  • 1. Data: 2003-10-29 08:03:47
    Temat: W jakiej walucie kredyt mieszkaniowy
    Od: "Bartek" <b...@p...fm>

    Witam
    Od pewnego czasu zastanawiam się nad kredytem w PLN jednak ostatnio pare
    osób przekonuje mnie do CHF. Jest to kuszące chociażby ze względu na
    wysokość spłacanych rat.
    Co sądzicie o tej walucie i czy warto się zainteresować.
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2003-10-29 09:58:31
    Temat: Re: W jakiej walucie kredyt mieszkaniowy
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    "Bartek" <b...@p...fm> wrote in message

    > Co sądzicie o tej walucie i czy warto się zainteresować.
    > Pozdrawiam

    Przejrzyj kurs np z ostatnich czterech lat, wylosuj ze trzy momenty w tym
    czasie i zasymuluj sobie historie splaty kredytu ...

  • 3. Data: 2003-10-29 10:06:52
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > wysokość spłacanych rat.
    > Co sądzicie o tej walucie i czy warto się zainteresować.

    Prześledź kurs CHF - zapewne ostatnio zwyżkuje tak jak EURO.
    Poczytaj też analizy runku walutowego.
    Jeśli dojdziesz do wniosku, że niższa rata kredytu w stosunku do PLN
    zrekompensuje Ci ewentualne ryzyko wzrostu kursu waluty, to możesz wziąć w
    walucie. Jeśli boisz się ryzyka kursowego, a nie boisz się ryzyka wzrostu
    WIBORU to weź w PLN.
    Na dwoje baka wróżyła :-))

    Pozdraiwam
    Robert Wicik

  • 4. Data: 2003-10-29 10:17:49
    Od: "Lesio5" <I...@w...peel>

    Użytkownik "Ijon" <i...@b...pl> napisał w wiadomości
    > "Bartek" <b...@p...fm> wrote in message

    > Przejrzyj kurs np z ostatnich czterech lat, wylosuj ze trzy momenty w tym
    > czasie i zasymuluj sobie historie splaty kredytu ...

    RAda troche glupawa, bo 4 lata temu byly zupelnie inne oprocentowania w PLN
    i CHF.

    --
    Leszek Grelak vel Lesio5
    Winietu jest poPOLdolony

  • 5. Data: 2003-10-29 13:18:54
    Od: "Rafal" <t...@i...pl>

> [...]
    > wysokość spłacanych rat.
    > Co sądzicie o tej walucie i czy warto się zainteresować.

    to ja dodam jeszcze tylko:
    nie patrz na procenty tylko na roznice pomiedzy kursem skupu i sprzedazy bo
    kredyt bedziesz mial przeliczany na zlotowki jednym a splacal raty drugim :(

  • 6. Data: 2003-10-29 15:08:16
    Od: "exxon" <j...@f...id.pl>

    chyba ze istnieje mozliwosc otwarcie subkonta walutowego ;) np fortis

  • 7. Data: 2003-10-29 15:43:54
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    "Lesio5" <I...@w...peel> wrote in message

    > Użytkownik "Ijon" <i...@b...pl> napisał w wiadomości

    > RAda troche glupawa, bo 4 lata temu byly zupelnie inne oprocentowania w
    PLN
    > i CHF.

    A jaka masz gwarancje co bedzie za 3 lata ?
    Lepiej wrozyc z fusow ?

  • 8. Data: 2003-10-29 22:12:14
    Od: "Mariusz A. Jasiński" <n...@m...emaila.pl>

    Bartek wrote:
    > Witam
    > Od pewnego czasu zastanawiam się nad kredytem w PLN jednak ostatnio pare
    > osób przekonuje mnie do CHF. Jest to kuszące chociażby ze względu na
    > wysokość spłacanych rat.

    CHF jest tak samo niestabiony jak euro,
    niektórzy mówią że CHF waha się mniej, licząc w groszach to te
    wahnięcia są mniejsze niż euro, ale licząc w procencie to te wahnięcia
    kursów obu tych walut są takie same, wystarczy spojrzeć na wykresy na
    waluty.onet.pl

    reasumując (wg mnie) albo PLN labo USD, który okazał się w ostatnich
    dwóch latach najbardziej stabilny,
    ja osobiście mam kredyt mieszkaniowy w pln i nie żałuję

    MJ

  • 9. Data: 2003-10-30 07:34:57
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz A. Jasiński" <n...@m...emaila.pl> napisał w wiadomości
    > reasumując (wg mnie) albo PLN labo USD, który okazał się w ostatnich
    > dwóch latach najbardziej stabilny,
    > ja osobiście mam kredyt mieszkaniowy w pln i nie żałuję

    W USD trzeba było brać kredyt 2 lata temu, ale czy teraz ???
    Aby nie mieć takich dylematów też wziąłem w PLN :-))

    Pozdraiwam
    Robert Wicik

  • 10. Data: 2003-10-30 08:14:35
    Od: "exxon" <j...@f...id.pl>

    myslac o walutach trzeba patrzyc troche bardziej globalnie

    Fala umocnienia euro ma sie ku koncowi (zmieni sie trend jak gosp USA ruszy)
    Frank jest drogi bo drogie jest euro oraz to ze wszyscy uciekali w zwiazku z
    Irakiem i WTC

    PLN jest dobry ale za drogi ... a poza tym poco przeplacac ?

    Tak czy siak branie USD teraz to samobojstwo ....