  • 11. Data: 2018-04-17 18:20:30
    Temat: Re: Walutomat chce PESEL i dane dowodu osobistego
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2018-04-17 10:38, Dawid Rutkowski pisze:
    > Jeśli mBąk, to się zdecyduj, czy marne są kursy walutowe czy też narzut za płatność
    visą.
    > Bo jeśli visa złotówkowa, to mBąkowy jest tylko narzut 5,9%. Plus kurs visy (jakieś
    0,4%) - ale visy, a nie mBąka.
    > A jeśli visa walutowa, to są tylko kursy mBąka (jeśli kupujesz walutę w mBąku), a
    narzutu nie ma.
    > Chyba że robisz jakąś głupotę typu płatność w dolarach kartą visa wydaną do konta w
    euro - wtedy rzeczywiście będziesz miał i kurs (jeśli kupujesz euro w mBąku - choć
    zobacz jeszcze mKantor, tam kursy mogą być dobre - ale trzeba uważać, bo każdy ma
    inne, nie tak jak w kantorze aliora - ja mam np. nie najgorsze, np. teraz mogę kupić
    euro w mBąku po 4,1799, podczas gdy w IKA 4,1739 - ale mam status vip z dawnych
    czasów) i narzut.

    > A założyć IKA na naprawdę się opłaca. Jest za darmo, zakładasz przelewem, więc bez
    zawracania głowy. Karty darmowa na 4 lata jeśli zrobisz choć jedną transakcję w ciągu
    6 miesięcy od wydania. System bez zbędnych pierdółek.
    > Do zapamiętania tylko zasada płacenia kartami:
    > - płatności w euro robić tylko kartą do konta w EUR,
    > - płatności w funtach tylko kartą do konta w GBP,
    > - płatności we wszystkich innych walutach (oprócz złotówek), czyli w szczególności
    w dolarach USA, robić kartą do konta w USD.

    Te zasady oczywiście znam. Czy w IKA każda karta jest bezpłatna ( z
    warunkiem transakcji raz na 6-mcy), czy tylko pierwsza? Można mieć 2:
    rozliczaną przez USD i drugą - w EUR?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 12. Data: 2018-04-17 21:12:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 28.03.2018 o 17:04, Zbynek Ltd. pisze:
    > Czy podawanie Walutmatowi nr PESEL i pełnych danych dowodu osobistego
    > jest bezpieczne?

    To podaj jakieś dane z internetu, przecież pełno tego.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2018-04-18 09:12:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > To podaj jakieś dane z internetu, przecież pełno tego.

    A potem pieniądze nie wpłyną i będzie "nie mamy pańskiego płaszcza".

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2018-04-18 09:59:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Można mieć dwie, a nawet trzy, i wszystkie darmowe.
    Jedna transakcja nie jest wymagana co 6 miesięcy, ale jedynie w ciągu pierwszych 6
    miesięcy od wydania karty.
    Oczywiście każdą kartą trzeba zrobić jej "własną" transakcję.
    I daje to darmowość na 4 lata - bo karty się nie odnawiają (a wydawane są na 4 lata).

  • 15. Data: 2018-04-18 10:35:17
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-04-17 o 18:20, Krystek pisze:

    > Te zasady oczywiście znam. Czy w IKA każda karta jest bezpłatna ( z
    > warunkiem transakcji raz na 6-mcy), czy tylko pierwsza? Można mieć 2:
    > rozliczaną przez USD i drugą - w EUR?

    Ja mam 3 sztuki bezpłatnie: euro, dolary USA i funty brytyjskie.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 16. Data: 2018-04-18 13:03:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >kurs visy (jakieś 0,4%) - ale visy, a nie mBąka.
    >A jeśli visa walutowa, to są tylko kursy mBąka (jeśli kupujesz walutę

    A potem czytasz
    https://pdf.mbank.pl/mbankpl/of/tpio/taryfa-osobyfiz
    -15-03-2018.pdf

    7. Prowizja od transakcji bezgotówkowych -1) 0zl

    -1) Dla kart Visa: przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat
    gotówki dokonywanych kartami mBank pobiera dodatkowo prowizję za
    przewalutowanie transakcji w wysokości 5,9% od wartości transakcji.
    Dla kart MasterCard: w przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat
    gotówki, dokonanych w walucie rozliczeniowej,
    mBank pobiera dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji w
    wysokości 2% wartości transakcji.
    W przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki, dokonanych w
    walucie innej niż waluta rozliczeniowa lub PLN, mBank pobiera
    dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji w wysokości 3%
    wartości transakcji.

    No i strasznie mnie interesuje te 2% dla MC ...

    J.

  • 17. Data: 2018-04-18 14:40:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Koszty zagranicznych transakcji kartowych w mBąku dla opornych:
    1) Visa - rozliczane w PLN
    - prowizja mBąka - 5,9%
    - narzut kursowy visy - ok. 0,4%
    - razem koszt ok. 6,3% dla dowolnej waluty (innej niż PLN)
    2) MC - rozliczane w EUR
    - prowizja mBąka - 2% dla płatności w EUR, 3% dla płatności w innych walutach niż PLN
    i EUR,
    - narzut kursowy mc - ok. 0,2% - dla płatności w innych walutach niż PLN i EUR,
    - narzut kursowy mBąka EUR->PLN - ok. 3%
    - razem koszt ok. 5% dla płatności w EUR, ok. 6,2% dla innych walut niż PLN i EUR.

  • 18. Data: 2018-04-18 16:01:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Koszty zagranicznych transakcji kartowych w mBąku dla opornych:

    Ale czemu zagranicznych ? Tam nigdzie nie pisalo, ze zagranicznych :-)

    >1) Visa - rozliczane w PLN
    >- prowizja mBąka - 5,9%
    >- narzut kursowy visy - ok. 0,4%
    >- razem koszt ok. 6,3% dla dowolnej waluty (innej niż PLN)

    >2) MC - rozliczane w EUR

    Piszesz o karcie rozliczanej w EUR/do konta w EUR ?

    >- prowizja mBąka - 2% dla płatności w EUR, 3% dla płatności w innych
    >walutach niż PLN i EUR,

    tak ot, nawet jak platnosc EUR i karta rozliczana EUR ?

    >- narzut kursowy mc - ok. 0,2% - dla płatności w innych walutach niż
    >PLN i EUR,
    >- narzut kursowy mBąka EUR->PLN - ok. 3%

    ale to jak rozumiem, gdy karta MC rozliczana w PLN ?
    I oprocz tego prowizja z pierwszego podpunktu ?

    >- razem koszt ok. 5% dla płatności w EUR, ok. 6,2% dla innych walut
    >niż PLN i EUR.

    Dobra, chowam gleboko i nie bede sie zastanawial jak rozumiec tabele
    :-(

    J.

  • 19. Data: 2018-04-19 21:26:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 18.04.2018 o 09:12, Liwiusz pisze:
    > A potem pieniądze nie wpłyną i będzie "nie mamy pańskiego płaszcza".

    Na przelewie widziałeś kiedyś numer PESEL? Inna sprawa że pozostałych
    danych też nic nie weryfikuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2018-04-20 05:30:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Na przelewie widziałeś kiedyś numer PESEL?

    Wykonując przelew mam jednoznaczny dowód, że go wykonałem. Wpłacając we
    wpłatomacie na fikcyjne dane zamykam sobie drogę do reklamacji, bo bank
    powie, że nie jestem stroną dokonującą wpłaty.

    --
    Liwiusz