    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Velobank, było: System w mBanku...
    Date: Wed, 28 Jun 2023 21:54:58 +0200

    > ... czekam dalej.

    ... jednocześnie założenie konta w Velobanku powiodło się.

    Dochodziła dwudziesta, pan w Blue City był miły, rozmowy przebiegały
    normalnie :-) Wiedział wszystko, co było potrzebne. Nie żebym uważał
    to za coś wyjątkowego... chociaż w sumie sam już nie wiem. W każdym
    razie, jeśli wszystko jest ok, to też IMHO należy to zaznaczyć.

    Jakiś tam testowy przelew doszedł pierwszą sesją (przypuszczalnie przed
    12:00), udało się przelać część na konto oszczędnościowe, pozostałą
    część na lokatę.

    Salda i stany "nowych środków" pojawiają się w systemie Velobanku
    z (kilkuminutowym?) opóźnieniem. Np. przelewam z rachunku bieżącego na
    oszczędnościowy, środki na bieżącym są już mniejsze, ale kwota na
    oszczędnościowym wciąż zero. I tak przez jakiś czas, ktoś mógłby zawału
    dostać :-) Nie pamiętam już, czy czekałem, czy zalogowałem się ponownie,
    wtedy było już ok.
    Podobnie z pokazywanymi "nowymi środkami", po jakimś czasie sytuacja się
    normuje.

    Tak samo z lokatą, w szczegółach "lokata aktywna", ale w podsumowaniu -
    jeszcze nie. Czy coś w tym stylu, tak było w kilku miejscach. Nie wiem
    czy oni wcześniej używali tego samego systemu, czy coś na szybko kupili
    po tej całej "operacji" na Getinie. Potrzebna jest cierpliwość.
    Domyślam się z czego to wynika, ale to się daje poprawić.

    Zobaczymy jak będzie dalej. Chwilowo mój styk z Velobankiem będzie
    pewnie minimalny, no może jeszcze zainstaluję sobie ich program
    w telefonie, kuszą tym zwrotem 600 zł (6 * 100) za zakupy.

    Swoją drogą, teraz już całkiem w oderwaniu od konkretnych banków - ta
    sytuacja z "nowymi środkami" to jest czysta patologia. Zdecydowanie
    większa niż z najgorszymi indeksowaniami kursem CHF i podobnymi. No,
    może polisolokaty byłyby blisko (te, które nie były lokatami
    w przebraniu).
    --
    Krzysztof Hałasa