  • 1. Data: 2003-10-02 15:21:21
    Temat: Banki internetowe a kontrola dewizowa
    Od: "Lukasz" <p...@i...pl>

    Witam!
    Przy wpłacaniu na rachunek nierezydenta prowadzony w Kredyt Banku- poprzez
    wypełnienie odpowiedniego formularza w oddziale Kredyt Banku właśnie - kwoty
    60 zł (gotówką) została przeprowadzona kontrola dewizowa (musiałem napisać
    oświadczenie, że pieniądze nie pochodzą z działalności gospodarczej).
    A jak jest przeprowadzana kontrola dewizowa przy dokonywaniu przelewu z
    rachunku w banku internetowym, który nie posiada oddziałów "rzeczywistych",
    na rachunek NIEREZYDENTA prowadzony w polskim banku? Czy ktoś ma
    doświadczenia w tym zakresie?
    Moje pytanie dotyczy kwot poniżej 2000 euro.
    Z góry dziękuję.

    Łukasz Baran

  • 2. Data: 2003-10-02 19:34:58
    Temat: Re: Banki internetowe a kontrola dewizowa
    Od: "veni VIDI vici" <s...@o...pl>

    Gdy wysyłałem kasę z Inteligo (firmowe) do Austrii wyświetlił się
    komunikat, że jeśłi wysyłam do nierezydenta to powinienem skontaktować
    się z konsultantem. (zresztą ten komunikat chyba zawsze wyskakuje,
    również przy przelewach krajowych).
    Skontaktowałem się , Pan podał numer faksu na który przesłałem fakturę
    i przelew poszedł.
    Konsultant uprzedził jednak, że gdy bedą potrzebowali dodatkowych
    informacji to przedzwonią. Nie zadzwonili:)

    PZDr

    Quba
    www.superszkolenia.pl - Czy już sie zapisałeś na DARMOWY kurs?

  • 3. Data: 2003-10-02 20:13:59
    Od: "MarSzal" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!(.........) została przeprowadzona kontrola dewizowa (musiałem
    napisać
    > oświadczenie, że pieniądze nie pochodzą z działalności gospodarczej).
    nie na tym polega "kontrola dewizowa", ktoś Cię wprowadził w błąd lub
    wprowadzasz nas

  • 4. Data: 2003-10-02 20:14:26
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik veni VIDI vici <s...@o...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:blhuj1$asb$...@a...news.tpi.pl...

    > Gdy wysyłałem kasę z Inteligo (firmowe) do Austrii wyświetlił się

    Jak to robiłeś? Z firmowego można robić przelewy za granicę?

  • 5. Data: 2003-10-02 21:15:00
    Od: f...@y...cum (Piotr)

    On Thu, 2 Oct 2003 22:14:26 +0200, "corner" <c...@i...pl> wrote:

    >Jak to robiłeś? Z firmowego można robić przelewy za granicę?

    Ja rozumiem ze ten przelew byl na konto zagranicznej firmy w Polskim
    banku - sam to robie od czasu do czasu - nic nigdy nie zglaszalem bo
    nie wiedzialem (wiem wiem - nieznajomosc prawa nie chroni...)
    BTW czy ten komunikat w Inteligo nie jest zaszloscia sprzed
    nowelizacji prawa dewizowego?

    --
    Piotr

  • 6. Data: 2003-10-03 12:51:05
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik Piotr <f...@y...cum> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:f...@n...terane
    ws.com...

    > BTW czy ten komunikat w Inteligo nie jest zaszloscia sprzed
    > nowelizacji prawa dewizowego?

    Nie wiem, ale komunikat zaczął się pojawiać w okolicach 1 kwietnia tego
    roku. Niektórzy na grupie myśleli, że to żart.