  • 1. Data: 2004-08-11 07:58:05
    Temat: [VW] - dostępne środki
    Od: Pawlik <P...@n...poczta.fm>

    Właśnie dzisiaj po raz pierwszy zobaczyłem w systemie transakcyjnym
    VWbanku, że ilość dostępnych środków mam mniejszą niż pozycja "środki
    własne". Różnica to dokładnie tyle ile wypłacałem wczoraj z bankomatu.

    Czyżby coś się zmieniało w VW w stronę "onlajnowości"?? ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Pawlik

  • 2. Data: 2004-08-11 13:18:50
    Temat: Re: [VW] - dostępne środki
    Od: "Gorion" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Pawlik" <P...@n...poczta.fm> napisał w
    > Czyżby coś się zmieniało w VW w stronę "onlajnowości"?? ;)

    Witam
    Dzisiaj zobaczylem takiego newsa na
    http://www.vwbankdirect.pl/indexnews.html

    "Wprowadzenie obsługi kart płatniczych w trybie online
    11 sierpnia br. Volkswagen Bank direct uruchomił dla swoich Klientów system
    obsługi kart płatniczych Visa Electron, Visa Classic oraz Visa Gold w czasie
    rzeczywistym. Oznacza to, że autoryzacja dokonywana będzie przez bank w
    momencie przeprowadzania każdej transakcji.

    Już od dziś operacje dokonywane przy pomocy karty płatniczej przez Klientów
    indywidualnych Volkswagen Bank direct - takie jak wypłata gotówki z
    bankomatu, zakupy w sklepach lub punktach usługowych, będą autoryzowane
    przez bank na bieżąco. W przypadku pozytywnej autoryzacji, na rachunku
    Klienta będą blokowane środki w wysokości odpowiadającej kwocie transakcji.
    W systemie e-direct udzielone autoryzacje pomniejszą kwotę w pozycji
    "Dostępne środki" na stronie "Stan rachunku". Faktyczne obciążenie rachunku
    kwotą danej transakcji nastąpi natomiast później. Po dokonaniu rozliczenia
    transakcji przez bank kwota operacji, tak jak dotychczas, będzie widoczna w
    "Historii operacji", zmniejszając jednocześnie saldo w pozycji "Środki
    własne" na stronie "Stan rachunku".

    Wprowadzenie obsługi kart w trybie online zapewni Klientom bieżącą kontrolę
    wydatków oraz bezpieczeństwo korzystania z wolnych środków finansowych
    zgromadzonych na koncie. "

    Hmmm... fajnie ale ja i tak nie korzystam z ich karty :-)

    Pozdrawiam

    ---

  • 3. Data: 2004-08-11 14:35:58
    Od: Pawlik <P...@n...poczta.fm>

    On Wed, 11 Aug 2004 15:18:50 +0200, Gorion <n...@w...pl> wrote:

> [...]
    > (...)
    > Hmmm... fajnie ale ja i tak nie korzystam z ich karty :-)

    I widać, że działa. Nareszcie krok w dobrym kierunku ze strony VW :)

    Pozdrawiam,
    --
    Pawlik

  • 4. Data: 2004-08-11 21:00:11
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Gorion napisał:

> [...]
    > rzeczywistym. Oznacza to, że autoryzacja dokonywana będzie przez bank w
    > momencie przeprowadzania każdej transakcji.

    Czegos nie kumam. To jak to niby dzialalo dotychczas? Przeciez bankomat
    _musi_ miec mozliwosc zautoryzowania transakcji onlajn.

    Mam wrazenie, ze ta informacja to marketingowy belkot, by pomydlic oczy
    klientom czekajacym na onlajnowy system www.

    Bartol

  • 5. Data: 2004-08-12 05:21:56
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2004-08-11, Bartol Partol <bartolpartol@gazeta> wrote:
> [...]
    > _musi_ miec mozliwosc zautoryzowania transakcji onlajn.
    >
    > Mam wrazenie, ze ta informacja to marketingowy belkot, by pomydlic oczy

    Ech ...ty jak nie pomarudzisz raz w tygodniu to sie zle czujesz chyba ...?

    Wczesniej jak robiles operacje karta (wyplata z bank. np.) to jesli 20
    min pozniej zagladales via WWW na rachunek to nie bylo tam obciazenia
    zadnego ..pojawialo sie jakies 2-3 dni potem.
    Owszem bankomat pewnie sprawdzal sobie ale aktualizacja salda w systemie
    internetowym przychodzila z opoznieniem. A przynajmniej tak to sobie tlumacze.

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 6. Data: 2004-08-12 08:26:33
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>

    Bartol Partol napisał(a):

    > Czegos nie kumam. To jak to niby dzialalo dotychczas? Przeciez
    bankomat _musi_ miec mozliwosc zautoryzowania transakcji onlajn.

    No i miał. Ale onlajn z CA Polcard, które było offline w stosunku do
    systemu banku. Paniał ? :-)

  • 7. Data: 2004-08-12 08:30:23
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>

    Marcin Jurczuk napisał(a):

> [...]
    > internetowym przychodzila z opoznieniem. A przynajmniej tak to sobie tlumacze.

    Tu nie chodzi o interniety. Tu chodzi o to, że CA Polcard, które
    obsługuje karty VW nie miało połaczenia on-line z systemem banku. Teraz
    ma. Przynajmniej w stronę Polcard->bank.

  • 8. Data: 2004-08-12 13:12:09
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Wojciech Nawara napisał:

    > bankomat _musi_ miec mozliwosc zautoryzowania transakcji onlajn.
    >
    > No i miał. Ale onlajn z CA Polcard, które było offline w stosunku do
    > systemu banku. Paniał ? :-)

    Osz kurza dupa, sredniowiecze po prostu.

    Bartol