  • 1. Data: 2003-10-02 19:55:33
    Temat: WIBOR 3M: z 5,1 do 5,23 i wyzej!
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@t...pl>

    jak w temacie. Co o tym sadzicie? Czytalem tyle ostrzeżeń przed kredytem
    walutowym, a WIBOR 3M tez ostatnio wzrósł i to znacznie. Jakie są tego
    przyczyny, co bedzie dalej?

    Przyjazny Andrzej
    GG: 1570707; ICQ: 175468603
    E-mail: a...@l...pl; a...@t...pl
    "Adela wracała w świetliste poranki"

  • 2. Data: 2003-10-02 22:08:35
    Temat: Re: WIBOR 3M: z 5,1 do 5,23 i wyzej!
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Przyjazny Andrzej napisal/a:
    > jak w temacie. Co o tym sadzicie? Czytalem tyle ostrzeżeń przed
    > kredytem walutowym, a WIBOR 3M tez ostatnio wzrósł i to znacznie.
    > Jakie są tego przyczyny, co bedzie dalej?

    w skrócie przyczyna jest taka: rząd gorączkowo próbuje sprzedawać obligacje,
    ale coraz więcej jest niepewności wśród inwestorów, więc rząd musi podnosić
    ich oprocentowanie. To powoduje, że banki nie są już skłonne pożyczać między
    sobą kasę na 5% tylko np. na 5.2% (zawsze to pewniejszy i bardziej płynny
    pieniądz niż kredyt dla "ludności").
    co będzie dalej? - pewnie jeszcze gorzej :((( aż do jasnego komunikatu
    popartego działaniami z ich strony - program ograniczania wydatków, reforma
    finansów i ograniczenie zadłużania.

    Zbiggy

  • 3. Data: 2003-10-03 05:27:01
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > popartego działaniami z ich strony - program ograniczania wydatków, reforma

    Jest to niewątpliwie jedna z głównych przyczyn. Zauważcie jednak o ile w
    ostatnim czasie wzrósł kurs EURO lub CHF. Ludzie mający kredyt w walucie
    stracili (na dzisiaj) znacznie więcej niz przy kredytach w PLN. Im wzrósł (w
    PLN) CAŁY niespłacony kapitał.
    Pozdrowienia Tensor1

  • 4. Data: 2003-10-03 07:40:14
    Od: "exxon" <j...@f...id.pl>

    tak tylko ile oni w tym czasie oddali kapitalu a ile odsetek ;)

  • 5. Data: 2003-10-03 09:15:23
    Od: "Janoush" <janusz_a223a @ skrzynka.pl>

> [...]
    > stracili (na dzisiaj) znacznie więcej niz przy kredytach w PLN. Im wzrósł

    Nie chcę się kłócić, ale...

    Mam kredyt w CHF. Ratę płacę co miesiąc ratę w granicach 880 - 950 zł w
    zależności od aktualnego kursu CHF.

    Na targach mieszkaniowych we wrześniu poprosiłem o symulację spłat kredytu w
    PLZ w stoisku KB. Podałem wysokość kredytu taką, w jakiej wys. kredyt
    dostałem, tzn. 170 kPLZ (Obecnie mam 192 kPLZ ze względu na kurs CHF - Na
    szczęście nie wypłacony, a do wykorzystania dodatkowe 22 kPLZ :) )
    I okazało się, że w moim przypadku musiałbym płacić ok. 1400 PLZ raty.

    Gdzie tu konkuremcyjność kredytu w PLZ ??
    Oprocentowanie w CHF mam 3,5 % w Multi.

    Pozdrawiam
    Janusz

  • 6. Data: 2003-10-03 10:10:55
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > dostałem, tzn. 170 kPLZ (Obecnie mam 192 kPLZ ze względu na kurs CHF -  Na
    > szczęście nie wypłacony, a do wykorzystania dodatkowe 22 kPLZ  :) )

    No to jak wziąłes ten kredyt w CHF czy nie? Jeżeli wziałeś w przeliczeniu 170
    kPLN a obecnie masz zadłużenie 192 kPLN mimo spłaty iluś tam rat (w tym ray
    kapitałowych) to jesteś super do tyłu (efekt wzrostu kursu sprzedaży CHF). Czy
    Ty aby dobrze rozumiesz mechanizm kredytów denominowanych. Mam nadzieje, że tak
    tylko nie precyjnie sie wypowiedziałeś.
    Pozdrowienia tensor1

  • 7. Data: 2003-10-03 10:12:54
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    > tak tylko ile oni w tym czasie oddali kapitalu a ile odsetek ;)

    A jeżeli ten kurs CHF sie utrzyma a może jeszcze pójdzie w góre?
    Tensor1

  • 8. Data: 2003-10-03 10:28:47
    Od: "exxon" <j...@f...id.pl>

    rata wzrosnie
    ale i tak % ilosc kapitalu bedzie oddawal wieksza niz przy analogicznym
    kredycie w pln

  • 9. Data: 2003-10-03 20:00:40
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik napisal/a:

> [...]
    > wzrostu kursu sprzedaży CHF). Czy Ty aby dobrze rozumiesz mechanizm
    > kredytów denominowanych. Mam nadzieje, że tak tylko nie precyjnie sie

    ja to rozumiem tak - decyzja została wydana: przyznano kredyt na X CHF, w
    chwili wydania decyzji równowartość 170k zł. Po dzisiejszym kursie X CHF
    kosztuje 192 kzł, więc Janouch się cieszy, że mu się przyznany kredyt
    zwiększył. Jeszcze go nie uruchomił. Tyle że (to jest moja teoria, bo nie
    brałem w walucie (i dobrze - Z :)))) bank badał zdolność kredytową Janusza i
    przyznał mu kredyt w PLN (chyba że pracuje w Helvetii) więc po dzisiejszym
    kursie dostałby kredyt X * 170/192 CHF.

    Pozdrawiam,
    Zbig

  • 10. Data: 2003-10-04 07:27:26
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > przyznał mu kredyt w PLN (chyba że pracuje w Helvetii) więc po dzisiejszym

    Dokładnie tak. Bank pada zdolność w PLN i w tym przypadku przyznał kredyt w
    wysokości 170k zl. I tyle Janouch dostanie a nie WIĘCEJ. Cieszyć się może z
    tego, że będzie to odpowiadało mniejszej wartości w CHF.
    Tensor 1
    PS. Chyba, że dla kolegi J. są specjalne warunki.