    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 17 Apr 2018 01:38:28 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Walutomat chce PESEL i dane dowodu osobistego
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jeśli mBąk, to się zdecyduj, czy marne są kursy walutowe czy też narzut za płatność
    visą.
    Bo jeśli visa złotówkowa, to mBąkowy jest tylko narzut 5,9%. Plus kurs visy (jakieś
    0,4%) - ale visy, a nie mBąka.
    A jeśli visa walutowa, to są tylko kursy mBąka (jeśli kupujesz walutę w mBąku), a
    narzutu nie ma.
    Chyba że robisz jakąś głupotę typu płatność w dolarach kartą visa wydaną do konta w
    euro - wtedy rzeczywiście będziesz miał i kurs (jeśli kupujesz euro w mBąku - choć
    zobacz jeszcze mKantor, tam kursy mogą być dobre - ale trzeba uważać, bo każdy ma
    inne, nie tak jak w kantorze aliora - ja mam np. nie najgorsze, np. teraz mogę kupić
    euro w mBąku po 4,1799, podczas gdy w IKA 4,1739 - ale mam status vip z dawnych
    czasów) i narzut.

    A założyć IKA na naprawdę się opłaca. Jest za darmo, zakładasz przelewem, więc bez
    zawracania głowy. Karty darmowa na 4 lata jeśli zrobisz choć jedną transakcję w ciągu
    6 miesięcy od wydania. System bez zbędnych pierdółek.
    Do zapamiętania tylko zasada płacenia kartami:
    - płatności w euro robić tylko kartą do konta w EUR,
    - płatności w funtach tylko kartą do konta w GBP,
    - płatności we wszystkich innych walutach (oprócz złotówek), czyli w szczególności w
    dolarach USA, robić kartą do konta w USD.