  • 11. Data: 2005-04-16 11:23:02
    Temat: Re: Visa ujawnia kursy
    Od: "LEH" <i7i7@@@op.pl>

    Racja .... m,nie też sie ta strona http://kartyonline.net NIE otwiera :-((

  • 12. Data: 2005-04-16 16:14:00
    Temat: Re: Visa ujawnia kursy - każda transakcja nie w PLN 1 % drożej?
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...wp.pl>

    Dnia Sat, 16 Apr 2005 13:16:25 +0200, Krzysztof Halasa napisal/a:

    > A, to wtedy tak. Wiec teraz bedziesz placil dodatkowo 1%.
    czyli każda tansakcja będzie droższa o 1% (no nieliczac tych w PLN
    czyli najopularniejszych...ale te może tez w końcu)

    --
    Krzysztof Lerski

  • 13. Data: 2005-04-18 09:14:56
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@[wytnij] poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Lerski" <k...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > czyli każda tansakcja będzie droższa o 1% (no nieliczac tych w PLN
    > czyli najopularniejszych...ale te może tez w końcu)
    >
    > --
    Narobiło się zamieszania z tą Visą. Może wreszcie ktoś z biura Visy
    zechciałby oficjalnie wypowiedzieć się, czy rzeczywiście płacąc kartą poza
    granicami kraju, w którym została wydana dopłacimy 1% nawet jeśli waluta
    rozliczeniowa jest ta sama (np jeśli płacimy niemiecką kartą w Grecji). A
    jak to wygląda w strefach wolnocłowych i np na promach czy samolotach
    (załóżmy, że lecę polskim samolotem z Wawy do Londynu i płacę w PLN w
    sklepiku w samolocie polską kartą w czasie lotu). Poza tym chciałbym
    dowiedzieć się, czy taki extra charge o którym od paru dni słychać na grupie
    stosują również inne organizacje płatnicze (głównie chodzi o MasterCard,
    Amex, Diners). A jeśli kupuję za PLN w sklepie w DE (np polskim sklepie
    internetowym) to też dopłacę 1% za to, że zechciałem dokonać transakcji
    polską kartą za granicą.

    PS
    Chyba dobrze byłoby, żeby banki wyjaśniły tą sprawę i podały link do kursów
    Visy (i innych organizacji których karty wydają) oraz wyjaśniły jak to w
    końcu wygląda.

  • 14. Data: 2005-04-18 20:10:28
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Paweł Nyczaj"
> [...]
    > kartą poza granicami kraju, w którym została wydana dopłacimy 1%
    > nawet jeśli waluta rozliczeniowa jest ta sama (np jeśli płacimy

    glupi przyklad - niemiecka karta pewnie rozliczana w EUR a w Grecji
    tez EUR :-)

    > (załóżmy, że lecę polskim samolotem z Wawy do Londynu i płacę w PLN
    > w sklepiku w samolocie polską kartą w czasie lotu).

    ceny w samolocie nie sa w PLN a karty sa rozne - moga byc rozliczane
    przez EUR albo USD

    > Amex, Diners). A jeśli kupuję za PLN w sklepie w DE (np polskim
    > sklepie internetowym) to też dopłacę 1% za to, że zechciałem dokonać
    > transakcji polską kartą za granicą.

    jak karta rozliczana przez EUR to nie doplacisz VISIE tylko bankowi aa
    normalne przeliczenie EUR-PLN i to dla jednych kart po kursie
    pieniedzy (np VE PKO BP Express) a dla innych po kursie dewiz (np VE
    PKOBP Inteligo)
    Nawet dla tego samego banku sa roznice o ktorych wiadomo od dawna :-)
    *** blad ***

  • 15. Data: 2005-04-18 20:58:05
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...wp.pl>

    Dnia Mon, 18 Apr 2005 22:10:28 +0200, blad napisal/a:

    > glupi przyklad - niemiecka karta pewnie rozliczana w EUR a w Grecji tez
    > EUR :-)
    chyba własnie taki miał być przykład..
    > jak karta rozliczana przez EUR to nie doplacisz VISIE tylko bankowi aa
    > normalne przeliczenie EUR-PLN
    a tutaj:
    http://corporate.visa.com/pd/consumer_ex_faq.jsp?src
    =ex_home#faq6

    Has Visa changed its fee structure for international transactions?

    Effective April 1, Visa will assess a 1% International Service Assessment
    (ISA). The ISA is not a currency conversion fee but rather a charge to
    issuing banks when transactions use the global payment system. The ISA
    will also be charged to Issuers on same currency, cross-border
    transactions like DCC. Visa will no longer charge issuing banks the 1%
    Multicurrency conversion fee. It is important to note that Issuing banks
    determine the cardholder pricing structure. Some banks charge mark-ups for
    same-currency cross-border transactions; others do not. If you frequently
    travel internationally, the different pricing structures charged by
    issuing banks should be one of the factors you take into consideration
    when you select the Visa card that best suits your needs.

    --
    Krzysztof Lerski

  • 16. Data: 2005-04-18 21:12:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> writes:

    > glupi przyklad - niemiecka karta pewnie rozliczana w EUR a w Grecji
    > tez EUR :-)

    To wlasnie czyni przyklad dobrym.

    > ceny w samolocie nie sa w PLN a karty sa rozne - moga byc rozliczane
    > przez EUR albo USD

    Mam wrazenie ze mylisz walute transakcji (na styku sklep-klient)
    z waluta uzywana do jej rozliczenia (na styku bank-organizacja).

    > jak karta rozliczana przez EUR to nie doplacisz VISIE tylko bankowi aa
    > normalne przeliczenie EUR-PLN

    Gdzie Ty tu EUR jakis widzisz? Zlotowki wszedzie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2005-04-19 21:10:47
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Lerski"
    > chyba własnie taki miał być przykład..

    > http://corporate.visa.com/pd/consumer_ex_faq.jsp?src
    =ex_home#faq6

    nie przeczytale tylko opisalem jak to bylo kiedys
    ciekawe czy nasze banki cos sie zajakna o prowizji
    - chyba beda musialy bo przy tej samej walucie to bedzie widac od razu
    *** blad ***