  • 1. Data: 2018-03-29 10:59:34
    Temat: Jak wypłacić walutę USD/EUR z TMUB/Sync?
    Od: jakson <j...@g...com>

    Jak najtaniej wypłacić USD i EUR z kont walutowych w T-Mobile Usługi Bankowe?

    W lato 2017 przelewałem USD i EUR między TMUB a Alior Kantor bez żadnych opłat.
    Dziś chciałem przelać USD z TMUB do Alior Kantor i:
    - normalny SHA - 30zł (wygląda, że kantor nie pobierze opłaty za przyjęcie przelewu)
    - normalny OUR - 70zł
    - wypłata w kasie innego banku (o ile inny bank to realizuje) 5zł + ew. koszty tego
    innego banku
    Dodatkowo:
    - przelewów walutowych nie ma w aplikacji mobilnej (tylko przez www)
    - szablony przelewów walutowych, które zawsze działały nagle przestały - musiałem
    ponownie wybrać typ SWIFT i wybrać kod SWIFT, mimo, że w szablonach mam już typ SWIFT
    wraz z poprawnym kodem (ALBPPLPWXXX)

    Z EUR jest nieco lepiej, tzn. to samo co powyżej + dodatkowo:
    - przelew europejski (pilny SHA) - 5zł (wygląda, że konto docelowe nie zostanie
    obciążone)
    - wypłata EUR z bankomatu w Polsce - 0zł (akurat mam takie w drodze do pracy)

    Co do EUR to wypłacę z bankomatu.
    Co do USD najlepszą opcją wydaje się wypłata w kasie innego banku - tylko jakie banki
    to realizują i gdzie wyjdzie to najtaniej? (zawsze robiłem to w Aliorze)

    PS
    Zamiana USD na PLN nie wchodzi w grę - TMUB ma kurs kupna o ok. 15gr niższy niż
    kantor, czyli na $1000 jestem ~150zł w plecy, czyli nawet OUR wyjdzie taniej.

  • 2. Data: 2018-03-29 12:11:11
    Temat: Re: Jak wypłacić walutę USD/EUR z TMUB/Sync?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    NIE WYPŁACAJ euro z bankomatu, stracisz na maxa!

  • 3. Data: 2018-03-29 12:49:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ufff, mam nadzieję, że Cię alior nie nabrał na "wypłatę EUR z bankomatu w Polsce".
    Zapłaciłbyś za to ponad 10%.
    Swoją drogą fajną pozycja w TOiP - czysta podpucha, usługa, która nie tylko nie
    istnieje, ale jeszcze może wpuścić w maliny.
    A te maliny to bankomaty euronetu w Polsce - w nich się nie wypłaca euro, nawet kartą
    do konta w euro - tylko się kupuje euro za złotówki.
    Kartą do konta w euro bez kosztów wypłacisz euro w bankomacie - ale tylko w kraju
    strefy euro (i chyba jeszcze w Danii, i chyba w Szwecji).
    W Polsce, jak się na to nabierzesz, to zapłacisz euronetowi za kupno euro za złotówki
    wg kursu euronetu (chyba z 5%) - a ponieważ na koncie przypisanym do tej karty w
    aliorze masz euro, to dodatkowo zapłacisz tymi euro za złotówki aliorowi wg kursu
    aliora (7,5%).

    Więc dla euro najtaniej wyjdzie przelew do IKA i wypłata w kasie aliora.
    Zapewne podobnie będzie dla USD - te "koszty innego banku" mogą być wysokie.
    Ktoś tu ostatnio pisał, że przelew walutowy z różowego T do IKA jest jednak darmowy,
    mimo pogróżek w ST - ale słowa nie dam, bo nie testowałem.

  • 4. Data: 2018-03-29 13:52:32
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Ktoś tu ostatnio pisał, że przelew walutowy z różowego T do IKA jest jednak
    darmowy, mimo pogróżek w ST - ale słowa nie dam, bo nie testowałem.

    Ja niedawno wyczyściłem wszystkie osady z kont walutowych T-Mobile
    przelewając na konta Alior Kantor. Bez opłat.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 5. Data: 2018-03-29 16:17:48
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Kartą do konta w euro bez kosztów wypłacisz euro w bankomacie - ale tylko w kraju
    strefy euro (i chyba jeszcze w Danii, i chyba w Szwecji).
    W oddziale City widziałem bankomat walutowy. Chyba Citi a nie Euronetu.
    Jak kiedyś się dorobię kont walutowych w Citi to się też dowiem, czy to
    jest bez kosztów.
    P.G.

  • 6. Data: 2018-03-29 16:29:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >W oddziale City widziałem bankomat walutowy. Chyba Citi a nie
    >Euronetu.

    Bankomaty z Euro sa w kraju czestsze, ale rozliczenia z nimi bardziej
    skompikowane.

    J.

  • 7. Data: 2018-03-29 16:54:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >A te maliny to bankomaty euronetu w Polsce - w nich się nie wypłaca
    >euro, nawet kartą do konta w euro - tylko się kupuje euro za

    Ale jak ladnie potrafia opisac
    http://www.euronetpolska.pl/p,282,_wyplata_eur.html

> [...]
    >koncie przypisanym do tej karty w >aliorze masz euro, to dodatkowo
    >zapłacisz tymi euro za złotówki aliorowi wg kursu aliora (7,5%).

    Co chwila tam pisza "dla kart o innej walucie rozliczeniowej niz EUR",
    ale tak jakos niewyraznie.

    I w swietle powyzszego ... to ile ja wlasciwie zaplace, jesli
    "Wypłata EUR realizowana jest bez opłat pobieranych przez Euronet
    (Euronet Polska oraz Euronet 360 Finance Limited) "

    Tylko tyle, ile moj bank zgarnie za przewalutowanie ? (a to moze byc
    6%, az tyle)

    A co sie stanie, jak wsadze karte rozliczana w EUR ?
    Odmowa wyplaty, czy podwojne przewalutowanie ?

    J.

  • 8. Data: 2018-03-29 17:05:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 29 marca 2018 16:17:44 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> [...]
    > W oddziale City widziałem bankomat walutowy. Chyba Citi a nie Euronetu.
    > Jak kiedyś się dorobię kont walutowych w Citi to się też dowiem, czy to

    A, to jest chlubny wyjątek.
    O ile citi czegoś nie zmieniło w TOiP od czasu, jak nie mam konta, to rzeczywiście
    jest to bankomat w Polsce, gdzie można wypłacić za darmo EUR czy USD - ale tylko
    debetówką citi. Choć może być jeszcze taki wymóg, by w chwili wypłaty była podpięta
    pod konto w EUR czy USD - a to się robi ręcznie, citek nie ułatwia, a wręcz pułapki
    zastawia ;>
    Ale wyjątek drobniutki - wg karty.pl citek ma raptem 57 bankomatów. Ile z nich ma
    funkcję wypłaty EUR/USD - nie wiem, ale na pewno nie wszystkie.

    A jak masz citi priority - a chyba masz - to konta walutowe są bez dodatkowych opłat,
    zakładasz kliknięciem w ST.
    Waluty oczywiście w citi nie kupuj (chyba że ma citi gold, ale chyba nie masz) - kup
    w IKA i przelej za darmo do citka.

  • 9. Data: 2018-03-29 18:02:05
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    opłat, zakładasz kliknięciem w ST.
    > Waluty oczywiście w citi nie kupuj (chyba że ma citi gold, ale chyba nie masz) -

    Jesteś lepszy od Google/Facebook - wszystko o mnie wiesz :).

    Jak będę miał potrzebę to tak zrobię, ale średnia moich wyjazdów za
    granicę to 1 na 10 lat (dopisz do bazy wiedzy, zanim RODO zabroni).
    P.G.

  • 10. Data: 2018-03-29 23:01:06
    Od: Glaukon <r...@g...com>

> [...]
    > A te maliny to bankomaty euronetu w Polsce - w nich się nie wypłaca euro, nawet
    kartą do konta w euro - tylko się kupuje euro za złotówki.

    Dzisiaj był o tym artykuł u Samcika. Nie tylko za złotówki, bez problemu
    można również kupić euro za euro - dla przykładu 100 euro kosztuje 117 euro :)