  • 1. Data: 2003-10-02 13:56:06
    Temat: Stała cyfra kontrolna
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Hej
    Mam pytanie - czy są jeszcze jakieś inne banki poza PKO-Inteligo które mają
    stałącyfrękontrolną - jeżeli tak to proszę podajcie numer rozliczeniowy i
    wartośc tej cyfry.
    Dzieki!!!

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę
    i wąglika probóweczkę. Raz, dwa, trzy, dziś Allacha spotkasz Ty !

  • 2. Data: 2003-10-02 14:35:56
    Temat: Re: Stała cyfra kontrolna
    Od: "david" <d...@p...fm>

> [...]
    mają
    > stałącyfrękontrolną - jeżeli tak to proszę podajcie numer rozliczeniowy i

    stała cyfra kontrolna wynika z tego że PKO zaczął stosować projekty NRB
    zanim uchwalono ostateczną wersję jak nr NRB ma wyglądać, do czerwca
    przyszłego roku to MUSI się zmienić gdyż jak wiadomo cyfra kontrolna to
    wynik z pewnego algorytmu i dla każdego rachunku nie może on być taki sam.
    ja znam tylko PKO BP ze stałą (już niedługo) cyfrą kontrolną.

    pozdr
    david

  • 3. Data: 2003-10-02 14:52:03
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    blhd6m$iag$...@n...news.tpi.pl,
    david <d...@p...fm>:

> [...]
    > kontrolna to wynik z pewnego algorytmu i dla każdego rachunku nie
    > może on być taki sam. ja znam tylko PKO BP ze stałą (już niedługo)

    Bzdura.
    To co, według Ciebie w Polsce jest tylko 100 rachunków?

    Poza tym stałą liczbę kontrolną (nie cyfrę) wprowadzł BGP, nie PKO.

    --
    Robert

  • 4. Data: 2003-10-02 15:31:10
    Od: "david" <d...@p...fm>

    > Bzdura.
    > To co, według Ciebie w Polsce jest tylko 100 rachunków?

    coś przydała by się lekcja czytania ze zrozumieniem - ja nigdzie nie
    napisałem że jest 100 rachunków, napisałem że nie może być tak by każdy
    rachunek miał tą samą liczbę kontrolną !!! napisałem że jest ona wynikiem z
    algorytmu i to wszystko - prawda !?!

    > Poza tym stałą liczbę kontrolną (nie cyfrę) wprowadzł BGP, nie PKO.

    mój błąd miałem napisać cyfry kontrolne ew. liczba kontrolna;
    co to jest BGP ??? znaczy się jaka jest jego pełna nazwa ?

    pozdr
    david

  • 5. Data: 2003-10-02 15:37:03
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    blhgcg$s5i$...@a...news.tpi.pl,
    david <d...@p...fm>:

    > coś przydała by się lekcja czytania ze zrozumieniem - ja nigdzie nie
    > napisałem że jest 100 rachunków, napisałem że nie może być tak by
    > każdy rachunek miał tą samą liczbę kontrolną !!!

    Może tak być.
    Z tym 100 chodzilo mi o to, że jeśli mogą być 2 z takim samym (myslalem, ze
    to negujesz), mogą i 3, i 4 ... itd. ... wszystkie. Wydawało mi się to jasne
    i dla Ciebie, stąd mój argument - okazał się jednak mało przekonujący dla
    Ciebie.

    Ale nie trzeba sie spierac na gruncie teoretycznym. Tak jest w Inteligo i
    jest to w pelni zgodne z NRB. Czyli mozna.

    > napisałem że jest
    > ona wynikiem z algorytmu i to wszystko - prawda !?!

    To ostatnie - prawda.

    > mój błąd miałem napisać cyfry kontrolne ew. liczba kontrolna;
    > co to jest BGP ??? znaczy się jaka jest jego pełna nazwa ?

    Chodzi mi o poprzedniego wlasciciela Inteligo. Chyba BGBP, sorki. Nie chce
    mi sie szukac, wybacz.

    --
    Robert

  • 6. Data: 2003-10-02 15:37:17
    Od: "Michał Witkowski" <m...@t...pl>

    Użytkownik "david" <d...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > napisałem że jest 100 rachunków, napisałem że nie może być tak by każdy
    > rachunek miał tą samą liczbę kontrolną !!! napisałem że jest ona wynikiem

    Ale ta liczba kontrolna w Inteligo jest obliczana wg algorytmu, po prostu
    przydzielaja rachunkom taki nr, ze zawsze wychodzi ta sama liczba (50).

    Pozdrawiam, Michal Witkowski
    Usun NOSPAM z adresu
    m...@N...pl
    gg: 3757222

  • 7. Data: 2003-10-02 18:07:47
    Od: "Kuba, Łódź" <k...@n...pl>

> [...]
    > wynik z pewnego algorytmu i dla każdego rachunku nie może on być taki sam.
    > ja znam tylko PKO BP ze stałą (już niedługo) cyfrą kontrolną.

    czy mam rozumieć, że numery kont w Inteligo ulegną zmianie?

  • 8. Data: 2003-10-02 18:50:40
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

    W artykule blhphi$nsk$...@n...onet.pl,
    niejaki(a): Kuba, Łódź z adresu <k...@n...pl> napisał(a):
    > Użytkownik "david" <d...@p...fm> napisał w wiadomości

    > czy mam rozumieć, że numery kont w Inteligo ulegną zmianie?

    Oczywiście że nie. Identyfikator rachunku bankowego przyjęty w Inteligo
    jest już zgodny ze standardem NRB i nie wymaga zmian. Zmian wymaga
    numeracja w samym PKO BP SA które jest właścicielem Inteligo. Wcześniej
    był nim Bankgesellschaft Berlin AG.

  • 9. Data: 2003-10-02 19:43:50
    Od: "seb" <n...@a...pl>

    > Ale ta liczba kontrolna w Inteligo jest obliczana wg algorytmu, po prostu
    > przydzielaja rachunkom taki nr, ze zawsze wychodzi ta sama liczba (50).

    No w końcu ktoś Davidowi wytlumaczyl, juz mialem pisac uzasadnienie
    matematyczne :)
    Najkrocej rzecz biorac:

    50 = 10+40
    50 = 20+30
    itd...

    oczywiscie algorytm NRB to nie dodawanie, ale o to samo chodzi ;)

    Seb

  • 10. Data: 2003-10-02 21:30:54
    Od: "david" <d...@p...fm>

    > Ale nie trzeba sie spierac na gruncie teoretycznym. Tak jest w Inteligo i
    > jest to w pelni zgodne z NRB. Czyli mozna.

    tylko że w poście moim wyżej odniosłem się do PKO BP a nie samego Inteligo,
    a PKO BP ma nr rachunków niezgodne z ostatecznie przyjętą formułą NRB

    pozdr
    david