  • 1. Data: 2005-04-15 08:33:01
    Temat: Citi - chyba rekord- założenia konta w oddziale 1h40' (długie)
    Od: "paw" <p...@w...wp.pl>

    Cześć.
    Czytam tę grupę od dośc dawna, ale jak do tej pory nie miałem nic
    ciekawego do opisania. Moja dotychczasowa współpraca z bankami (BZWBK, VW i
    mBank) sprawiły ze praktycznie nie wiedziałem o ich istanieniu. Wczoraj "na
    szczęscie" szanowny Citi przypomniał mi jak ważną rolę powinny w naszym
    życiu odgrywać banki.:) Żeby nie przedłużać opisze po krótce:
    Cel: założenie konta wspolnego w USD z podpiętą do niego kartą bakomatową do
    wypłat, chodzi głownie o wypłaty w USA
    1. Obejrzenie z grubsza ofert banków na www. Wybór: Citi za 5zł+2zł za
    karte/ miesiac. Własciwie konkurencja słaba.
    2. Wykonanie tel. do CitiPhone. Po dłuzej rozmowie dostaję infomację, ze
    musze niestety musze założyc konto w PLN a do niego dopiero dostane
    bezpłatnie konto w USD. Ok. Nie bede sie kłócił, ale juz zastanwiam sie po
    co takie kombinacje. Dodatkowo dowiaduje sie ze musze jeszcze zakupić usługę
    CitiPhone za 3zł/mies. Na argumenty ze nie jest mi to potrzebne itp dostaje
    info, ze jednak moge zrezygnowac z CitiPhone, ale jest to operacja
    niestatndardowa. Pouczono mnie jeszcze zebym zadzwonił do oddziału i sie
    umówił.
    3. Dzwonie do oddziału (pl. Wilsona, Wawa), gdzie pan X początkowo mówi ze
    ryzygnacja z CitiPhone jest niemożliwe. Argumentuje ze przed chwilą
    dzowniłem na infolinie i dostałem info ze mozna. Słysze ze konsultuje sie z
    innymi specami od oferty Citi. W końcu mowi ze mozna. Ok To jadę do
    oddziału. Pan jeszcze mimochodem dodaje, ze prosi o to zebym przyjechał
    conajmniej 20 min przed zamknieciem oddziału bo to troche trwa:)
    4. Wchodze do oddziału- mierzymy czas:) (Jakies 1h20' przed zamknieciem:))
    5. Nie ma kolejki. Podchodzę do pierwszego wolnego stanowiska. Kierują mnie
    do kas po drugiej stronie wejścia. Troche dziwne, np. w BZWBK papierki
    załatwia się siedząc przy stoliku. Ale OK.
    6. Podchodze do wolnej kasy. Nie ma kolejki. Przedstawiam sytuacje.
    Oczywiscie znów dostaję info ze nie mozna zryzygnowac z CitiPhone. Powołuję
    sie na rozmowe z panem X. Przychodzi pan X. Po wykonaniu telefonu do
    jakiegos supportu uzyskuje info ze jednak nie mozna !@#$ Ok- zaczynam
    spisywac danych tego pana, zeby napisac jakies pismo do Szanownego Banku.
    7. Dostaję jednak propozycję- założy pan konto, a poźniej napiszemy
    reklamację o zwolnienie z CitiPhone powołując sie na to ze uzyskał pan
    błędne info. OK- zastrzegam tylko że jezeli zostanie rozpatrzona negatywnie
    to nie chce być obciążony opłatami i likwiduję te konto. Zgoda- OK.
    8. Pani kasjeroko-doradczyni przystepuje do sporzadzania papierków do konta.
    Podajemy DO, prawka. Informuję, ze juz jestem klientem- mam karte kredytową-
    ale nie przyspiesza to wyraźnie sprawy. Pani wklepuje prawie wszystko od
    początku. Oczywsicie wklepywanie jest przrywane pytaniami do pana X( to
    chyba jakis ważniejszy w tym oddziale) i kasjera obok o to, co ta pani ma
    zrobić.
    9. Stoimy z żoną i spokojnie czekamy- trzeba wyrozumiałem:)-Obserwujemy w
    miedzyczasie jak Pan z kasy obok wypłaca 13 tys., kolejna pani 4tys.zł.
    Zbiera sie troche ludzi- i oni tez pewnie obserwują te operacje, bo w
    oddziale jest ciasno.
    10. Nadal stoimy, najczęsciej uzywanym klawiszem przez panią
    kasjeroko-doradczynię jest backspace:) Ok, ale moze w domu nie miała
    komputera:)
    11. W miedzyczasie zadaję pytanie tej pani.Czy wypłacając 100$ w bankomacie
    w USA zdejmie mi z konta 100$+prowizje 4zł. Pani nie jest pewna. Dzowni
    najpierw do jakiegoś oddziału. Mówi ze nie. Zostanie to przeliczone przez
    EUR $#% !!!! Ok, argumentuję ze to bez sensu i jest to ukryta prowizja. Pani
    dzwoni do supportu. Jednak nie. Przeliczone przez EUR bedzie tylko jesli
    wypłace w obcym bankomacie, w ATM'ach Citi 1$=1$. OK. Zakładamy dalej.
    12. Pani drukuje formularze i wypełnia RĘCZNIE DŁUGOPISEM nr konta jaki mi
    założyła i adres mjesca pracy. Ok. Moze byc i recznie. Na klawiaturze pisze
    chyba wolniej:), ale dziwie sie ze nie mozna wydrukowac tego z automatu.
    13. Podpisujemy papierki, pani idzie zrobić na kartę. Nawet krótko i nawet
    ładna:)
    14. Jeszcze tylko reklamacja- dosyc krotko, pewnie z 5min. i jestemy
    szczęsliwymi posiadaczami 2 kont w Citibanku. WOW. Światowy koncern
    15. Dziekujemy i wychodzimy- 20 minut po zamknieciu.- czas stop. Została po
    nas jeszcze kilkusosobowa grupa innych klientów. No wiem moja wina, chciałem
    cos niestandardowego.:(((

    Reklamacja ma zostać rozpatrzona maks w tydzień.

    pzdr
    Paweł

  • 2. Data: 2005-04-15 08:42:44
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    paw <p...@w...wp.pl> napisał(a):

    > Cześć.
    > Czytam tę grupę od dośc dawna, ciach(..)

    ufff, ja tam otwierałem 5 minut, chyba trafiłeś na świeżyznę w oddziale ;)
    (ale się nie dziwię, bo rotacja w oddziałach jest duża). Co do wypłat z ATM
    za granicą - już chyba podrożało, w obcym bankomacie z tego co pamiętam ok 9
    pln (mam w domu nową tabelę, razem z wyciągiem przysłali. Ale jeszcze się
    upewnię

  • 3. Data: 2005-04-15 09:40:35
    Od: "Adrian" <z...@o...pl>

    W Multibanku zakładałem walutowe w jakieś 20 min

    Pozdrawiam :)

  • 4. Data: 2005-04-15 10:39:27
    Od: turikke <t...@g...pl>

    paw wrote:
    > Cześć.
    [cut]

    ja zakladalem zwykle konto - 2.5h...
    bo to, bo tamto, bo sie popsula drukarka z kserem a na calej ulicy nie
    bylo ksera, a na koniec szanowny obslugujacy zanudzil mnie programem
    inwestycji w swoja przyszlosc.

    na szczescie jestem cierpliwy i mialem troche czasu.

    dziwi mnie tylko, ze konto mam juz z 2 miesiace i nie zauwazylem, zeby
    mi sciagneli oplaty za prowadzenie konta, citiphone itd.

    na marginesie - z citiphone tez chlopaki mieli problem - jeden mowil, ze
    sie nie da zrezygnowac, a drugi, ze mozna, ale wtedy np. nie mozna
    korzystac z bankowosci internetowej

    aha - przelewy sa darmowe - ale potwierdzenie ich (w inteligo za darmo)
    juz 3zl za kazdy.

    ale przynajmniej nie pobrali mi prowizji (czy tez banki posredniczace)
    za przychodzacy przelew z USA. oczywiscie osoba przelewajaca musiala
    zaplacic prowizje - a w CITI USA utrzymuja, ze przelew z CITI USA do
    CITIBANKU Handlowy kosztuje tyle co kazdy zewnetrzny przelew.

    pozdr,
    krzysztof

  • 5. Data: 2005-04-15 10:43:15
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik turikke napisał:

    > dziwi mnie tylko, ze konto mam juz z 2 miesiace i nie zauwazylem, zeby
    > mi sciagneli oplaty za prowadzenie konta, citiphone itd.

    Powyzej salda 15k chyba jest za darmo (nie pamietam dokladnie, a nie
    chce mi sie sprawdzac.

    > na marginesie - z citiphone tez chlopaki mieli problem - jeden mowil, ze
    > sie nie da zrezygnowac, a drugi, ze mozna, ale wtedy np. nie mozna
    > korzystac z bankowosci internetowej

    Ja nie polecam rezygnowac, bo sie wtedy nic nie zalatwi. A to, ze przez
    telefon ktos mowi jedno, a w oddziale drugie stalo sie jakis czas temu
    norma.

    > aha - przelewy sa darmowe - ale potwierdzenie ich (w inteligo za darmo)
    > juz 3zl za kazdy.

    Kiedys potwierdzenia byly za free.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-04-15 11:11:07
    Od: turikke <t...@g...pl>

    Mithos wrote:

    > Powyzej salda 15k chyba jest za darmo (nie pamietam dokladnie, a nie
    > chce mi sie sprawdzac.

    nie mialem powyzej

    > Kiedys potwierdzenia byly za free.

    a moze wciaz sa? moze nie powinienem ufac zapewnieniom zakladajacego
    konto? (ktory swoja droga pytal mnie w miedzyczasie jak przegrywac filmy
    na DVD - zdradzilem sie, ze jestem informatykiem.

    eh..

    krzysztof

  • 7. Data: 2005-04-15 11:15:20
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

> [...]

    > konto? (ktory swoja droga pytal mnie w miedzyczasie jak przegrywac filmy
    > na DVD - zdradzilem sie, ze jestem informatykiem.

    Zdaje sie ze juz nie ma. Jak likiwidowalem konto to wlasnie wprowadzali
    odplatnosc tej uslugi (a poniewaz czasem tych potwierdzen przychodzilo
    do mnie 20-30/miesiac to przestalo mi sie kalkulowac ich zamawianie... ).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 8. Data: 2005-04-15 11:50:36
    Od: "Andrzej Zacharewicz" <n...@n...pl>

    "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> wrote in message

    > Zdaje sie ze juz nie ma. Jak likiwidowalem konto to wlasnie wprowadzali
    > odplatnosc tej uslugi (a poniewaz czasem tych potwierdzen przychodzilo
    > do mnie 20-30/miesiac to przestalo mi sie kalkulowac ich zamawianie... ).

    u mnie w marcu 2004 trwało to 40 minut.

    Otwarcie Citikonta + Citiphone + Citicard + Citibank online + Citigsm + 3
    rachunku walutowe (USD, EURO i GBP)

    wystarczył sam dowód.

    Po dwóch miesiącach przekształciłem je w CITIONE i takie mam do dzisiaj.

    Pozdr.

  • 9. Data: 2005-04-15 18:27:34
    Od: paw <p...@w...wp.pl>

    Jeszcze mały dodatek. Dziś zona musiała iść coś jeszcze raz podpisać, bo
    miła pani pomyliła pesele:)
    Własciwie to to jest śmieszne, pod warunkiem ze sie nikomu nie śpieszy.
    Te konto jest mi potrzebne tylko do tego żeby nie wieźć kasy w
    skarpecie. Żadnych operacji przez telefon nie potrzebuje, a zastrzeżenie
    karty działa przez telefon bez CitiPhone. Przynajmniej tak mi
    powiedzieli. Wszystkie ruchy musze móc wykonać przez net. Przelewy na
    konto i z konta. Przed wyjazdem do USA i tak wszystko przetrenuje zeby
    Ci amatorzy nie odcieli mnie całkowicie od pieniędzy.
    Własciwie to moge zapłacić i za te Citiphone bo czas konta i karty
    kredytowej tego banku i tak są juz policzone:)))
    pzdr
    Paweł

  • 10. Data: 2005-04-15 20:31:58
    Od: turikke <t...@g...pl>

    paw wrote:
> [...]
    > Własciwie to moge zapłacić i za te Citiphone bo czas konta i karty
    > kredytowej tego banku i tak są juz policzone:)))

    mi powiedzieli, ze jesli nie aktywuje Citiphone nie bede mogl korzystac
    z bankowosci przez net. wiec radze sprawdzic,

    (a costam dowiezc tez musialem - chyba podpis jeszcze jeden - po kilku
    dniach)

    pozdrawiam,
    krzysztof