10:38:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jeśli mBąk, to się zdecyduj, czy marne są kursy walutowe czy też narzut za płatność
    visą.
    Bo jeśli visa złotówkowa, to mBąkowy jest tylko narzut 5,9%. Plus kurs visy (jakieś
    0,4%) - ale visy, a nie mBąka.
    A jeśli visa walutowa, to są tylko kursy mBąka (jeśli kupujesz walutę w mBąku), a
    narzutu nie ma.
    Chyba że robisz jakąś głupotę typu płatność w dolarach kartą visa wydaną do konta w
    euro - wtedy rzeczywiście będziesz miał i kurs (jeśli kupujesz euro w mBąku - choć
    zobacz jeszcze mKantor, tam kursy mogą być dobre - ale trzeba uważać, bo każdy ma
    inne, nie tak jak w kantorze aliora - ja mam np. nie najgorsze, np. teraz mogę kupić
    euro w mBąku po 4,1799, podczas gdy w IKA 4,1739 - ale mam status vip z dawnych
    czasów) i narzut.

    A założyć IKA na naprawdę się opłaca. Jest za darmo, zakładasz przelewem, więc bez
    zawracania głowy. Karty darmowa na 4 lata jeśli zrobisz choć jedną transakcję w ciągu
    6 miesięcy od wydania. System bez zbędnych pierdółek.
    Do zapamiętania tylko zasada płacenia kartami:
    - płatności w euro robić tylko kartą do konta w EUR,
    - płatności w funtach tylko kartą do konta w GBP,
    - płatności we wszystkich innych walutach (oprócz złotówek), czyli w szczególności w
    dolarach USA, robić kartą do konta w USD.