  • 1. Data: 2005-04-15 10:41:29
    Temat: Visa ujawnia kursy
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...pl>

    Visa uruchomiła stronę internetową na której można sprawdzić kursy wymiany
    walut stosowane przy płatnościach kartami tej organizacji za granicą. Strona
    ułatwi wszystkim podróżującym osobom dokładne skalkulowanie, ile zapłacą w
    swojej macierzystej walucie za towar zakupiony za granicą.

    http://kartyonline.net/niusy.php?id=1652

    --
    Karol Żwiruk
    Świat Kart: http://KartyOnLine.pl

  • 2. Data: 2005-04-15 10:58:46
    Temat: Re: Visa ujawnia kursy
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Karol Żwiruk napisał(a):

> [...]
    > ułatwi wszystkim podróżującym osobom dokładne skalkulowanie, ile zapłacą w
    > swojej macierzystej walucie za towar zakupiony za granicą.

    No i nareszcie. Szkoda, że tylko przez USD póki co...

    Czyli wyjdą na jaw wszelkie oszustwa (bo jak to nazwać) banków
    polegające na doliczaniu prowizji do przewalutowania, a nie informowaniu
    o tym w TOiP. Warto było czekać. :-)

  • 3. Data: 2005-04-15 19:23:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

> [...]
    > polegające na doliczaniu prowizji do przewalutowania, a nie
    > informowaniu o tym w TOiP. Warto było czekać. :-)

    To co jest istotne to to, ze VISA zaczyna liczyc sobie 1% takze od
    transakcji zagranicznych w walucie rachunku (czytaj - w euro).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2005-04-15 21:20:02
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...wp.pl>

    Dnia Fri, 15 Apr 2005 21:23:09 +0200, Krzysztof Halasa napisal/a:

    > To co jest istotne to to, ze VISA zaczyna liczyc sobie 1% takze od
    > transakcji zagranicznych w walucie rachunku (czytaj - w euro).
    ?? znaczy, ze płacąc kartą rozliczaną w euro, płacąc w euro, VISA
    doliczy 1% a potem bank całośc przeliczy na PLN po swoim kursie??

    --
    Krzysztof Lerski

  • 5. Data: 2005-04-15 21:22:23
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Visa uruchomiła stronę internetową na której można sprawdzić kursy wymiany
    > walut ...
    > http://kartyonline.net/niusy.php?id=1652

    Jeśli Visa publikuje kursy na Twojej stronie,
    to powinieneś się bardziej postarać, żeby była czynna ;-PPP

  • 6. Data: 2005-04-15 21:26:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krzysztof Lerski <k...@w...wp.pl> writes:

    > ?? znaczy, ze płacąc kartą rozliczaną w euro, płacąc w euro, VISA
    > doliczy 1% a potem bank całośc przeliczy na PLN po swoim kursie??

    Nie, to znaczy, ze jesli masz np. niemiecka karte, i bedziesz kupowal
    w np. Irlandii, to zaplacisz o 1% wiecej (zakladajac ze bank nie bedzie
    dodatkowo chcial swojej doli, ale normalnie nie chcial).
    Mimo ze oba kraje maja ta sama walute.

    Oczywiscie to tak dziala z dowolna waluta, ale w praktyce chodzi o euro
    (wczesniej byly waluty narodowe i VISA dodatkowo zarabiala, weszlo euro
    i nie chca tego odpuscic).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2005-04-15 21:40:40
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...wp.pl>

    Dnia Fri, 15 Apr 2005 23:26:08 +0200, Krzysztof Halasa napisal:

> [...]
    > np. Irlandii, to zaplacisz o 1% wiecej (zakladajac ze bank nie bedzie
    > dodatkowo chcial swojej doli, ale normalnie nie chcial). Mimo ze oba kraje
    Rozumiem, że to dotyczy tylko strefy euro?? Jesli mam polską kartę i
    kupuję w włoszech/irlandii/niemczech to nie płace tego więcej?
    a jesli mam polską kartę do rachunku w euro w Polsce?
    Takie pomysły ma tylko Visa a MasterCard nie?
    Ostatnio pisałem do banku w sprawie tych "zwykłych" opłat przy
    przewalutowaniu i odpisali, że "Organizacja MasterCard nie pobiera takich
    opłat" Jesli to prawda dlaczego tylko Visa tak robi? Czują sie tak
    pewnie na rynku, że mogą ździerać?

    --
    Krzysztof Lerski

  • 8. Data: 2005-04-15 22:02:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krzysztof Lerski <k...@w...wp.pl> writes:

    > Rozumiem, że to dotyczy tylko strefy euro??

    Nie, wszystkich walut.

    > Jesli mam polską kartę i
    > kupuję w włoszech/irlandii/niemczech to nie płace tego więcej?

    Wiecej - nie. Przy czyms takim wczesniej tez placiles.

    > a jesli mam polską kartę do rachunku w euro w Polsce?

    Wtedy, zakladajac ze ta karta karta jest istotnie rozliczana w euro,
    placisz 1%.

    > Takie pomysły ma tylko Visa a MasterCard nie?

    Obawiam sie ze niekoniecznie. Ale nie interesowalem sie specjalnie MC.
    Natomiast mam wrazenie, ze karty "krajowe" na Zachodzie moga sie szybko
    zamienic w "karty eurowe".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2005-04-15 22:28:11
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...wp.pl>

    Dnia Sat, 16 Apr 2005 00:02:28 +0200, Krzysztof Halasa napisal/a:

    > Wiecej - nie. Przy czyms takim wczesniej tez placiles.
    według pzynajmniej tego co pisze bank to nie...przy dokonywaniu
    transakcji w walucie innej niz waluta rozliczeniowa....a tą jest euro.
    więc sądzilem ze jesli płace w euro to ma miejsc jedynie przeliczenie
    euro->pln wedlug kursu banku.

    --
    Krzysztof Lerski

  • 10. Data: 2005-04-16 11:16:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > transakcji w walucie innej niz waluta rozliczeniowa....a tą jest euro.
    > więc sądzilem ze jesli płace w euro to ma miejsc jedynie przeliczenie

    A, to wtedy tak. Wiec teraz bedziesz placil dodatkowo 1%.
    --
    Krzysztof Halasa